با همت دانشگاه حکیم سبزواری

رادیو سبزوار با عنوان «صدای سبزوار، شهر دانش» از 7 دی ماه راه اندازی می شود

دانشگاه حکیم سبزواری در جایگاه دومین دانشگاه بزرگ و با سابقه ملی در شمال شرق ایران، در طول چند دهه فعالیت خود همواره منشأ تأثیرگذاری های مهم علمی و فرهنگی در این ناحیه از کشور و به ویژه در غرب خراسان بوده است که یکی از این تأثیرگذاری ها را می توان در حمایت این دانشگاه از راه اندازی رادیوی اختصاصی سبزوار با عنوان «صدای سبزوار، شهر دانش» مورد توجه قرار داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند هستند تعداد قابل توجهی از جوانان هنرمند و مستعد فعالیت های رسانه ای در سبزوار که می توانند هر هفته و حتی در صورت وجود امکانات، هر روز به اجرای برنامه های زنده و یا پخش شده رادیویی بپردازند، با این حال عدم وجود حمایت کافی تا کنون اجازه ظهور کامل و موثر استعدادهای این طیف از جوانان سبزواری را نداده است.

اینک اما حمایت دانشگاه حکیم سبزواری از جوانان هنرمند این شهر، قرار است صدای سبزوار، شهر دانش از هفتم دی ماه 93 هر هفته یکشنبه ها، در سرتاسر استان خراسان رضوی شنیده شود.

متن کامل این خبر را وبسایت  دانشگاه حکیم سبزواری به شرح زیر منتشر کرده است:

راه اندازی رادیو سبزوار به همت دانشگاه حکیم

سبزوار به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی، با پیشینه‌ی تاریخی و قدمت بسیار و جمعیت غالباً جوان و نیز با وجود خیل انبوه دانشجویان بومی و غیربومی شاغل به تحصیل در آن، تاکنون از وجود برنامه‌ی رادیوئی اختصاصی بی‌بهره بوده‌است.

نیاز به حضور در رسانه‌ها به منظور معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل موجود در شهرستان از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خصوصاً آموزشی و پژوهشی، مسئولان دانشگاه حکیم را بر آن داشت تا به منظور بهره‌مندی آحاد مختلف مردم، طی قراردادی که با صدا و سیمای استان منعقد گردیده است، با ایجاد شبکه ای رادیوئی، گام در این مسیر نهاده و در جهت ارتقا و رشد و توسعه‌ی شهرستان تلاش و بسترسازی نمایند.

صدای سبزوار، شهر دانش، نام بامسمائی است که با تلاش جمعی از فعالان عرصه‌ی رسانه و نیز مسئولان دانشگاه با توکل بر خدای متعال از هفتم دیماه مسال، یکشنبه‌ها به مدت 30 دقیقه از ساعت 9 صبح، در سطح استان پخش خواهد شد.

امید است که این حرکت دانشگاه حکیم، در راستای ارتقا و رشد و توسعه شهرستان مثمر ثمر واقع شده و با توکل بر خدای متعال بتوان سطح و گستره آنرا در آینده ای نه چندان دور، بیش از این بسط و گسترش داد.

منبع: دانشگاه حکیم سبزواری

گفتنی است، جوانان فعال در رادیوی محلی سبزوار، امسال موفق شده اند در بخش برنامه سازی حرفه ای جشنواره ملی رادیو جوان کاندیدای دریافت مقام های برتر شوند.

این جوانان با برنامه «فوتبال فرهنگی» به تهیه کنندگی محمد کریمی، نویسندگی علی ششتمدی، کارگردانی محمد آهنج و صدابرداری مرتضی کیقبادی قرار است در روزهای آینده در اختتامیه جشنواره ملی رادیو جوان در تهران حضور یابند. (منبع)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

حضور هنرمندان سبزواری در جشنواره ملی رادیوجوان

نظرت را بنویس
comments

حمید معماری

کار بسیار بجایی است ولی شایسته است بجای شهر دانش از (سبزوار شهر ادیبان) استفاده شود چراکه ادب شامل تمام علوم می شود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما