محسنی ثانی:

باید سرفصلی به نام سربداران در کتاب های درسی ایران گنجانیده شود / دکتر ولایتی از راهیان مکتب سربداران است

باید نیم رخ های ظاهری کنگره سربداران بعنوان طوفان تبلیغی شهرستان مورد توجه قراربگیرد.

دکترمحسنی در سومین نشست شورای سیاستگذرای برگزاری نهضت قیام سربداران گفت:نهضت سربداران هویت همه مردم ایران به خصوص مردم سبزوار است که ما باید در تمام ابعاد ودر جهات شنیداری،گفتاری،پژوهشی و تصویری این ارزش و هویت تاریخی را به تمام دنیا نشان دهیم.

محسنی دراین خصوص افزود:شهرستان سبزوار دارای امیران و سردارانی است که نقشی در این نهضت داشته اند که می توان از این کنگره به عنوان کاری ماندگار برای توسعه شهرستان با در نظر گرفتن و جذب اعتبارات اولیه با زنده کردن شهرک سینمایی باشتین خواستگاه این قیام بزرگ،ساخت سردیس12امیر از سرداران سبزوار،احیاء مسجد سربداران در ورودی شهرستان و... بهره جست.

وی در ادامه گفت:یکی از مهمترین ابعادقابل توجه به این قیام و نهضت تاریخی،بعداعتقادی و حماسی است.وباتوجه به تمام گروه های ذکر شده در برپایی این کنگره،حضور سرداری با ویژگی هنرمندانه،که تداعی کننده حماسه در جهات نظامی و عملیاتی باشد و نقش بسزایی در هشت سال دفاع مقدس را داشتند خالی است

چرا که تنها روحیه ایمان و تخصص نظامی بود که دشمنان را در دوره جبهه و جنگ به زانو در آورد.

نماینده مردم سبزوار در ادامه ازدکتر ولایتی و دوانی به عنوان راهیان این مکتب تاریخی یاد کرد و افزود:در کنار اساتید و کمیته های علمی و پژوهشی باید از محضر این افراد در زمینه های علمی و پژوهشی استفاده شود.

وی همچنین  خواستار قرار گرفتن سرفصلی به نام سربدارن در سیستم آموزشی وزارت آموزش و پرورش شد و گفت:جای قیام سربداران به عنوان قیام تاریخی که از خیلی جهات مهمتر از دیگر حوادثی ست که  در شناسنامه کشورمان  در کتاب های درسی قرارگرفته اند خالی ست.

منبع: خانه فرهنگ دانشجو

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ششمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی سربداران برگزار شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما