برترین های پنجمین جشنواره حرکت دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شدند

تنها راه نجات بشر،پیشرفت علم است حجت الاسلام والمسلمین دکتر کشاورز در اختتامیه پنجمین جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه حکیم سبزواری خطاب به دانشجویان گفت:برگزاری نمایشگاه های علمی،ایجادکننده مانور علمی است. جشنواره حرکت یعنی پویایی،زندگی و خلاقیت.

معاون فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری دست آوردها و استعدادهای دانشجویان در این جشنواره را، برگرفته از استعداد، ذوق و تلاش خالصانه دانشجویان بیان کرد و گفت: فرهنگ، مقوله ای عام و گسترده است، که می توان پیشرفت و دست آوردهای علمی را یکی از مقوله های فرهنگ دانست که جهت و سمت و سوی استقلال و پیشرفت کشور را تعیین می کند.

وی مهم ترین دست آوردفرهنگی را پیشرفت علم ،ایجاد روحیه خودباوری واستقلال کشور دانست و با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری،اذعان داشت:بااینکه اروپایی ها ذاتا خشن هستند و این رویکرد رفتاری شان در ادبیات وهنر شان مشهود است اما به دلیل پیشرفت علمی که داشته اند، توانسته اندعلی رغم این نقطه ی منفی، دنیا را تحت سلطه خود قراردهند.

وی با تاکید بر به کارگیری استعدادها و جهت دار نمودن اهداف وتحقق آیه قرآنی مبنی بر اینکه، دین اسلام باید عرصه گیتی و ادیان را تحت سلطه داشته باشد، تنها راه نجات کشور را با پیشرفت علم میسر دانست.

 دکترکشاورز در ادامه، ضمن محکوم نمودن نگرش کشورهای غربی و اروپایی که هدفشان از پیشرفت علم و صنعت چپاول دیگر کشورها می باشد، خواستار تغییر در نگرش جامعه علمی کشور شد تا بتوان با پیشرفت علم، معنای مرگ برآمریکا و اسراییل را تحقق ببخشند. چرا که تنها با گفتن مرگ برآمریکا اما درعین حال وابسته بودن به آن کشورها،نمی توان به جنگ آنها رفت.   

انجمن های علمی،توان بالایی در تحقق اهداف پژوهشی دانشگاه دارند.

سیدنوراله رضوی مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری،انجمن های علمی را یکی از مسلم ترین راه های تحقق اهداف پژوهشی و علمی دانشگاه معرفی کرد.

 وی ضمن تقدیر از زحمات یکساله ی دانشجویان که همچون سال های گذشته توانستند با تکیه بر تلاش و به کارگیری علم وتخصص رشته ای خود،دست آوردهای شان را به معرض دید دیگر دانشجویان بگذارند و منجر به افزایش روحیه اعتمادبه نفس و مشارکت همه جانبه در سطح کوچکی از جامعه یعنی دانشگاه شوند ودر ادامه از زحمات بی دریغ ریاست دانشگاه در تحقق این امر سخن به میان آورد و گفت:دکترحدادنیا با اختصاص1درصد از بوجه پژوهشی دانشگاه به انجمن های علمی که معادل370میلیون تومان می باشد را کمک شایانی در این امر بزرگ علمی داشته است.

رضوی ضمن حفظ روحیه ی خودباوری و تغییر در نگرش ایدئولوژی خواهان تلاش گسترده تر دانشجویان در رونق فعالیت های پژوهشی و علمی شد تا بتوانند یکباردیگر پرچم دار دانشگاه حکیم سبزواری در میان دانشگاه های سراسر کشور بشوند.

وی ضمن معرفی انجمن های برترکشوری در خردادماه92که پیش از این موردتقدیر واقع نشده بودند،از برترین انجمن های علمی پنجمین جشنواره دانشگاهی حرکت تقدیر کرد.

 مدال افتخار علم بر گردن برترین انجمن های علمی پنجمین جشنواره دانشگاهی حرکت

دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه بزرگ شرق کشور،اینبار با دست آوردهای دانشجویی پا به میدان رقابت علمی گذاشت.

 طی برگزاری همه ساله ی جشنواره ملی حرکت دانشجویی،دانشگاه حکیم سبزواری در سال گذشته موفق به دریافت چندین مقام شد که در اختتامیه پنجمین جشنواره دانشگاهی حرکت موردتقدیر قرار گرفتند.

اسامی انجمن های برگزیده به شرح زیر می باشد:

انجمن علمی برگزیده در زمینه ابتکار: انجمن مهندسی نفت

انجمن علمی برگزیده در زمینه اختراع: انجمن مکانیک

انجمن علمی برگزیده در زمینه پژوهش:  انجمن مهندسی برق (دانشکده فنی مهندسی)

انجمن علمی برگزیده در زمینه پژوهش انجمن فیزیک (دانشکده علوم پایه)

 انجمن علمی برگزیده در زمینه پژوهش: مکاترونیک (دانشکده فنی مهندسی)

انجمن علمی برگزیده در زمینه سایت: مکاترونیک

انجمن علمی برگزیده در زمینه فعالیت های ترویجی: معماری

انجمن علمی برگزیده در زمینه مسابقه: تربیت بدنی

انجمن علمی برگزیده :مکانیک

انجمن علمی موردتقدیر در زمینه برنامه های آموزشی: تربیت بدنی

غرفه برتر در جذب مخاطب: مهندسی شیمی

غرفه برتر در نمایشگاه در مسابقه:انجمن ریاضی

غرفه های برتر در فعالیت های نمایشگاهی: بیوشیمی و زیست شناسی و مهندسی نفت

دبیربرگزیده (92): فرهاد احدی پور

دبیرشورای دبیران(92) محمد فرقانی

گزارشگر: ر.ع

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رقابت 5 روزه انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما