نتایج مثبت مذاکرات ژنو از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
در طول مذاکرات، افکار عمومی دنیا متوجه منطق و عقلانیت ایران شد
سبزوار - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت مذاکرات هسته ای طی یک سال گذشته اقدامات مثبتی صورت گرفت و افکار عمومی دنیا متوجه منطق و عقلانیت ایران شد.

'محمدرضا محسنی ثانی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت هجمه تبلیغاتی بسیار شدید که رسانه های غربی علیه فعالیت صلح جویانه هسته ای ایران به راه انداخته بودند، خنثی شد و این یک پیروزی برای ما بود.

وی اظهار کرد: دنیا هم اکنون به حقانیت ایران در مساله هسته ای پی برده و جهانیان فهمیده اند که ما به دنبال ساخت سلاح های اتمی و نامتعارف نیستیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: اما آنچه را که دانشمندان ما به عنوان دست آوردهای علمی به دنبالش هستند، حق خود می دانیم و پای حقوق خود مقاومت می کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که پیش از این حق هیچگونه غنی سازی را برای ایران قبول نمی کردند و به همین خاطر هم تحریم های سنگین علیه ایران اعمال کردند، امروز چنین حقی را برای ما پذیرفته اند.

وی اظهار کرد: ایران هم اکنون مانند قبل فعالیت های صلح جویانه هسته ای خود در ابعاد مختلف از قبیل فعالیت 'فردو' یا 'آب سنگین اراک' را ادامه می دهد و تمام سانتریفیوژهایی که از قبل کار می کردند اکنون نیز فعال هستند و حتی یک سانتریفیوژ هم نخوابیده است.

'محسنی ثانی' تصریح کرد: ایران، به تعهدات خود عمل کرده و از آنجایی که از قبل توانسته بودیم با غنی سازی 20 درصدی اورانیوم، نیاز مصرف 10 سال آینده خود را تأمین کنیم، اکنون به دنبال غنی سازی پنج درصدی هستیم تا هم به تعهدات خود عمل کرده باشیم و هم نیازهای خود را برآورده نماییم.

وی همچنین به برخی از گشایش ها که در نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 به وجود آمده است اشاره کرد و گفت: اینک دیوار تحریم ها علیه ایران ترک خورده و اجماعی که علیه ایران به وجود آمده بود کمرنگ شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از دارایی های ایران که قبلا به خاطر تصمیمات خصمانه آمریکا و غرب بلوکه شده بود، اینک ماهانه پرداخت می شود و گشایشی در راستای مسائل ارزی به وجود آمده و خط اعتباری در این راستا تشکیل شده و برخی کالاهای ضروری از طریق همین خط اعتباری منتقل می شود که همه از نتایج مثبت مذاکرات است.

محسنی ثانی ابراز امیدواری کرد، طی هفت ماه آینده که مذاکرات تمدید شده است، سایر موانع موجود نیز از پیش پای فعالیت های صلح جویانه هسته ای ایران برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما