اگر سهم خراسان رضوی از بودجه تحقق نیابد، استقلال اقتصادی استان را اعلام می کنیم

رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي با انتقاد از دولت به دليل افزايش نيافتن سهم بودجه استان گفت: در شرايطي که سهم ۲۵ درصدي استان در تأمين بخشي از بودجه از طريق ماليات به ۳۱ درصد رسيده است، جاي گلايه دارد که سهم استان از بودجه افزايش نيافته، در حالي که سهم پرداخت ماليات افزايش يافته است.محمدرضا محسني ثاني، در حاشيه جلسه شوراي اداري سبزوار به خراسان گفت: سهم درآمدهاي مالياتي ما در استان فقط هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان است. اين در حالي است که در بودجه سال آينده ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است، يعني سهم ۲۵ درصدي ما در تأمين بخشي از بودجه از طريق ماليات به ۳۱ درصد رسيده است و جاي گلايه از دولت دارد که سهم استان را در بودجه افزايش نداده در حالي که سهم پرداخت ماليات افزايش يافته است.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: با توجه به رکود اقتصادي که استان دارد، فقط ۱۹ هزار ميليارد تومان يا ۱۸ هزار ميليارد تومان آن محقق خواهد شد.

محسني ثاني با بيان اينکه در گذشته از 4 دولت خواسته شده بود که به افزايش سهم بودجه استان خراسان رضوي دقت جدي داشته باشند، اظهار کرد: متاسفانه در دولت تدبير و اميد با اينکه تذکرات، مکاتبات و پيگيري هاي زيادي براي افزايش سهم استان در بودجه کشور شده بود اين اتفاق در بودجه 94 نيفتاده است.

نماينده مردم شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سهم استان از ابتدا در بودجه ها 5.8 دهم بوده است، تصريح کرد: اين سهم بايد به 6.8 دهم برسد که متاسفانه با وجود پيگيري هاي انجام شده فقط يک دهم رشد داشته و به 5.9 رسيده است.

وي گفت: متاسفانه سهم عمراني استان نيز در بودجه ارتقا نيافته است؛ اين درحالي است که سرانه استان ما براي هر نفر 465 هزار تومان است که دولت فقط 60 هزار تومان را به استان تخصيص مي دهد.

محسني ثاني با تاکيد براينکه استان خراسان رضوي از استان هاي داراي ثروت خدادادي مانند گاز و معادن مختلف است يادآورشد: سهم سرانه استان از بودجه بايد برابر با شاخص هاي آن باشد اين در حالي است که اين سهم کمتر از حق استان است.

وي با بيان اينکه اگر اين روند به همين ترتيب ادامه يابد و دولت نخواهد آنچه سهم حقيقي ماست، تخصيص دهد استقلال اقتصادي استان را اعلام مي کنيم، خاطرنشان کرد:استان با درآمدي که از معادن و پالايشگاه دارد، مي تواند خود را اداره کند و اگر اين سرمايه به صورت کامل به ما تخصيص يابد، ديگر به بودجه کشوري نيازي نداريم و مي توانيم خود را اداره کنيم .

وي با اشاره به اينکه مجمع نمايندگان پيگير افزايش سهم اعتبارات استان در بودجه سال آينده خواهد بود، افزود: اين حقي است که استان لايق آن است و اين کار دولت اجحاف در حق استان است.

منبع: روزنامه خراسان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دولت قانونمدار یازدهم برای دومین سال به موقع بودجه را به مجلس آورد

نظرت را بنویس
comments

غلامرضا

افرین ایده خوبیه تقریبا شبیه ایالتهای مختلف امریکا که در مسائل اقتصادی از هم جدان البته اونا به جز اقتصادی در بیشتر مسائل دیگه هم مستقلند ولی در ایران خراسان واقعا از لحاظ اقتصادی میتونه گلیم خودشو از اب بکشه اما فکر نکنم این طرح بتونه عملی بشه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما