توسط مجله تخصصی بخارا

شب های تاریخ بیهقی و بوستان سعدی به عنوان کتب تأثیرگذار در ادب فارسی برگزارمی شود

به مناسبت هفته کتاب، از نخستین ساعات روز پنجشنبه 29 آبان ماه، دوستداران فرهنگ و ادب در کتابفروشی آینده حاضر شدند. حضور دکتر سیدمصطفی محقق داماد، ریاست شورای تولیت بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی در اين كتابفروشي مورد استقبال دوستداران کتاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علاقه‌مندان آثار دکتر سیدمصطفی محقق داماد، فرصت یافتند ضمن گفت‌وگوی صمیمانه، کتاب‌های خریداری شده خود را به امضای او برسانند.
 
در این مراسم علی دهباشی، مدیر مجله بخارا توضیحاتی در ارتباط با شب‌های بخارا ارائه کرد.
 
دهباشی نوید داد که به زودی شب های حبیب یغمایی، فاطمه سیاح و غلامحسین یوسفی را در کانون زبان پارسی موقوفات افشار برگزار خواهد کرد و شب‌هایی را نیز برای کتاب‌های تاثیرگذار در ادب فارسی همچون بوستان سعدی، تاریخ بیهقی و قابوس نامه تخصیص خواهد داد.
 
   در این مراسم از فیلم کوتاهی با موضوع معرفی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و فعالیت‌های فرهنگی و علمی آن به اهتمام امید علمداری رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری  کتاب ایران (ایبنا)

 

گفتنی است تاریخ بیهقی اثر گرانسنگ خواجه ابوالفضل بیهقی نویسنده ادیب و مورخ صادق سبزواری  در قرن چهارم و پنجم هجری است. به دلیل اهمیت و تأثیرگذاری تاریخ  بیهقی بر ادبیات فارسی به ویژه در حوزه نثر، ابوالفضل بیهقی را پدر نثر فارسی می نامند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبک زندگی اسلامی - ایرانی در تاریخ بیهقی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما