حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در همایش بزرگداشت بیهقی قطعی شد/ حدادعادل در راه سبزوار

حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در سبزوار جهت شرکت در همایش بزرگداشت خواجه ابوالفضل بیهقی ادیب و مورخ برجسته ایرانی قطعی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، ساعتی قبل مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار طی تماسی تلفنی با خبرنگار اسرارنامه گفت، پس از انتشار خبر تأسف بار درگذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی و انجام تشییع جنازه ایشان در صبح امروز، این احتمال وجود داشت که برنامه سفر دکتر غلامعلی حدادعادل به سبزوار منتفی شود، اما خوشبختانه برنامه ها به گونه ای پیش رفته است که رئیس فرهنگستان زبان و  ادب فارسی بعد از ظهر امروز در جمع فرهیختگان و ادبیات دوستان سبزواری حضور خواهد یافت و در مراسم بزرگداشت بیهقی به سخنرانی خواهد پرداخت.

مقصودی سپس اطمینان خاطر داد دکتر حدادعادل دقایقی قبل به مشهد مقدس رسیده و در معیت دکتر مهیار علوی مقدم و تعدادی دیگر از همراهان پس از صرف ناهار و زیارت حرم مطهر رضوی عازم دارالمومنین سبزوار خواهد شد.

وی افزود به جز رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، چهره برجسته دیگری نظیر دکتر محمدجعفر یاحقی، دکتر علوی مقدم، استاد مهدی سیدی و شماری از اساتید برجسته ادبیات در دانشگاه های سبزوار در این مراسم حضور خواهند یافت که به وزانت هرچه بیشتر آن می انجامد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار سپس ضمن سپاس از همکاری موثر محمدرضا محسنی ثانی نماینده سبزواردر مجلس شورای اسلامی جهت رایزنی و دعوت از دکتر حدادعادل برای شرکت در همایش بزرگداشت بیهقی، از همه همشهریان فرهیخته و ادبیات دوست سبزواری دعوت کرد جهت برگزاری هرچه پربارتر همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی بین ساعت 18 تا 21 امروز با حضور خود در تالار کاشفی سبزوار (میدان لاله مجتمع فرهنگی هنری اسرار) میهمانان متنفذ و غیرسبزواری این همایش را برای پیگیری هرچه بیشتر و سریعتر اختصاص روز اول آبان به عنوان روز ملی ابوالفضل بیهقی در تقویم کشور ترغیب نمایند.

وی گفت در صورتی که روز ملی این شخصیت در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود، می توان گام های بیشتری در راستای شناخت کامل تر بیهقی و نیز معرفی بیشتر توانمندی های فرهنگی و ادبی سبزوار به کشور و جهان برداشت.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

غلامعلی حدادعادل : 40 سال است با تاریخ بیهقی انس و الفت ویژه ای دارم

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما