در برنامه شناسنامه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر امام خمینی(ره) درباره شریعتی می گوید

مجری و سردبیر برنامه شناسنامه از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه این هفته خود و ناگفته های وی از نظر امام (ره) درباره موسیقی خبر داد.
به گزارش شهدای ایران، محمدحسین اظهار داشت: علی جنتی در این برنامه در مورد نظر امام خمینی (ره) درباره دکتر علی شریعتی و موسیقی مطالبی را بیان خواهد کرد.

وی افزود: همچنین وزیر ارشاد ناگفته هایی از فعالیت های برون مرزی قبل از انقلاب خویش و دوران معاونت سیاسی وزارت کشور در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بیان خواهد کرد.

مجری و سردبیر برنامه شناسانه گفت: در این برنامه مسائل مختلف مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رابطه علی جنتی با پدرش (آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان) از زبان وی بازگو خواهد شد.

رنجبران خاطرنشان کرد: برنامه شناسانه روز جمعه ساعت 14 از شبکه سوم سیما به روی آنتن خواهد رفت.

منبع: پایگاه خبری آفتاب

لازم به ذکر است، دوم آذرماه سالروز تولد دکتر علی شریعتی است و ممکن است یکی از دلایلی که  مجری برنامه زنده تلویزیونی «شناسنامه» در این مصاحبه روی گفتگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دکتر علی شریعتی تأکید کرده است، نزدیکی به مناسبت هشتاد و یکمین سالروز تولد این معلم و متفکر برجسته معاصر باشد.

گفتنی است، دکتر علی شریعتی در دوم آذر 1312 در روستای کاهک شهرستان سبزوار متولد شد. خاندان وی اصالتا مزینانی هستند و خود او علاقه ای وافر به اقلیم جغرافیایی شهر و روستای زادگاه خود داشته و الهام فراوانی از کویر مزینان گرفته است به طوری که یکی از کتاب های معروفش را به نام کویر منتشر کرده و در آن متن های توصیفی فراوانی درباره کویر به رشته تحریر در آورده است.

شایان ذکر است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، تیرماه گذشته نیز به فاصله چند روز از سالروز درگذشت دکتر شریعتی در 29 خردادماه، به زادگاه این اندیشمند برجسته کشورمان سفر کرد و درباره شریعتی و علاقه خود به او به سخنرانی پرداخت.(منبع)

مسعود پسندیده یکی از اعضای شورای شهر سبزوار نیز در جریان سفر چند ماه قبل علی جنتی به سبزوار گفته بود،« بزرگداشت دکتر شریعتی  امسال باید برگزار بشود و وزیر ارشاد هم باید کرنش بکند در مقابل دکتر شریعتی به عنوان همرزمش و یا هر چیز دیگری و باید به سبزوار بیاید فقط به قصد شرکت در مراسم دکتر شریعتی» (منبع)

با این حال هر چند اکنون فقط حدود دو هفته تا هشتاد و یکمین سالروز تولد دکتر شریعتی زمان باقی است، به نظر می رسد، مسعود پسندیده و دیگر مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و مدیریتی دیار سربداران، امسال نیز مانند هر سال این مناسبت مهم را در تقویم سیاسی و فرهنگی سبزوار و ایران فراموش کرده اند و متأسفانه هم اکنون هیچ اثری از برنامه ریزی برای پاسداشت یاد و خاطره شریعتی در سالروز تولدش در سبزوار مشاهده نمی شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

معاون رئیس جمهور ایران: شریعتی با تألیف «حسین وارث آدم» میراث حسینی را به یادمان آورد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما