رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی

با وجود مضیقه اقتصادی دولت، پیگیر حل مشکلات اقتصادی فرهنگیان هستیم

با وجود مضیقه اقتصادی دولت، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان هستیم.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در خصوص دغدغه معیشتی و کم شدن انگیزه معلمان گفت: در حال حاضر ذهنیت جامعه ما در مجموع ذهنیت معیشتی و اقتصادی است که این موضوع بر تمامی مسائل جامعه سایه افکنده است.

محمد رضا محسنی ثانی در نشست هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش قطب شهید فرومندی شامل شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که در محل تالار فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی یکی از اولویت های مهم جامعه کنونی در ابعاد مختلف و اقشار متعدد است افزود: دولت تمام توان خود را در حل کردن این موضوع گذاشته اما آنچنان که باید اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: در دولت های گذشته درآمدهای ارزی در هشت سال دولت نهم و دهم بیش از سه برابر دولت های قبل بود در دولت اول درآمدهای ارزی 226 میلیارد دلار و در پنج ساله بعد بیش از 260 میلیارد دلار در آمدهای ارزی کشور بالا رفت اما در دولت نهم و دهم این درآمدها بیش از  800 میلیارد نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی  افزود: با تمام نوسانات ارزی که طی این سال ها در کشور رخ داد به لحاظ اینکه  اقدامات خوبی انجام شد اما مدیریت درستی اعمال نشد.

وی با بیان اینکه 92 درصد اعتبارات دولت صرف پرداخت هزینه های جاری و حقوق کارمندان می شود اظهار کرد: متاسفانه طرح هدفمندی یارانه ها  قرار بود به اقشار آسیب پذیر جامعه تعلق یابد که هم اکنون می بینیم این مبلغ در اختیار افراد مرفه نیز قرار می گیرد این یک اقدام غیر کارشناسی شده بود که اجرای نادرست آن بار مالی گزافی بر دوش دولت تحمیل کرد چرا که مبالغی که می بایست صرف پروژه های عمرانی شود در مسیر درست خود هزینه نشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش در مجلس، این دستگاه از نظر بودجه جاری مبلغ 200 میلیارد تومان بدهکار است

اظهار کرد: این رقم با 20 درصدی تورم بالاتر خواهد رفت قرار بود قدمی در راستای حل این مشکلات با 1+5 توسط دولت برداشته شود تا حقوق مردم به جایگاه واقعی خود برسد که در لحظات اخر در سوم خرداد ماه، رژیم صهونیستی و وزیر خارجه عربستان سراسیمه به ژنو رفت و این تعهدات به 4 یا 7 ماه آینده موکول شد.

محسنی گفت: هم اکنون نفت از بشکه ای 180 به 53 دلار کاهش رسید و به لحاظ اینکه بودجه کشور بر این مبنا بسته شده بود با این کاهش قیمت باید تغییر کند وضعیت اقتصادی دولت مساعد نیست .

در ادامه این جلسه سبحانی فر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گرچه مجلس شورای اسلامی واقف است و حامی آموزش و پرورش است ولی هر چه بیشتر به مشکلات این بخش واقف باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد دشات .

وی در خصوص طرح رتبه بندی گفت: این طرح ابتدا در مجلس تهیه و وارد صحن علنی شد و زمانی که طرح به رای گیری رسید دولت اعلام کرد به لحاظ اینکه این طرح بار مالی به همراه دارد باید به صورت لایحه ارائه شود در صورتی که مجلس طرح رتبه بندی را تصویب می کرد توسط شورای نگهبان برگردانده می شد چرا که این طرح بار مالی بر دولت تحمیل می کرد و باید جایگاه مالی آن در نظر گرفته شود.

سبحانی فر افزود: قرار بود این لایحه ظرف مدت 6 ماه به مجلس ارائه شود اما تاخیر شد و نمایندگان نیز به تعدد به دولت تذکر دادند و در آخرین پاسخی که داده شد دولت خبر از تهیه لایحه را داد و گفت لایحه طرح رتبه بندی در هیات دولت است امیدواریم در این لایحه پیش بینی بار مالی را در بودجه 94 داشته باشد.

وی با اشاره به توجه به دانش، مهارت، مدرک و عوامل اثرگذار در طرح رتبه بندی معلمان افزود: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم این طرح را در مجلس پیگیری می کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه معلمان در بحث کارت طلایی و انجام نشدن آن از اواخر دولت دهم نیز گفت: در این بخش بدهی بالایی به شرکت بیمه وجود دارد.


سبحانی فر  اظهار داشت: از دولت می خواهیم که در این حوزه با کمک و قراردادهای لازم با یک شرکت توانمند بیمه این موضوع را ساماندهی کند.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست به جایگاه والای آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: عفلت از آموزش و پرورش غفلت و بی توجهی به آینده کشور است .

احمد برادران یکی از مهمترین چالش های آموزش و پرورش را تمرکززدایی عنوان و بیان کرد: در متمرکز بودن، خلاقیتها و استعدادها آنچنان که باید شکوفا نمی شود.

وی رویکرد دولت را مناسب توصیف و بیان کرد: شرایط کشور در دوره ای به دولت یازدهم سپرده شد که تورم 43 درصدی حاکم بود اما با تدابیر ویژه میزان تورم به 23 درصد کاهش یافته است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در ابتدای این جلسه به تشریح عملکرد 6 ماهه این  مدیریت در ابعاد مختلف آموزش ، پرورشی ، تربیت بدنی و حوزه های مختلف اداری پرداخت .

دکتر مرتضی بینش خواستار تداوم این گونه نشست ها با فرهنگیان برای  ارائه  اقدامات و فعالیتها و همچنین شنیدن نقطه نظرات فرهنگیان شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش سبزوار

 

نظرت را بنویس
comments

جلیلی

این ماجیکار کیه همه جا خودشو نخود همه آشا میکنه؟ ایرادای بزرگتر پیدا نمیکنه ببین به چه چیزا می چسبه؟

مخلص همه

دزدگیره دزدگیر

کاش درست نمیکردی اسرارنامه اینا الان یابو برشون میداره فکر میکنن چه قدرتی دارن که تونستن شما رو مجبور به ویرایش مطلبتون کنن

ماجیکار

جناب اصل و فرع(بخوانید اسرارنامه) عزیز نوشته فوق متضمن هیچ بار محتوایی یا بقول شما پیامِ شعوری ویژه ای جز شعارِ نخ نما شده ی "پیگیری مطالبات فرهنگیان" نیست مشکل در یک غلط املایی هم نیست مشکل در غلط دیگری بنام بیسوادی است: بیسوادی فرهنگی، بیسوادی سیاسی ، بیسوادی اجتماعی و...

ماجيكار

فاجعه يعنى همين:وقتى پايگاه اطلاع رسانى آموزش و پرورش املاى صحيح مضيقه رو بلد نيست انتظارى از اطلاع رسانى صحيح داشتن نوعى تجاهله اما وقتى ويراستار اسرارنامه هم از سواد املايى درخورى برخوردار نيست يعنى جهل مضاعف!

نکته بین

از کجا معلوم گوینده جمله هم مثل اسرارنامه املاش ضعیف نبوده باشه؟!

غلام

آقای محترم تلاش نکنین تا بوده همین بوده کسی به آموزش پرورشیای محترم نرسیده و نخواهد رسید این قشر مظلوم واقع شده اند چه میشه کرد پس خواهش میکنم وعده های تو خالی برای حفظ موقعیت خودتون که سابقا همکارانتون هم داده اند ؛ ندین برای این قشر ، عادی شده تو خون همه معلمای عزیز رفته و میدونن که همش شعاره و تا وقتی که همینجوری بخواد ادامه پیدا کنه زیر بنای آموزشی ، فرهنگی ، علمی و آموزشی در تمام زمینه ها روزبه روز با سرعت عقب گرد گرفته و نون دونی عده ای سواستفاده گر سیاست مدار بیسواد و دور از معرفت و ادب گرفته و بی نتجیه خواهیم ماند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما