غم نامه گروه موسیقی داروگ در سوگ مرشد مرحوم سید حسن نقیب زاده

پس از درگذشت مرشد برجسته و پهلوان نامدار سبزواری شادروان سیدحسن نقیب زاده، جامعه ورزشی، هنری و فرهنگی سبزوار در سوگ عمیقی فرو رفت.

حمیدرضا سیدنیا هنرمند برجسته سبزوار در زمینه موسیقی و سرپرست گروه داروگ نیز به تازگی اندوه خود را با انتشار مطلبی در همین رابطه در وبلاگ شخصی خود ابراز کرده است.

متن منتشر شده در وبلاگ حمیدرضا سیدنیا که توسط میلاد چشمی اداره می شود، به شرح زیر است:

 

بدرود سردار کوبه ها و واگویه های پهلوانی

درگذشت ناگهانی استاد سید حسن نقیب زاده گروه داروگ را دستخوش اندوه و بهتی دردناک کرد. طوفان مرگ، اغمای درختان پاییزی را به قلب داروگ تازاند، بار و برش ریخت و در برابر سرمای معرکه گیر بی پناه ماند.

قلب موسیقی و ورزش پهلوانی این روزها در سبزوار، بعد از درگذشت استاد نقیب زاده کند می زند. کند؛ چنان ضرباهنگ رو به پایان مرشد بزرگ بر ضرب فراموش نشدنی اش.

*

برای یادکرد بزرگانی چون سید حسن نقیب زاده باید با وسواس و سخت گیری دنبال واژه هایی سزاوار گشت تا مبادا کلام از ادای وصفی که برازندۀ ایشان است، ناتوان بماند؛ واژه هایی چون بزرگ، استاد، پهلوان، مرشد، ستون، تکیه گاه… . اینها همه به او مانند است و او به همۀ اینها مانند. اما ما برای یادکرد او واژۀ پــدر را برگزیدیم؛ پدر که می بالاند و دستگیری می کند و تا آخرین دم به پای فرزندش می نشیند، بیش از هر چیز برای اینکه در عقبه های دشوار زندگی، احساس ویران گر تنهایی را از قلب فرزندش بتاراند.

آری، پیوند گروه داروگ با سید حسن نقیب زاده چنین پیوندی بود. و مرگ اگر چه دست در کار گسستن این رشتۀ ظاهری است، اما آن پدر، فرزندی بالنده و در مسیری رو به بالیدن های بیشتر و بیشتر بر جای گذاشته که در خلأ وجود بی مانندش، سخت و سخت بر پاسداشت میراث او پای می فشرد و با دلی آسوده بر آن تکیه می زند.

چه این فرزند سید مجید نقیب زاده باشد، چه گروه داروگ، و چه کسان دیگری که خود را از هر منظری میراث دار او بدانند.

در غم از دست دادن پدر، بیش از بهت و سوگ و اندوه و حسرت، تنهایی است که روح آدمی را می ­پژمراند. و احساس ما نیز در فقدان نقیب زادۀ بزرگ از این دست است.

از همین رو گروه داروگ همپای مجید نازنینش خود را صاحب عزا می داند و امیدوار است پاسدار شایسته ای برای میراث انسانی ِپدر معنوی اش باشد.

منبع: وبلاگ حمید رضا سیدنیا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پیکر پیشکسوت بین المللی ورزش پهلوانی و باستانی در سبزوار تشییع شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما