پس از امضای تفاهم نامه:

بافت توریستی سبزوار ایجاد می شود

قائم مقام و سخنگوی شهرداری سبزوار گفت: در آینده ای نه چندان دور، ایجاد بافت توریستی در شهر سبزوار در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر صائمی نسب با بیان این مطلب افزود: در این بافت، ابنیه های آرامگاه بقراط، آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری، کاروانسرای فرامرزخان، و آرامگاه ملاحسین واعظ کاشفی به عنوان یک مجموعه قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: شهرداری سبزوار در تلاش است با حفظ و حراست از این ابنیه ها به سمت تملک اراضی مجاور این ابنیه ها برود تا بتواند پس از آن مجموعه را به عنوان یک بافت توریستی به شهروندان و کشور معرفی نماید.

مدیرعامل موزه شهر سبزوار نیز در این رابطه گفت: پس از به امضا رسیدن تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین شهرداری سبزوار، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ایجاد بافت توریستی توسط موزه شهر در دستور کار قرار می گیرد.

حمیدرضا سلیمانی افزود: این تفاهم نامه در سفر چندی پیش لبافی خانکی مدیر کل میراث فرهنگی استان به سبزوار به امضای شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان رسید و تا دو هفته اینده برای اخذ امضای سوم از سید محمد شیرازی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به تهران ارسال خواهد شد.

وی افزود: مهمترین بحث ذکر شده در این تفاهم نامه تقویت، توسعه و رونق موزه شهر و تبدیل بافت ایستای شهر سبزوار با تمرکز بر میدان 22 بهمن تا تپه دامغانی می باشد.

گفتنی است شهر سبزوار دارای بیش از 900 اثر تاریخی و فرهنگی است که حدود 300 اثر در فهرست آثار ملی به رسیده است. از جمله این آثار و ابنیه های تاریخی و فرهنگی می توان به آرامگاه بقراط، ارامگاه حاج ملاهادی سبزواری، کاروانسرای فرامرزخان و ارامگاه ملاحسین واعظ کاشفی، مساجد جامع، پامنار و... اشاره نمود که امید است با رسیدگی و توجه بیش از پیش مسئولان شهری جنبه توریستی و گردشگری آن تقویت شود.


 منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مفتح

سبزوار به واسطه موقعیت جغرافیای خاص و بخاطر دارا بودن آثار های تاریخی فراوان و نیز دارا بودن شخصیت های علمی منطقه ای ملی و جهانی جایگاه بارزی در امر گردشگری دارد که متاسفانه به خاطر عملکرد ضعیف مسئولین در دوره های قبل این جایگاه به درستی احیا نشده است زمانی که دیوار جلو آرامگاه بقراط با هماهنگی و همکاری آموزش پرورش و شهرداری و سازمان پزشکی و دیگر نهادها برای احیا اولین موزه طب سنتی برداشته شد جرقه های امید در دل دوستاران توسعه سبزوار ایجاد شد که بالاخره در سبزوار وفاق مسئولین به نتیجه نشست اما امروز که بیش از 4 الی 5 سال از آن روز می گذرد و هیچ کار ی نشده آیا به نظر شمامردم دیگربه این شعار های زیبا اعتماد می کنند پروژه بقراط از لحاظ حجم بسیار کوچکتر از این پروژه تازه تعریف شده ای است که هنوز به سرانجام نرسیده است

ادیب

با سلام. چه قدر خوب و عالی که بلاخره مسئولین توجه ای به بناهای ماندگار و ارزشمند از یادرفته ی شهرمان کردند.امید به اینکه این حرکت پایدار باشد و هر چه سریعتر به نتیجه برسد. سپاس
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما