شورای شهر زمین مورد نیاز کتابخانه مرکزی سبزوار را تأمین می کند

رئیس شورای اسلامی سبزوار خبر داد
اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی سبزوار در دستور کار شورای شهر

رئیس شورای اسلامی سبزوار از اختصاص زمین توسط این شورا برای ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان خبر داد.

کاظم کرامت در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های شهرستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: مشکلات کتابخانه‌های شهرستان هرچه زودتر باید حل شود تا رغبت عمومی نسبت به بهره‌برداری عمومی از این عرصه بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه نیم درصد سهم شهرداری‌ها در تمام کشور به صورت کامل به کتابخانه‌ها پرداخت نمی‌شود، افزود: این مهم باید توسط شهرداری‌ها پیگیری شود تا این بودجه نیز به عنوان یک منبع مالی مهم در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار گیرد.

کرامت با بیان اینکه وظیفه مسئولان اجرایی در حوزه افزایش فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه سنگین و مهم است یادآورشد: یکی از کارهایی که ما می‌توانیم در حوزه افزایش فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار دهیم ایجاد کتابخانه‌هایی هرچند کوچک در درون ادارات و نهادهای دولتی است.

وی ادامه داد: این امر سبب افزایش بهره‌برداران از کتاب و ایجاد علاقه‌مندی در بین کارکنان ادارات و نهادها می‌شود.

رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر سبزوار در حوزه توسعه کتابخانه ناوی فعالیت‌های زیادی انجام داده است، خاطرنشان کرد: این افتخاری است که شهرداری سبزوار خود دارای کتابخانه است که در همین راستا شهرداری اقدام به ساخت سالن اجتماعات، تجهیز سالن‌های کتاب و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کرده است.

کرامت با اشاره به اینکه نهادکتابخانه‌ها باید همکاری و هماهنگی خود را با مجموعه شورای شهر و شهرداری بیشتر کند، اضافه کرد: این امر سبب افزایش رابطه و حل مشکلات پیش رو می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص زمین برای احداث کتابخانه مرکزی سبزوار گفت: ما در این حوزه آمادگی کامل داریم و این زمین را در اختیار نهادکتابخانه‌ها قرار می‌دهیم تا با همت مردم و مشارکت‌های خیران بتوانیم این مکان را احداث کنیم.

کرامت با بیان اینکه سبزوار از شهرهایی است که در پیش از اسلام کتابخانه‌هایی با یک میلیون کتاب داشته است گفت: این مسئله تاسف دارد که این شهر با این پیشینه امروز بزرگترین کتابخانه اش 100 هزار جلد کتاب ندارد.

وی با تاکید براینکه اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان گامی بزرگ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در سبزوار اظهار داشت: امروز شورای  اسلامی شهر سبزوار یک مجموعه فرهنگی است و مصوبات شورا در حوزه گسترش برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان مانند برگزاری روز ملی بیهقی ،بزرگداشت حاج ملاهادی سبزواری، چاپ کتاب‌های بزرگان، شهدا و فرهیختگان سبزواری و حفظ میراث معنوی و فرهنگی شهر نشان از عزم آن برای کمک به این امر است.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: اختصاص زمین و آغاز به کار احداث کتابخانه مرکزی شهرستان سبب جذب بودجه‌های ملی می‌شود که سرعت ساخت این مجموعه را تسریع می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار نیازمند احداث کتابخانه مرکزی

نظرت را بنویس
comments

مفتح

خوشبختانه تمام ادارات ما صاحب نماز خانه می باشد که می توان در قدم اول این نماز خانه ها را به مجموعه ای از کتاب و سیستم های ارتباطی روز مجهز کرد تا دین و دانش در کنار هم نقش بهتری ایفا کنند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما