10 آذر روز مجلس و اولویت های کاری نمایندگان از نظر محمدرضا محسنی ثانی

پیام تبریک رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به مناسبت ۱۰ آذر روز مجلس

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در پیامی به مناسبت روز مجلس گفت: دهم آذر سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس این فقیه مجاهد و نماینده آگاه و حق جوی پنج دوره مجلس را گرامی می داریم و به روح بلند و قدسی ایشان که به فرموده حضرت امام خمینی(ره) ستاره درخشانی بود بر تارک کشور درود می فرستیم.

به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی ، نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای، خوشاب و داورزن یکشنبه شب افزود: عظمت مدرس و ابعاد مختلف شخصیت سیاسی و مذهبی وی را باید بیشتر در زمان نمایندگیش مورد بررسی قرار داد.

محسنی ثانی ادامه داد: وی مجتهدی مسلط و یکی از علمای طراز اول مملکت بود که در دوران حضورش در مجلس سیاستی برخاسته از دیانت داشت و در عمل توانست به خوبی ثابت کند که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

وی همچنین گفت: مدرس با نبوغی که داشت در حدود ۱۳ سال در معقول و منقول جامعیت پیدا کرد و در محضر درس اساتیدی مانند میرزا جهانگیرخان قشقایی و آخوند ملامحمد کاشانی و میرزا عبدالعلی هرندی بهره های وافری برد و در نجف اشرف عمدتا از محضر مراجعی مانند آخوند خراسانی و آقا سیدکاظم یزدی استفاده زیادی کرده و از آنان اجازه اشتهاد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: مدرس انسانی بود وارسته، شجاع و نافذ در نگاه و کلام بود و زندگی بسیار ساده ای داشت و از نگاه خاصی در توسعه کشور برخوردار بود و برای استقلال علمی و فنی و اقتصادی کشور اهمیت ویژه ای قائل می شد.

وی ادامه داد: مدرس نسبت به استقلال کشور آنقدر حساس بود که وقتی بودجه مملکت را به مجلس می آوردند، ابتدا به منابع داخلی توجه می کرد و معتقد بود باید به شرط داشتن درآمد کافی در کشور بودجه  پروژه های مختلف تصویب شود و در غیر این صورت اگر حتی ادارات تعطیل شوند بهتر از آن است که زیر بار استقراض از کشورهای خارجی و وابستگی به آن ها برویم.

محسنی ثانی همچنین اظهار داشت: مدرس در ابعاد مختلف جامعیتی داشت که تقریبا از آن زمان تا کنون مانند این شخصیت برجسته با ابعاد گوناگون را کم داشته ایم.

وی سپس ابراز امیدواری کرد: امیدواریم مجالس بعد از انقلاب هم به خصوص مجلس نهم که الان دایر است، بتوانند از رهنمودها و سیره و سنت این فقیه عالی قدر و مجاهد نستوه بهره بگیرند و راه مدرس را به خوبی حفظ کرده و  ادامه دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی  سپس با اشاره به توجه ویژه شهید مدرس نسبت به مسائل اقتصادی و توسعه و عمران کشور گفت: من فکر می کنم یکی از اولویت هایی را که ما امروز باید در تبعیت از راه و منش مدرس دنبال بکنیم توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است که در حال حاضر بخشی از ذهنیت های جامعه معطوف به مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: طبیعتاً باید راهکارهایی دنبال بشود و تدابیری در مجلس اندیشیده شود که با کمک دولت زمینه تولید و خارج شدن از رکود فراهم شود و از آن مسیر در کشور اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت به وجود بیاید و فرصت هایی ایجاد شود تا از شمار زیاد بیکاران که از دغدغه های اصلی خانواده هاست کاسته شود.

محسنی ثانی همچنین گفت: باید به توسعه کشور در ابعاد مختلف مخصوصا زیرساخت ها توجه ویژه ای صورت بگیرد و به خصوص مسأله آب، برق ، گاز و سایر امکانات و خدماتی که لازم است ، برای روستاییان تأمین شود تا  این قشر مولد و زحمتکش هم از خدمات بهتری بهره مند شود.

وی افزود: الحمدالله در سال گذشته و نیز سال جاری بودجه ای،  مجلس توجه خوبی را به بخش سلامت داشت و بودجه تقریبا مناسبی را برای این بخش در نظر گرفت و به همین خاطر یکی از دغدغه های جدی مردم که مربوط به هزینه های درمانیشان بود الحمدالله تا حد زیادی برطرف شد و امروز حداقل بنده با توجه به اینکه بخشی از مراجعه کنندگانم در دفاتر بیشتر معطوف بود به تقاضاهایی از سوی روستاییان و اقشار کم درآمد و آسیب پذیر برای هزینه های سنگین درمان مراجعه بود، شاهد کاهش چشمگیر این گونه مراجعات هستم. زیرا کلیه خدمات درمانی بستری، بیمارستانی و عمل ها و پروتزهایی که هزینه های سنگینی داشت برای قشر آسیب پذیر و مخصصا روستاییان امروز تا حد زیادی برطرف شده است.

نماینده سبزوار در پایان ابراز امیدواری کرد در بودجه سال ۹۴ که احتمالا از یک ماه دیگر برای بررسی به مجلس فرستاده می شود، به اولویت های مهم کشور توجه خوبی صورت پذیرد و به خصوص قشر روستایی و اقشار کم درآمد و آسیب پذیر مورد توجه مناسبی قرارگیرند.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رضایت رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از گزینه جدید دولت برای وزارت علوم

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما