در مراسم 16 آذر دانشگاه حکیم سبزواری

برادران:دانشجو باید بدون هیج دغدغه ای به پژوهش بپردازد

معاونت استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار در مراسم16آذر در جمع دانشجویان دومین دانشگاه بزرگ شرق کشور،بر فضای آموزشی دانشگاه تاکید کردوگفت:دانشجویان باید بدون هیچگونه دغدغه ای  به پژوهش و علم آموزی بپردازد و انتظاری که است دانشگاه باید دیواری کوتاه تر از جامعه داشته باشد تا به این هدف دست یابد چراکه رویکردی که دولت و شورای انقلاب فرهنگی به آن اهمیت میدهد نیز همین است.

وی در ادامه افزود:دولت یازدهم علیرغم وجود مشکلات مدیدی در حوزه های مختلف داشته است ولی با نگاه عالمانه وبا تاکید بر خردمندی ، منطق و خلاقیت  به مشکلات که به عنوان چالش های اساسی سطح کشور در سال گذشته مطرح بوده است ،توانسته است به توفیقات بسیاری دست یابد که درآموزش عالی و وزارت علوم علیرغم رفت و آمدهای غیر ضروری و کم لطفی هایی که اتفاق افتاد باز هم به فرمایش ریاست محترم جمهور حتی اگر 50 بار دیگر نیز لازم باشد،می آییم و به آن وعده ای که به دانشجو داده ایم پایبندیم.دولت نگاهی که به دانشگاه دارد ، اینگونه نگاهی است.

برادران گفت:امروز کشور به مراکز رشد و علم آموزی به شدت نیاز دارد.جای پژوهش و تحقیق در حوزه آموزش عالی خالیست. این پروسه با حلقه ی دانشگاه که توسط مسئولین دانشگاهی بایدایجاد شود می تواند به هدف مورد نظر دست یابند که در دانشگاه حکیم با احداث مرکز رشد به این مقصود رسیده است و دولت خدمات ویژه ای را در این زمینه درنظر گرفته است.

دانشگاه حکیم جز چهار دانشگاه نسل سوم در کشور می باشد که جز نسل اول و دوم دانشگاه های آموزشی می باشند و نسل سوم را دانشگاه های پژوهشی تشکیل می دهند.

دانشگاه حکیم به عنوان یکی از دانشگاه های موفق کشور با 8000 دانشجو می تواند بهترین فرصت را در رسیدن به هدف کاربردی کردن (مخصوصا با گرایش هایی که در دانشگاه های علوم پایه و فنی و مهندسی)دارد که با توجه به این فرصت می تواند ارتباط مناسب را در زمینه فرهنگ و علم داشته باشد. مطمئنا همکاران و اساتید دانشگاه و ریاست محترم دانشگاه در ارتباط دو سویه دانشجو با جامعه می تواند نقش موثری داشته باشند.

منبع : سبزوار فرهنگ

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما