فهرست نیک اندیشان سبزواری با نام و معرفی خاندان مقیمی موسسان کتابخانه عمومی بیت الهدی راه اندازی شد

فهرست نیک  اندیشان سبزواری با ذکر نام و معرفی تعدادی از اعضای خیر خاندان مقیمی که موسس و واقف کتابخانه عمومی بیت الهدی سبزوار هستند، در مجله اینترنتی اسرارنامه ، راه اندازی شد.

به گزارش اسرارنامه، جمع آوری فهرست نام و معرفی مختصر فرزندان دیار سربداران از حدود یک سال قبل در بخش حوض هشت پایه این مجله آغاز شده است و پس از استقبال مناسبی که از سوی مخاطبان گرامی در تکمیل فهرست هنرمندان، زنان موفق، خبرنگاران و مدیران سبزوار بزرگ به عمل آمد، اینک به مناسبت قرار داشتن در هفته کتاب و کتابخوانی، فهرست نیک اندیشان سبزوار را با نام و معرفی تعدادی از  واقفان و خیران کتابخانه ساز سبزوار آغاز می کنیم.

اصلی ترین موسس و بنیانگزار کتابخانه عمومی بیت الهدی مرحوم محمدعلی مقیمی است که دو سال پیش به رحمت خدا شتافته است.

در وبلاگ معرفی کتابخانه عمومی بیت الهدی زیر تصویری که از مرحوم مقیمی انتشار یافته، جمله کوتاه اما پرمعنایی به شرح زیر درج شده است:

«همانا آثار به جای مانده از شخص حاکی از او هستند. پس از ما, نشانمان را در آثارمان بیابید»

در روزهای اخیر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای انتخاب شهر پایتخت کتاب در ایران فراخوانی صادر کرده است. طبق این فراخوان شهرهایی که بیشترین فعالیت های مثبت در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی را داشته باشند به عنوان پایتخت کتاب ایران و سپس کاندیدای پایتخت جهانی کتاب انتخاب می شوند. (منبع)

خوشبختانه در سبزوار خیران و نیک اندیشان زیادی وجود دارند، که در زمینه کتابخانه سازی و یا وقف کتاب برای کتابخانه های عمومی و تخصصی فعالیت کرده اند. بعضی از مشهورترین خیران کتابخانه ساز سبزوار عبارتند از مرحوم فرامرز ناوی ، استاد سیدمحمد علوی مقدم و مرحوم مقیمی که کتابخانه ایشان به تازگی راه اندازی شده است.

شاید بتوان به پشتوانه وجود چنین خیران کتابخانه سازی در دیار سربداران، بتوان سبزوار را در زمره یکی از کاندیداهای دریافت پایتخت کتاب ایران معرفی کرد.

اسرارنامه امروز و روزهای آینده سعی می کند، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نام و مشخصات شماری از خیران کتابخانه ساز دیار سربداران را در فهرست نیک اندیشان این مجله درج نماید.

برای ورود به فهرست نیک اندیشان سبزوار هم اکنون روی پیوند زیر کلیک کنید:

نیک اندیشان سبزوار بزرگ

گفتنی است فهرست هایی که در اسرارنامه منتشر می شوند، توسط مخاطبان گرامی و نیز اعضای تحریریه این مجله تکمیل می شوند.و در هر زمان قابل ویرایش و افزودن موارد جدید و یا حتی در صورت ضرورت حذف برخی موارد قبلی است. هرگونه ویرایش در مطالب این فهرست ها با ارسال پیشنهادات و انتقادات مخاطبان گرامی به بخش نظرات اسرارنامه و سپس بررسی و اقدام تحریریه این مجله صورت می پذیرد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آشنایی با مرحوم فرامرز ناوی موسس کتابخانه ناوی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

کتابخانه عمومی بیت الهدی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مسوول و دست اندر کاران محترم مجله اینترنتی اسرارنامه. با تشکر از حسن نظر و اقدام فرهنگی ارزشمند شما در خصوص معرفی خیران کتابخانه ساز و خصوصا بزرگ خیر اندیش جناب آقای مقیمی موسس کتابخانه بیت الهدی. موجب امتنان ما خواهد بود اگر لینکی از وبلاگ کتابخانه در سایت اسرار نامه جهت مراجعه علاقمندان به وبلاگ کتابخانه و معرفی بیشتر کتابخانه بیت الهدی جهت استفاده عموم قرار گیرد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما