افتتاح نخستین مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در هفته پژوهش

مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در هفته پژوهش امسال به صورت رسمی افتتاح می شود تا دکتر حدادنیا رئیس جوان و پرتلاش این دانشگاه، یکی از وعده های خود را که در گفتگوهای خبریش بعد از انتصاب به این سمت عنوان کرده بود، تحقق بخشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه بزرگ و معتبر ملی در شمال شرق کشور است که با حدود 3 دهه سابقه دارای برندی شناخته شده در سطح ملی است و از این حیث امتیازی منحصر به فرد برای شهرستان سبزوار در مقایسه با دیگر شهرستان های خراسان رضوی و  شمالی محسوب می شود، اما در چند زمینه خاص کمبودهایی دارد که رئیس جدید دانشگاه از همان ابتدای تصدیش در این سمت طی گفتگو با خبرنگاران یا سخنرانی های رسمیش وعده داده بود، این کمبودها را برطرف کند.

تعداد اندک رشته های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکترا و نیز عدم وجود پارک علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری از جمله وعده های دکتر حدادنیا بود که در یک سال گذشته از زبان وی شنیده می شد.

وی در یکی از همین مصاحبه ها، عنوان کرده بود:

«... با ایجاد 3 مرکز رشد در یک دانشگاه می‌توان به سمت ایجاد پارک‌های علمی و فناوری حرکت کرد . ایجاد این پارک‌ها یک تحول بزرگ در حوزه‌های پژوهش و علمی برای دانشگاه و دانشجویان است.

....مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری دارای مصوبه ریاست جمهوری از سال 85 است ... متاسفانه تاکنون این مرکز راه‌اندازی نشده است که خوشبختانه نخستین اعتبارات راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه اخذ شده و در مهر ماه امسال شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.» (منبع)

اینک در حالی که وعده افتتاح مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری از مهر به آذر افتاده است، که تأخیر چندان مهمی به نظر نمی رسد، وبسایت خانه فرهنگ دانشجو از راه اندازی مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در هفته پژوهش خبر داده است تا کارنامه یک ساله ریاست حدادنیا در بزرگترین دانشگاه ملی غرب خراسان با امتیازاتی مثبت آماده ورود به سال دوم شود:

افتتاح مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در هفته پژوهش

دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور با راه اندازی مرکز رشد در هفته پژوهش،توانست راه را برای نوآوران وصاحبان فکر و اندیشه جهت تجاری سازی و به ثبت رساندن پروژه های علمی باز کند.

دانشگاه حکیم سبزواری پیرو یکی از اهداف اصلی خود یعنی کارآفرینی و با توجه به ضرورت ورود به بحث تجاری‌سازی گسترده فعالیت‌های پژوهشی و توسعه کارآفرینی  در برنامه‌های توسعه‌ای ، مرکز رشدی با عنوان"مرکزرشد واحدهای فن آور شهرستان سبزوار"را در هفته پژوهش،افتتاح کرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از راه اندازی این مرکز به عنوان نقطه عطفی یاد کرد و گفت:این مرکز می تواند در  مناسبات دانشگاه و جامعه به عنوان راهی برای رشد جامعه در پروژه های علمی و پژوهشی باشد وی در ادامه ابراز امیدواری کرد و افزود: نهادها و ادارات شهرستان میتوانند با بها دادن به حوزه علم، تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها، پروژه ها و طرح های خود را برون سپاری نکنند و با اتکا و اعتماد به توانمندی دانشگاه حکیم و اساتید مزبور آن، پروژه های عمرانی، تحقیقاتی خود را در سطح شهرستان به انجام برسانند.
این مخترع و پژوهشگر دانشگاهی  با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل های ی موجود دردانشگاه حکیم و شهرستان سبزوار،هدف از ایجاد مرکز رشد را ایجاد کسب و کار دانش بنیان و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان محقق، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان و فناور فعال در زمینه فناوری معرفی کرد.

مرکزرشددانشگاه حکیم سبزواری  پس از کسب موافقت اصولی از سوی وزارت خانه  بطوررسمی فعالیت خود را از اواخرسال 90 آغازنموده و تاکنون 7واحد فن آور را تشکیل داده است.

از مزیت های این مرکزمی توان به واگذاری تسهیلات در2مرحله متفاوت،اتاق کار،مشاوره های کارگروهی از اساتید دانشگاهی،استفاده از آزمایشگاه ها و کارگاه های عملی،تشکیل هسته های فن آور ویژه دانشجویان و واحدهای فن آور ویژه تحقیقات و پروژه های علمی بیرون از حیطه دانشگاه اشاره کرد.

منبع: خانه فرهنگ دانشجو

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

عملکرد رئیس دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور زیر ذره بین رسانه ها

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما