استاد سید حسن نقیب زاده مرشد خوشنام کشور در سبزوار در گذشت

مرشد پیشکسوت "سید حسن نقیب زاده" دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛مرشد پیشکسوت "سید حسن نقیب زاده" دار فانی را وداع گفت.
 
 سید حسن نقیب زاده در سال 1329 در سبزوار چشم به جهان گشود و در آخرین ساعات روز دوشنبه 10 آذر ماه 1393 دار فانی را وداع گفت.
 
این پیشکسوت مرشدی برای آموختن این هنر اصیل از سال 1348 از حضور اساتیدی چون مرحوم مرشد عباسعلی نجفی، مرحوم مرشد سید احمد جاجرمی تنها، مرشد خسرو جلالی، مرشد سید مهدی ببر حسینی و مرشد حسین ترشیزیان بهره برده است.
 
وی ضمن مرشدی در زورخانه های پوریای ولی، ولیعصر و ذوالفقار در سبزوار و باشگاه های پوریای ولی و ایران باستان در لندن، سرشناسان این رشته ورزشی اعم از مرحوم پهلوان احمد وفادار، مرحوم پهلوان شورورزی، مرحوم پهلوان گلکار، مرحوم پهلوان علیرضا سلیمانی را با ضرب و نوای خود بهره مند ساخته است .
 
مرحوم مرشد سید حسن نقیب زاده سالهای متمادی از چهره های حماسه خوان صداوسیما بود و از جمله خدمتگزارانی بود که نسبت به ساخت زورخانه شخصی اهتمام داشته و همزمان به مرشدی، تربیت مرشدان جوان و مدیریت زورخانه می پرداخت.
 
این مرشد کهنه سوار با اخلاق و خوشنام سبزواری در دهه 60 با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای همکاری داشته و در زمینه رتبه بندی مرشدان، داوری و تدوین قوانین و مقررات فعالیت های ثمر بخشی داشته است که می توان ریاست هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سبزوار و عضویت در کمیته فنی انجمن مرشدان فدراسیون پهلوانی وزورخانه ای ایران را آخرین مسئولیت های ایشان برای خدمت به توسعه این رشته دانست.
 
شایان ذکر است مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری زنده یاد استاد سید حسن نقیب زاده 9 صبح امروز سه شنبه 11 آذر ماه 1393 و مراسم ترحیم و یاد بود وی از ساعت 14 الی 16 روز پنجشنبه 13 آذر ماه 1393 در سبزوار برگزار خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرت را بنویس
comments

آرش نیک فرجام

بساط عمر نیرزد به زحمت چیدن چه چیدنی که باید نچیده بر چیند.. پهلوان حسن نمرد بلکه ما مردیم ..ایشالله که هر چی عمر نکرده بود بقای عمر فرزنداش باشه... روحش شاد یادش گرامی

*

خدایش بیامرزاد،مرد نیکی بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما