قصه هایی از تاریخ بیهقی برای نوجوانان منتشر شد

مجموعه داستان «قصه‌هایی از تاریخ بیهقی» نوشته محمدعلی آزادیخواه از سوي نشر كتاب پارسه منتشر شد.
 
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تازه‌ترين اثر داستاني محمدعلی آزادیخواه در قالب مجموعه «یکی بود و یکی‌نبود» کتاب پارسه، شامل سی‌ کتاب از بازنویسی آثار کهن ادبیات فارسی به زبان امروزی است. نويسنده در این اثر، 12 داستان از کتاب ارزشمند «تاریخ بیهقی» را بازنویسی کرده است.

محمدعلی آزادی‌خواه متولد سال 1323 سیرجان است. نخستین اثر داستاني او در سال 1353 و در زمینه‌ ادبیات کودکان و نوجوانان در قالب داستاني به نام «پرستوهای دره پیچاب» منتشر شد.

«افسانه‌ی نامی و کامی»، «دوستان جنگل شاد» و «تبر مشهدی باقر» «قصه‌های گرگ و میش»، «قصه جنگل»، «بچه‌ها بیدارند» و «مرادو» در حوزه كودك و نوجوان و مجموعه داستان «کوتوله‌ای در تَنگ» از آثار آزادي‌خواه هستند.

چاپ هشتم رمان «مرادو» كه پيش تر جایزه کتاب سال را به دست آورده است، در سال 1392 از سوي نشر نون منتشر شد و در حال‌حاضر اين انتشارات چاپ نهم این کتاب را در دست انتشار دارد.

در مجموعه «یکی بود و یکی‌نبود» که تاکنون 16 کتاب از آن منتشر شده است، نويسندگاني مانند ابوتراب خسروي، ناهيد طباطبايي، حمیدرضا نجفی، امیرحسین خورشیدفر، سیدمحسن بنی‌فاطمه، علیرضا روشن و امین فقیری داستان‌هایی از ادبیات کهن را روایت کرده‌اند.

«قصه‌هایی از تاریخ بیهقی» در 144 صفحه، در مجموعه «یکی بود و یکی‌نبود» به دبیری یوسف علیخانی از سوي نشر پارسه منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایبنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

قصه های شیرین تاریخی بیهقی برای کودکان ایرانی روایت می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما