میزان بارندگی در شهرستانهای غرب خراسان رضوی افزایش یافت

سبزوار - ایرنا - رییس اداره هواشناسی سبزوار از افزایش 11 برابری میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این شهرستان خبر داد.

'محمد عطار سیاح' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین بارندگی پارسال را در سبزوار سه و پنج دهم میلیمتر عنوان و بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 36 و شش دهم میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است .

وی میزان بارندگی دوره 30 ساله را نیز 11و دو دهم میلیمتر ذکر کرد و افزود: بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه دوره آماری نیز سه برابر افزایش یافته است.

رییس اداره هواشناسی سبزوار که مدیریت این بخش در پنج شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی را بر عهده دارد همچنین میزان بارندگی در جوین را از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 36 و پنج دهم میلیمتر اعلام و بیان کرد: در مدت مشابه پارسال تنها هشت و سه دهم میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه در جغتای نیز در این مدت 46 و پنج دهم میلیمتر بارندگی ثبت شده افزود: در مدت مشابه پارسال فقط 9 میلیمتر باران در این شهرستان باریده بود.

پایش امور هواشناسی شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بر عهده اداره هواشناسی سبزوار است. هم اینک شهرستانهای تازه تاسیس خوشاب و داورزن فاقد ایستگاه هواشناسی هستند.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به آمار بارندگی سبزوار در سال زراعی جاری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما