مرگ یک وبلاگ نویس/ پرونده ای جنجالی برای نماینده سبزوار


تعدادی از منابع خبری ، درنخستین ساعات امروز ، از سپرده شدن یک مسئولیت خطیر سیاسی وامنیتی به کمیته ای تحت  ریاست محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب وداورزن خبر دادند.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علاء الدین بروجردی ، یکی از نمایندگان سرشناس مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار خانه ملت ضمن ارائه توضیحاتی در مورد مرگ یک وبلاگ نویس ایرانی در زندان رباط کریم ، گفت : کار پیگیری پرونده مرگ این وبلاگ نویس جوان به کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ریاست محمد رضا محسنی ثانی سپرده شده است.(منبع)
گفتنی است ستار بهشتی وبلاگ نویس 35 ساله ایرانی بوده است که مدتی قبل در 9 آبان ماه جاری بنا به ارتکاب جرم در فضای مجازی اینترنت ، محکوم به حبس در زندان رباط کریم می شود.
 این وبلاگ نویس چند روز پس از دستگیری در روز سیزدهم آبان ماه درزندان فوت می کند و همین مرگ ناگهانی ستاربهشتی به عنوان یک وبلاگ نویس ایرانی در زندان ، به سوژه مهمی برای رسانه های خبری  تبدیل می شود. (منبع)
خصوصاً اینکه وجود چنین پرونده هایی در ایران به دلیل اهداف خاص سیاسی کشورهای غربی و رسانه های وابسته به آنها معمولاً به سرعت جنبه فراملی پیدا کرده و بازتاب گسترده ای در فضای جهانی پیدا می کنند.
دراین مورد نیز درروزهای پس از درگذشت ستار بهشتی، برخی رسانه  های شناخته شده وابسته به کشورهای غربی نظیر بی بی سی ، رادیو فردا ، صدای آمریکا و... جنجال های فراوانی به راه انداختند.وپرونده درگذشت ستار بهشتی خیلی سریع به یکی از مسائل مهم سیاسی کشور در عرصه بین الملل تبدیل شد.
به همین منظور مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر وادار بررسی پرونده مرگ این وبلاگ نویس زندانی را در دستور کار خود قرار داده است.
اینک این پرونده در کمیته ای به ریاست محمدرضا محسنی ثانی نماینده شهرستان های غرب خراسان رضوی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، سپرده شده است.
کمیسیون نام برده یکی از مهمترین و اثرگذار ترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است که آثار ونتایج فعالیت های این کمیسیون معمولاً بازتاب های گسترده رسانه ای در داخل وخارج از کشور دارد.
محمدرضا محسنی ثانی که پیش از ورودش به جرگه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، چندین سمت مدیریتی و اجرایی مهم از جمله استانداری استان لرستان و سمت فرمانداری چندین شهر مهم کشور نظیر قم و مشهد را تجربه کرده  و به لحاظ رسانه ای چهره شناخته شده ای در سطح ملی است ، اینک با برعهده گرفتن این پرونده بیش از پیش در معرض توجه دقیق محافل سیاسی و اجتماعی و رسانه ای ایران و کشورهای مرتبط با مسائل ایران قرار می گیرد.
نماینده شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن ، امروز در یکی از اولین اقدامات انجام شده خود در خصوص پیگیری پرونده مرگ ستار بهشتی ، مصاحبه ای مفصل با خبرگزاری ایسنا انجام داده است که متن کامل آن در پیوند زیر قابل مشاهده است :
احتمال مرگ طبیعی ستار بهشتی وجود دارد.

لازم به ذکر است براساس اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه این اولین بار است که یک نماینده از سبزوار به عضویت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در می آید و یک پرونده مهم ملی با ابعادگسترده رسانه ای را برعهده می گیرد.
این موضوع قطعاً بیان کننده توانمندی های بالای سیاسی و تدبیر مدیریتی نماینده نام برده است.
گفتنی است سبزوار به عنوان یکی از شهرستان های بزرگ شمال شرق کشور به همراه شهرستان های تازه تأسیس جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن دارای دو نماینده درمجلس شورای اسلامی است .
خوشبختانه محمدرضا محسنی ثانی و رمضانعلی سبحانی دو نماینده فعلی سبزوار درمجلس هردو علاوه  بر اینکه در کمیسیون های با اهمیتی از مجلس شورای اسلامی عضو شده اند ، از تلاش و پویایی بسیار زیادی برخوردارند.
به طوری که برخلاف برخی دوره های پیشین که به سختی نشانه ای از فعالیت های نمایندگان سبزوار در مجلس و در عرصه مسائل کلان ملی مشاهده می شد ، در دوره کنونی محسنی ثانی و رمضانعلی سبحانی فر ضمن حفظ اتحاد تا کنون فعالیت های رضایت بخشی از خود به نمایش گذاشته اند.
محسنی ثانی چنانکه گفته شد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است که این کمیسیون به ویژه در بحث تقسیمات سیاسی کشور نظیر تأسیس بخش ، شهرستان و استان های جدید ، همواره نقش مهمی ایفا کرده و سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است که عضویت او در این کمیسیون به ویژه برای منطقه غرب خراسان رضوی که با اجرای چند طرح مهم در آستانه یک جهش عظیم صنعتی است ، حائز اهمیت است.
مجله اینترنتی اسرارنامه امیدوار است هردو نماینده پرتلاش سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مسیر فعالیت های خود برای کشور و شهرستان های حوزه انتخابیه موفق باشند.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
دکتر محسنی ثانی : سبزوار قابلیت استان شدن را به دست آورده است
نظرت را بنویس
comments

مخاطب همیشگی

نظرات دانشجوی رشته حقوق خیلی طولانی است و پاسخ های اسرارنامه به این نظرات طولانی تر راستش من وقت نکردم همه را بخوانم ولی درکل این همه آسمان ریسمان به هم بافتن برای اینکه بگوییم عملکرد محسنی قوی است یا ضعیف کار بیهوده ایست مهم این است که عملکرد محسنی داریم مشاهده می کنیم. برای ما که خوب بوده . رأی داده ایم البه دور اول رأی به محسنی ندادم بنده چون اصلاً نمی شناختم من ولی این دور چیزی که خوب بوده خوب بوده دیگر چرا باید قبول نکنیم. همین که وقتی یکی از نزدیکانمان می رود کربلا و برمی گردد کلی زحمت ما کم شده لازم نیست وقت و بی وقت راه بیافتیم برویم فرودگاه مشهد معطل شویم و همین حا از فرودگاه سبزوار که نماینده ها خیلی پگیری کردند کارمان راه می افتد دیگر یعنی عملکردشان خوب بوده. تازه گفته اند پروازهای حج راهم از همین سبزوار برقرار می کنند اگر این اتفاق هم بیافتد به نظر من کلی کار انجام شده. بازهم کارهای دیگری انجام داده اند که وقت نیست بگویم ولی نباید زیاد سخت گرفت.نماینده ها غول چراغ جادو که نیستند.والسلام.

عابر

با سلام . همه بحث ها را خواندم. مطالب خوبی مطرح شده. بعضی ها بحث را شخصی کرده اند.بهتر است اجازه ندهید مباحث شخصی شود چون از حوصله عموم مخاطبان خارج است.خصوصاً اگر طولانی باشد. بیشتر به این مطالب بپردازید.درموقعیت کنونی که تا انتخابات بعدی مجلس فاصله داریم وقت مناسبی برای فرهنگ سازی است. به نظر من دکتر محسنی مدیرتوانمندی هستند. اما بدون تعارف برای مردم منطقه ما که هنوز داشتن چنین نماینده ای زود بود.ولی خدا را شکر که حالا هست. باید روی فرهنگ و ا طلاعات مردم کار کرد. بعضی ها از این طرف بوم می افتند بعضی ها از آن طرف. بعضی ها فکر می کنند یک نماینده مجلس باید به فکر لوله کشی فاضلاب روستای آنها باشد و بعضی ها فکر می کنند همان یک نماینده مجلس لابد هر روز باید برود توی بورس بایستد و قیمت طلا و سکه وارز وسایر کالاهای مورد نیاز مردم را بالا وپایین کند. نه این درست است نه آن . از هرکسی باید به اندازه جایگاه وپستی که دارد انتظار داشت. بعضی از نظرات ارسال شده را می توانید جمع و جور کنید و به شکل یک یادداشت جداگانه درآورید. ازکلیت این مطالب می شود مطلب جدیدی نتیجه گیری کرد. به همین روند ادامه بدهید. کامل و بدون اشکال نیست. اما منحصربه فرد و مناسب است درموقعیت کنونی.ممنون.

دانشجوی رشته حقوق

سلام.من ترسی از سوالاتم نداشتم وندارم اگرخواستم متن راانتشار ندهید تنها دلیلش برداشتهای گاها اشتباه مخاطبین بود بی شک دربین مخاطبین شماعده ای طرفداردواتشه وتعصبی اقای محسنی وعده ای هم مخالف مغرض و سر سخت ایشان هستند دوست نداشتم متن وسوالات ارسالی من دست اویزی باشد برای توهینات این دوگروه نسبت به یکدیگر یا شخص اقای محسنی یاحتی خود شمادرست مثل زمان انتخابات که همگی شاهد ان بودیم.درمورد گرانیهای اخیر بدنبال دلیل نیستم ونبودم چراکه دلایل ان از تحریم گرفته تابی تدبیری مسؤولین وحتی نقش خود مردم برهمه واضح وروشن است اماازاقایانی که ادعای مدیریت سطح بالاونگرشهای عمیق سیاسی دارندتوقع ارايه راهکارهای قابل طرح واجرا میرود.واما در مورد اطلاع رسانی درمورد عملکرد نمایندگان به نظر خودتان درعصرارتباطات کمی خنده دار نیست که هرکس سوالی از عملکرد مسؤولین داشت به دفتر فردموردنظرمراجعه کندوعلاوه بران اطلاع رسانی قسمتی ازوظایف مسؤلین است والبته نه فقط دریک برهه زمانی خاص وزمانی که نیاز به مشارکت مردمی دارند.درمورداخبارمربوط به مسؤلین اهداف وسیاستهای یک رسانه با سلایق هیاتهای تحریری ان تقریبا یکی است پس جدای از هم نیست ازطرفی تاجایی که به یاددارم ودنبال کردم اقایان در سایتهای خودشان هم به غیراز سخنرانیها وبیانیه های منتشر شده اشان وحضوردر همایش ومجالس حرفی ازبرنامه هاوروند پیگیری مشکلات مردم حرفی نداشتند.همانطورکه من راه معقولانه ای برای رساندن پیغامم انتخاب نکردم شما هم علی رقم وقتی که برای پاسخگویی صرف کردید جوابهای منطقی وقانع کننده ای به من ندادیددرهرصورت ازاینکه وقت گذاشتید متشکرم

دانشجوی رشته حقوق

سلام .مخاطب همیشگی بهترنبود بجای قضاوت عجولانه درمورد منتقدینی که کوچکترین شناختی ازانها نداریدوبجای زیرسوال بردن فرهنگ مخاطبین این سایت خبری خیلی مودبانه ومنطقی خودشماچندنمونه از دستاوردهای اقایان نماینده رادراین چندماهه که عده ای غفلتا مثل من ازان بی خبرمانده اندرابرایمان بازگوکنید!؟البته این تذکررابایداسراربه شما میدادکه خیلی سرسری یا شاید هم مغرضانه ازکناران گذشت .واینکه اتفاقا برعکس گفته های شما من مشتاقانه در انتظاردستاوردهای نماینده منتخبم هستم واحساس میکنم اخبار وگزارشات درمورد ایشان وعملکردشان بسیاراندک ومحدوداست.من هم ازشمامتشکرم که موجبات رشد وپرورش ظرفیت وادبم را فراهم کردید

راستي چرا به امضاي سوال از رئيس جمهور از سوي آقاي دكتر!!! محسني نپرداختيد؟؟؟؟

دانشجوی رشته حقوق

باسلام .اسرار جان لطفا نظر منو روسایت نزار فقط یه جواب منطقی برام بیار........ ................................................................................................... . . .

م........

با سلام و خسته نباشید مواقعی از این که می بینم اینقدر دوستان نظرات غیر فابل تحمل می گذارند و شما با صبوری به انها پاسخ می دهید به شما و صبرتان احسنت می گویم ولی تقاضا می کنم دوستان هر نظری رابه عنوان نقد بر دیگران تحمیل نکنند اینجا هدف ساخته شدن و اثر گذاشتن است ..نه نیست و نابود کردن چیزی بیایید در کنار هم باشیم در این برهه که نماینده شهرمان می تواند نام سبزوار را فراتر از خراسان و حتی فراتر از کشور .در سطح بین الملل به گفتمان بگذارد با تشکر از طرف .محمد مدیر طنزهای اجتماعی مملی

مخاطب همیشگی

درود . از تلاش مجدانه شما در جهت معرفی نخبگان سیاسی و مدیریتی شهرمان متشکرم. و واقعاً متأسفم که فرهنگ بعضی ها به گونه ای است که دامنه بحث های انتخاباتی را تا چندین ماه بعد از انتخابات هم ادامه می دهند و اصلاً به نظرم دوست ندارند کلاً در مورد دکتر محسنی مطلبی نوشته شود.در حالی که مطالب این مجله خیلی متنوع است و طبیعتاً از دکتر محسنی هم باید پابه پای بقیه مطالب ، مطلب منتشر شود. باید به این ها اعتنا نکرد. ولی فقط هم نباید به دکتر محسنی محدود شودید. البته شما بازهم نسبتاً خوب عمل کرده اید اما در زمینه سیاسی و مدیریتی فقط روی معرفی دکتر محسنی ثانی متمرکز شده اید. اگر روی چهره های سیاسی بیشتری در سبزوار کار کنید بهتر است. سبزواری ها نیاز به شناخت مدیران و سیاست مداران حرفه ای و توانمندی در شهرشان دارند تا در زمان انتخابات ها به بیراه نیافتند. درکل از زحماتتان متشرکم.

دانشجوی رشته حقوق

ما زیاران چشم یاری داشتیم خودغلط بود انچه میپنداشتیم.چرادرپس این همه انتقاد گس وگاهی تلخ به غیراز دشمنی به دنبال دلیل دیگری نیستید؟گاهی یه دل پر وگاهی...................................؟

دوستان! با سلام و خسته نباشيد آرزوي قلبي بنده اين است كه اين دفاع جانانه از نماينده به اصطلاح شما توانمند سبزوار همراه با درك و شناحت حقيقي باشد. ولي اينكه سعي كنيد به هر بهانه اي مطالبي را كه از جايي ديگر از جمله ساختمان چهارراه كوشك و يا ساختمان خيابان شهيد مطهري و يا حتي ساختمان كنار آتش نشاني توحيد شهر ارسال مي شود منتشر كنيد كمي با انچه بنده در ابتدا برايتان آرزو كردم متفاوت است. در خصوص اينكه فرموده ايد در دوره هاي قبل مجلس نشانه اي از حضور موثر نداشته اند گويا كمي دچار نسيان و فراموشي شده ايد و يا اينگونه خواسته ايد چرا كه در مجلس هفتم نماينده سبزوار به عنوان رئيس كميته سياسي اصولگرايان مجلس انتخاب شده بود آن هم در مجلسي كه نمايندگاني همچون خوش چهره، نادران، عماد افروغ و ... بودند . در پايان يك توصيه به شما عزيزان دارم به خاطر اينكه حدس مي زنم به لحاظ سني اندكي از شما بيشتر تجربه داشته باشم و آن اين است كه هميشه به ياد داشته باشيد انسان ها خاكستري هستند و هر كسي آميخته اي از خوبي ها و بدي ها است . اگر دوست داشتيد مي توانم اندكي از انچه كه دوستان شما را شايد آزرده خاطر كند برايتان ذكر كنم تا زياد به توانمندي هاي ايشان افتخار نكنيد

دانشجوی رشته حقوق

باسلام .اینکه اقای نماینده دارای توانمندی های بالای سیاسی وتدابیر مدیریتی است جای شک نیست چراکه باهمین تدبیربالاشون بود که چندماه قبل از انتخابات نشریه همدلی وسایت مخصوص به خودشون رو فقط به خاطر اگاهی وارتباط بامردم راه انداختن وبلافاصله بعداز انتخابات وپیروزی درحالیکه قول داده بودندانتشار نشریه همچنان ادامه داشته باشد براساس همون تدابیر سیاسیشون بهتر دیدند نشریه تعطیل وسایت بسته بشه این همه توانمندی ایشون رو نزدیک انتخابات کی میتونه نادیده بگیره؟؟؟؟؟؟من که منکرش نیستم اقای نماینده باتوانمندی سیاسیشون کاری کردکه نماینده بماند

مجید

سلام اسرار نامه جون خوشحالم که دوباره فعال شدی یک مدت جات خیلی خالی بود. برای نماینده شهرمون جناب دکتر محسنی هم آرزوی موفقیت داریم و باعث افتخار همه ما سبزواریهای اصیله.

عبدالله

با آرزوی موفقیت برای نماینده پرتلاش شهرمان. لطفاً بیشتر اخبار نماینده ها را پوشش بدهید. مردم حق دارند بدانند نمایندگانشان در مجلس مشغول چه فعالیت هایی هستند .

باز برای اربابت وارد کار شدی نگاه کن اون در مورد اون منبعی که لینک دادی به خبرفارسی . خبر فارسی یه موتور جستجوس باید لین اصلی سایت خانه ملت رو بذاری. سوتی نده داداش موفق باشی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما