حرف حساب نماینده سبزوار با دولت تدبیر و امید: اگر بین این دولت و دولت گذشته تفاوتی هست، در انجام تعهدات خود کوشا باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای ، خوشاب و داورزن امروز درمجلس شورای اسلامی ضمن انجام نطقی انتقادی پیرامون عملکرد ضعیف یکی از وزرای دولت یازدهم ، برخی از مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را نیز مطرح کرد و دولتمردان تدبیر و امیدی را دربرابر یک چالش اساسی قرار داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سخنان امروز محمدرضا محسنی ثانی در صحن علنی مجلس امروز در حالی ایراد شد که اکثر رسانه های ملی بخش مربوط به پرونده وکیل 32 میلیارد تومانی را از میان سخنان او مورد توجه و تأکید قرار دادند. اما این چهره کارکشته سیاسی4 دهه اخیر ایران در بخش مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود از دولت یازدهم تلنگری را به دولتمردان وارد آورد که می تواند در مدت دو سال و نیم باقی مانده از عمر، دولت کنونی هشداری اساسی و شاخصی مهم باشد.

نماینده سبزوار در این سخنرانی پس از بیان برخی مطالبات به حق و برآورده نشده مردم سبزوار خطاب به یکی از وزرای کابینه روحانی گفت:

«اگر بین این دولت و دولت گذشته تفاوتی است در انجام تعهدات خود کوشا باشند»

مشروح نطق امروز محمدرضا محسنی ثانی را هم اکنون می توانید در آدرس زیر مطالعه نمایید:

انتقاد شدیدالحن نماینده سبزوار از وزیر نیرو به خاطر وکیل 32 میلیارد تومانی و تضییع حق آستان قدس رضوی

گفتنی است، از 12 مرداد 92 که دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران، دولت یازدهم را با رویکرد اعتدال گرایی سیاسی آغاز کرد، تا به امروز نزدیک به یک سال و نیم می گذرد.

بنابراین کم کم زمان تحقق انتظارات مردم از تدبیر و امید دولت یازدهم فرا رسیده است. چه انتظاراتی که خود دولتمردان در موقعیت های مختلف وعده اش را به مردم داده اند و چه آن دسته از انتظارات به حقی که هرچند شاید دولتمردان وعده ای در خصوص آنان نداده باشند، اما مطالبه مردم خود به خود این وظایف را بر دوش آنان گذاشته است.

هرچند می دانیم که دولت یازدهم در شرایط بسیار نامطلوبی چه از لحاظ اوج تحریم های اقتصادی کشورهای غربی علیه ایران و چه از لحاظ اوج به هم ریختگی ها و نابه سامانی های سیاسی و اقتصادی داخلی که از ضعف مدیریت دولت گذشته در کشور برجای مانده بود، سکان امور را به دست گرفت. اما به هرحال مشکلات به ارث رسیده از دوره های گذشته و یا مشکلات تحمیل شده از خارج، نمی تواند مانعی در مقابل انتظارات مردم برای پاسخگویی دولت به نیازهایشان باشد.

چنین است که مردم دیار سربداران نیز مانند سایر مناطق کشور به تدریج از دولتمردان یازدهم انتظار دارند، بعضی از مطالبات به حق و دیرینه شهروندان این کهن شهر بزرگ و پرجمعیت شمال شرق کشور را پاسخ دهند.

البته بی انصافی است اگر به این نکته اشاره نشود که به عقیده بسیاری از دوستداران توسعه سبزوار، در دوران 8 ساله ریاست جمهور محمود احمدی نژاد هرچند با انتقادات فراوانی در سطح کلان کشوری و بین المللی مواجه بود، اما در محدوده شهرستان سبزوار انصافا شاهد اتفاقات خوب و بنیادینی بودیم که برخی از آنها در حالی تحقق یافت که ساکنان غرب خراسان رضوی شاید هرگز تصورش را هم نمی کردند.

واضح ترین نمونه دست آوردهای ارزشمند دولت های نهم و دهم برای دیار سربداران ارتقاء محدوده سیاسی و اداری سبزوار بزرگ از یک شهرستان تا سال 86 به 5 شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در سال 91 است. به طوری که در منطقه ای که تا قبل از آن نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت تحت نظر یک فرمانداری و از هر اداره دولتی تنها یک مدیریت و چند نمایندگی به صورت متمرکز اداره می شد اینک با 5 فرمانداری و به همان میزان 5 اداره از هر یک از ادارات دولتی موجود در کشور اداره می شود که بر این اساس سهم سرانه مردم غرب خراسان رضوی از دریافت رسیدگی و خدمات دولتی از سوی مسئولان طبیعتاً 5 برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که در همین مدت بعضی دیگر از شهرستان های بزرگ خراسان رضوی به خاطر ضعف های داخلی با وجود داشتن بخش هایی به مراتب بزرگ تر و پرجمعیت تر از بخش های سابق سبزوار نتوانستند توفیق چندانی در این زمینه کسب کنند و سهمشان تنها به یک یا دو ارتقاء از تقسیمات کشوری خلاصه شد.

این مورد تنها یکی از چندین اقدام مفید و اساسی دولت نهم و دهم برای سبزوار بود و بقیه موارد را می توان به صورت تیتروار در ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه، صدور مجوز دانشگاه فناوری های نوین و دانشکده علوم قرآنی، ارتقاء تعداد دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه حکیم سبزواری، آغاز پروژه آزادراه حرم تا حرم با کارگاهی فعال در منطقه سبزوار، برقراری پروازهای عتبات عالیات برای مدت یک سال به صورت پیوسته از فرودگاه سبزوار تا این شهر بتواند دومین شهر شمال شرق ایران باشد که بعد از مشهد مقدس پروازهای خارجی انجام داده است، راه اندازی کارخانه سیمان جوین در شهرستان جغتای، تکمیل شهرک صنعتی شماره 1 سبزوار و آغاز به احداث واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2، صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که خود به تنهایی فصلی جدید در تحولات اقتصادی شمال شرق کشور خواهد بود و ....خلاصه کرد.

البته هنگام سخن گفتن از اقدامات مثبت دولت های نهم و دهم برای منطقه سبزواربزرگ، نباید از نقش موثر پیگیری های متحدانه نمایندگان سبزوار و دیگر مسئولان شهری نظیر امام جمعه معزز ، اعضای شورای شهر ، شهردار و فرماندار نیز در کسب این موفقیت ها غافل شد.که بی شک اگر اتحاد و همدلی ایجاد شده و پیگیری های خوبی که در این مدت از سوی مسئولان شهرستانی انجام شد، به عمل نمی آمد، یقیناً دولت های وقت با آن همه مشغله های مختلف، به خودی خود این امتیازات را برای سبزوار قائل نمی شدند.

شایان ذکر است که همه موفقیت های به دست آمده برای سبزوار در 8 سال گذشته، بسیار کمتر از شایستگی های ذاتی و نیازمندی های ضروری مردمان نجیب و سخت کوش این خطه از ایران اسلامی بود که معمولا همواره حق و حقوق خود را ضایع شده دیده اند. اما در مقام مقایسه به نظر می ر سد اتفاقات خوبی که در دوران دولت های نهم و دهم برای سبزوار تحقق یافت، نسبت به دولت های گذشته چشمگیرتر و اساسی تر بوده است.

اینک اما، سبزواری ها یک سال و نیم بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم می خواهند ببینند آیا دولتمردان یازدهم می توانند سهم واقعی این شهر با عظمت در گستره تاریخ، فرهنگ ، علم، سیاست و اقتصاد ایران زمین را از پروژه های توسعه ای به صورت شایسته ای تحقق بخشند یا اینکه اوضاع به گونه ای پیش خواهد رفت که از نظر مردمان دیار سربداران، دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بین سال های 84 تا 92 با همه ضعف های اساسی که در مقیاس کلان کشوری داشت، به دوره ای کم نظیر در توسعه و پیشرفت سبزوار تبدیل خواهد شد؟

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محسنی ثانی: توسعه اقتصادی خراسان رضوی از اولویت های سفر استانی رئیس جمهوری است

نظرت را بنویس
comments

درود بر شما اقای دکتر محسنی حقا که حرف حق را زدید ای کاش همه نمایندگان مجلس چنین دقیق و به جا و به دور از افراط و تفریط به موقع نیاز نقاط منفی را گوشزد کرده و درموقع نیاز به تحسین و تایید یک وزیر یا دولت بپردازند با اینکه در این نطق شما انتقاد شدیدی از یکی از وزرای دولت کردید اما الحق و الانصاف مواضع شما همواره مواضعی اعتدالی بوده است سبزوار با داشتن چنین نمایندگان خردمندی می تواند به اینده توسعه خود امیدوار باشد امیدوارم دوره بعدی هم شما نامزد انتخابات باشید و مردم سبزوار نیز مانند دوره گذشته با افزایش تعداد ارا نشان دهند که قدردان خدمتگزاران خود هستند سایت محترم اسرارنامه به نظر بنده اگر متن کامل سخنان دکتر محسنی را منتشر می کردید بهتر بود من چند بار به لینکی که گذاشتید مراجعه کردم ارور داد و وارد صفحه اصلی نشد بعد خودم از طریق گوگل به متن صحبت های دکتر دسترسی پیدا کردم

غلط گیر

اسرارنامه جان رئیس جمهورهای ایران 11 تا نبودن. 7 تا بودن. 11 تا مال دولت هاست. چون بعضی از رئیس جمهورا مثل خاتمی و احمدی نزاد دو بار انتخاب شدن. اونجایی که نوشتید {گفتنی است، از 12 مرداد 92 که دکتر حسن روحانی به عنوان یازدهمین رئیس جمهور ایران...} درست نیست روحانی هفتمین رئیس جمهوره در دولت یازدهم

مفتح

انصافا مقایسه بجا و درستی بود ما انتظار بیشتری از دولت تدبیر و امید داریم و امیدواریم که در زمان باقی مانده حداقل نیاز های برحق سبزواریها در زمینه راه آهن و نیروگاه و فولاد و بزرگراه و آزاد راه عملیات عمرانی این پروژه ها به نتیجه برسد و شهرستان شدن ششتمد که همه مراحل اداری آن در دولت قبل به پایان رسیده ابلاغ گردد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما