عملکرد رئیس دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور زیر ذره بین رسانه ها

مسئله عزل و نصب مدیران ارشد در هر دستگاه و اداره دولتی و حتی غیردولتی معمولا مسئله ای است که برای بسیاری از افراد به ویژه کارمندان و مراجعان آن دستگاه حائز اهمیت و حساسیت برانگیز است.

اما این موضوع در دستگاهی مانند حکیم سبزواری، به عنوان دومین دانشگاه بزرگ ملی و با سابقه شمال شرق کشور که بعد از دانشگاه فردوسی مشهد معتبرترین دانشگاه دولتی در استان های خراسان رضوی و شمالی محسوب می شود، از اهمیت ویژه تری برخوردار است. از همین رو تمام عزل و نصب های صورت گرفته در این دانشگاه که در چندماه اخیر توسط دکتر حدادنیا صورت گرفته است مورد توجه رسانه های محلی غرب خراسان رضوی قرار گرفته و حتی تحلیل هایی را به همراه آورده است.

یکی از جدیدترین انتصابات صورت گرفته در این دومین دانشگاه بزرگ خراسان رضوی، انتخاب حجت الاسلام و المسلمین کشاورز به عنوان معاون فرهنگی است.

به همین مناسبت یکی از نشریات دانشجویی فعال در دانشگاه حکیم سبزواری این انتصاب را مورد بررسی قرار داده اند و پایگاه خبری تحلیلی عصر سبزوار نیز به انعکاس آن پرداخته است.

اینک مجله اینترنتی اسرارنامه، بدون هیچ گونه قضاوت درباره محتوای مطلب منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی عصر سبزوار تنها جهت آگاهی مخاطبان خود به انعکاس این مطلب می پردازد:

 

راهنما به چپ و گردش به راست دکتر حدادنیا

عصر سبزوار – انتصابات سیاسی ریاست دانشگاه حکیم و منتخب دولت تدبیر و امید در چند روز اخیر این شائبه را ایجاد می کند که ایشان با چه هدف و الگویی و با پیروی از کدام خطی و مشی و سیاست های دولت آقای روحانی عمل می کند؟

در عین حال دانشجویان با نگاه دقیق و ذره بینانه به حرکات ایشان ، امید دارند که جوانه های امید در دانشگاه ، سر نزده خشک نشود.

یکی از نشریات دانشجویی دانشگاه در اطلاعیه ای ، با تردید و امید این انتصاب و حرکت را به همراهی و همدلی فراخوانده: با پایان دوره ی تاریک و غم انگیز ۸ ساله ی دولتهای نهم و دهم ، انتخابات خرداد ۹۲ برگی دیگر از تبلور اراده و خواست مردم از دولت منتخب رقم خورد و نتیجه آن انتخاب معنا دار ملت و رویش سبز شکوفه های ارغوانی در دل مردم بود با ثمره ای از جنس اعتدال ، امید و تدبیر.

با شروع به کار کابینه دولت تدبیر و امید نسیم اعتدال خواهی و پایان افراطی گری به تدریج در فضای کشور وزیدن گرفت و هر روز شاهد روی کار آمدن افراد همسو و همجهت با سیاستهای دولت و شعارهای منتخب مردم بودیم و هستیم.

در همین راستا نزدیک به یک سال پیش بود که در صف اعتدال گرایی نوبت به دانشگاه حکیم رسید و دکتر جواد حدادنیا از سوی پروفسور فرجی دانا ، وزیر اصلاح طلب وقت نماینده دولت تدبیر و امید در دانشگاه حکیم سبزواری شد.

دکتر حدادنیا نیز از زمان آغاز به کار در سمت جدید خود با درک وضعیت جدید کشور و پیام رسا و صریح ملت و بخصوص جوانان در انتخابات ریاست جمهوری شروع به پیاده سازی سیاست های وزارت خانه مطبوع نموده اند.

در روزهای اخیر نیز شاهد رقم خوردن برگ زرین دیگری ازهمسویی و پایبندی دولت اعتدال به شعارها و وعده های انتخاباتی اش در دانشگاه حکیم سبزواری بودیم. ” حجت الاسلام و المسلمین کشاورز معاون فرهنگی شد “ ما فعالین فرهنگی دانشگاه این انتصاب به جا و شایسته را به فال نیک گرفته و امیدواریم با شروع به کار حاج آقا کشاورز در معاونت فرهنگی و اجتماعی شاهد شروع فصل نوینی از رویکردها و سیاستهای فرهنگی مورد مطالبه دانشجویان عزیز باشیم.

گروه خبری اورنگ نیز ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم دانشگاه جهت حسن انتخاب حاج آقا کشاورز توسط ایشان آن هم در ابتدای فصل “میزان” – عدالت و برابری- و توجه واهتمام دکتر حداد به شعار ” اعتدال ، تدبیر ، امید ، نشاط ، فضای باز فرهنگی و سیاسی ، پایان فضای امنیتی و پادگانی دانشگاه ، آزادی اندیشه و بیان ، ایجاد دولت فرهنگی و حذف فرهنگ دولتی ، رعایت عدالت و برابری ، ایجاد فضای بیان دیدگاه های مختلف سیاسی و اجتماعی در قالب کارگاه های سیاست ، ضابطه مندی دخالتهای فرهنگی (که در برنامه پیشنهادی آقای کشاورز هم ذکر شده) و سیاسی به جای اعمال نظرات شخصی و فرا قانونی و پایان دوران صدور احکام انضباطی سنگین و غیرقانونی ” ، این مژده را به دانشجویان فهیم و عزیز دانشگاه می رسانیم که به لطف خدا از این پس شاهد اجرای سیاست ها و وعده های دولت تدبیر و امید و پایان دوران تاریک فعالیت های فرهنگی دولتهای محمود احمدی نژاد خواهیم بود. و همانطور که معاون جدید فرهنگی و اجتماعی نیز در برنامه فرهنگی خود اعلام نموده اند این معاونت در راستای: فراهم آوردن تسهیلات لازم برای گسترش و تعمیم فعالیت های فرهنگی- هنری و فوق برنامه دانشجویان زمینه سازی برای مشارکت دانشجویان در تصمیم گیری و اجرای فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه. حمایت و پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی (تمام) تشکل های دانشجویی حمایت از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اعتماد سازی و جلب مشارکت استادان، دانشجویان و کارگزاران در فعالیتهای فرهنگی ـ اجتماعی جهت استفاده بهینه از ظرفیتها و استعدادهای موجود دانشگاهیان ایجاد هماهنگی، انسجام و همکاری لازم میان متولیان امور فرهنگی درون دانشگاه و استفاده از توانمندیهای فرهنگی و اجتماعی عوامل و دستگاههای اثرگذار بیرون از دانشگاه (مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون هنرمندان) اطلاع رسانی و بازتاب فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گام بردارد و مجموعه اقدامات حوزه معاونت فرهنگی باعث شکل گیری فضای نشاط وامید و پویا در دانشگاه شود.

یقینا تحقق این اهداف در گرو توجه پیش از پیش به کانونهای فرهنگی و رفع محدودیتها و دخالتهای نابجا در امور کانونها و انجمنهای علمی،اعتماد به بینش و شعور دانشجویان در ارائه و اجرای طرح ها و برنامه های مختلف فرهنگی ، واگذاری امور به دانشجویان ، توجه به تمامی زمینه های فرهنگی و هنری که یقینا موسیقی و تئاتر نیز از مهمترین وجهه های هنر هستند، رعایت عدالت و برابری بین تمامی نهادهای فرهنگی دانشگاه ، اهتمام مسوولین جهت رشد فعالیتهای کانونهای فرهنگی (وظیفه مسوولین فرهنگی صرفا نظارت و کنترل امور کانونها نیست)و درنهایت سرلوحه قرار دادن سیاستهای فرهنگی دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش عالی خواهد بود. همچنین امیدواریم جشنواره رویش (دستاوردهای کانونهای فرهنگی) امسال بدست فراموشی سپرده نشود و بهتر از سالیان گذشته برگزار شود.

پیشاپیش از قدم گذاری آقای کشاورز در این مسیر و اهتمام ایشان در نیل به اهداف و مطالبات ذکر شده تشکر و قدردانی می کنیم.عصر

منبع: عصر سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جلسه هیأت امناء دانشگاه حکیم سبزواری در دفتر وزیر علوم در تهران برگزار شد

نظرت را بنویس
comments

اعتدال

جناب سهراب سلام لطفا زود قضاوت نکنید آقای دکتر کشاورز مصداق کامل فرهنگی دلسوز و آشنا به راهبردهای دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ هستند و البته نماینده واقعی اعتدال در دانشگاه هستند اجازه بدهیم در بستری مناسب و آرام امکان خدمت وفعالیت برای ایشان فراهم شود پایدار باشید

سهراب

آقای دکتر حدادنیا، ما در انتخابات 92 زمینه شکل گیری دولت تدبیر و امید را فراهم نکردیم تا جنابعالی به عنوان نماینده ی دولت اشخاصی را در مسند امور قرار دهید که عقایدش در تضاد کامل با شعارهای دولت تدبیر و امید است
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما