در نگارخانه امیرشاهی مجتمع فرهنگی هنری اسرار

نمایشگاه خوشنویسی مشق مرثیه در سبزوار افتتاح شد

سمیه اکبری: نمایشگاه خوشنویسی مشق مرثیه شب گذشته با حضور شمار زیادی از اهالی فرهنگ و هنر سبزوار در محل نگارخانه امیرشاهی مجتمع فرهنگی و هنری اسرار گشایش یافت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این نمایشگاه با آثاری از 15 هنرمند خوشنویس سبزواری از جمله استادان طوسی، شرافت ، شیرخانی  و نیز آقایان زرقی ، شم آبادی ، محمد مشقی ، گل محمد زاده ،  زارعی ، دولت آبادی ، فاضلی و خانم ها شاهی ، کاهانی، علی آبادی، خسروجردی و نجفی در سبک های در سبک های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، سیاه مشق، نقاشی خط برپا شده است.

در نخستین شب افتتاح نمایشگاه مشق مرثیه، کاظم کرامت رئیس شورای شهرستان، سرهنگ قنبرعلی آزادواری فرمانده نیروی انتظامی سبزوار، حاج آقا فتاحی هنرمند پیشکسوت و پدر دو شهید بزرگوار دفاع مقدس، خانم ها محبوبه طبسی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، زهرا شیرازی رئیس سابق کانون هنرمندان سبزوار و از چهره های فرهنگی و هنری سبزوار، استاد حسن ماستیانی هنرمند نقاش و مجسمه ساز سبزواری، و شماری دیگر از اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران حضور داشتند.

استاد ماستیانی در این مراسم دقایق کوتاهی را در باره سیرت و صورت اثر هنری به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه مشق مرثیه گفت: این ها آثار ارزشمندی هستند که به گدایی عطر کربلا رفته اند و تقید و رفاقتی که در کارها وجود دارد، قابل تقدیر است.

طبسی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به سخنرانی کوتاهی پرداخت وضمن خوشامدگویی به میهمانان از قدمت انجمن خوشنویسان و شروع به کار آن توسط استاد طوسی و استاد شرافت سخن گفت.
وی همچنین به تعدادی از افتخاراتی که هنرمندان خوشنویس سبزواری در که اساتید در سطوح ملی و بین المللی کسب کرده اند، اشاره کرد.

لازم به ذکر است از نظر برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مشق مرثیه آثار به نمایش گذاشته شده در آن از دو دیدگاه قابل ملاحظه است. دیدگاه اول زیبایی خود آثار هنری به نمایش گذاشته شده و دیگری متبرک بودن آن ها به حضور در محفلی که به جهت همراهی در سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برپا شده بود. به گونه ای که تمامی آثار چه آن هایی که نگاه منتقدانه هیچ نقصی را در آن ها پیدا نمی کرد و چه آن دسته آثار دیگری که به لحاظ هنری چندان توقع مخاطبان را برآورده نمی کرد، همه به یمن یاد و نام ثارلله (ع) و اشعار عاشورایی زیبا و قابل احترام بودند.

گفتنی است نمایشگاه مشق مرثیه از 20 آبان ماه به مدت یک هفته در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در محل نگارخانه امیرشاهی سبزوار دایر است.

گزارش: سمیه اکبری
 

 

اثر استاد شیرخانی

 

اثر استاد طوسی

 

نقاشی خط اثر استاد طوسی

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نمایشگاه خوشنویسی با محوریت قرآنی در سبزوار برپا می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما