بررسی رتبه بندی سایت های خبری و تحلیلی سبزوار در alexa

سایت الکسا به آدرس alexa.com ، سایت معتبری برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها از نظر میزان بازدید و محبوبیت می باشد. بسیاری از کاربران ، برای تخمین بازدید سایت ها و یا جذب تبلیغات از آمارهای این سایت استفاده می کنند. این سایت قابلیت رتبه بندی سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در کشوری که بیشترین بازدیدکنندگان شما متعلق به آنهاست دارا می باشد.(منبع)

 رتبه بندی صفحات وب  قبلا توسط گوگل و ابزار page rank آغاز شد که برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها و حتی صفحات مختلف هر پایگاه اینترنتی ، امتیازی بین ۰ تا ۱۰ داده می شد و سایت های با رنک بالاتر از مزایایی در موتور جستجوی گوگل برخوردار هستند و به نوعی اعتبار یک سایت یا وبلاگ محسوب می شود. (منبع)

چند سالی است که سایت alexa.com اقدام به انتشار آمار و ارقامی برای رتبه بندی سایت ها و اخیرا برای وبلاگ ها نموده که قابلیت نمایش رتبه سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در بین سایت های یک کشور را دارا می باشد. این سایت طی فعالیت های خود توانسته جایگاه مناسبی برای رتبه بندی پایگاه های اینترنتی اخذ و آمار قابل اعتمادی را ارائه دهد که کاربران معمولا برای نشان دادن اعتبار سایت خود ، از آمار خود در الکسا استفاده می کنند.(منبع)

آنچه مسلم است ، اطلاعات ارائه شده در الکسا برای رتبه بندی، ۱۰۰درصد دقیق نیست اما این آمار یکی از معتبرترین رتبه بندی ها را در دنیای مجازی به خود اختصاص داده است. روند رتبه بندی سایت ها در الکسا بیشتر بر اساس میزان بازدید هر سایت و میزان دسترسی کاربران اینترنت در بازه زمانی یک روزه به سایت شماست. بطور مثال سایت گوگل با توجه به آمار بازدید بسیار بالایی که دارد رتبه ۱ الکسا را به خود اختصاص داده است. (منبع)

درسطح شهرستان  سبزوار وبسایت های اینترنتی زیادی فعالیت می کنند که از آن میان در حال حاضر حدود 14 مورد به پایگاه ها و مجلات خبری و تحلیلی اختصاص دارند.

مجله اسرارنامه امروز طی انجام یک بررسی کوتاه رتبه بندی سایت های خبری و تحلیلی سبزوار را در الکسا به دست آورده است که در ادامه منتشر می شود.

لازم به ذکر است در این بررسی وبسایت های سبزوارآنلاین و صبح سبزوار که مدتی است، تعطیل شده و از دسترس عموم خارج شده اند، مورد بررسی قرار نگرفته و همچنین برخی وبسایت ها نظیر سبزوارنگار و سبزوارنما تنها حدود چند هفته از راه اندازی آن ها می گذرد و طبیعتاً در بررسی های الکسا چندان عادلانه نیست اگر این وبسایت های نوپا را با وبسایت هایی با چندین سال سابقه مقایسه کنیم. با این حال از آنجایی که در این مطلب قصد بررسی وضعیت تمام سایت های خبری و تحلیلی سبزوار از دیدگاه الکسا وجود دارد، ناچاراً تمام وبسایت های 14 گانه موجود را در این مطلب مورد توجه قرار می دهیم:

لازم  به توضیح است رتبه بندی های alexa به صورت روزانه و بر اساس میزان بازدید سایت های مختلف، تغییر  می کند. اما معمولا محدوده کلی رتبه سایت ها در یک مدت کوتاه چندان دستخوش تغییر نمی شود.

برای ورود به سایت alexa هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments

sabzevarnama

سلام دوست عزیز تشکر از اطلاع رسانی شما موفق باشید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما