جابه جایی 1635نفر مسافر از طریق فرودگاه سبزوار در آبان 93

فرودگاه سبزوار در آبان ماه 93 میزبان 1635 مسافر بوده است که در 23 پرواز رفت و برگشت در مسیرهوایی تهران، جابه جا شده اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، طبق اطلاعات منتشر شده در جدیدترین ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور جابه جایی 1635مسافر در هشتمین ماه از سال 93 از طریق فرودگاه سبزوار در حالی است که در مهر همین سال، 1474 مسافر از طریق 20 پرواز رفت و برگشت دراین فرودگاه جابه جا شده اند که این نشان دهنده رشد 11 درصدی تعداد مسافران است.

میزان بار جابه جا شده در آبان 93 نیز از فرودگاه سبزوار 12325 کیلوگرم بوده است که نسبت به مهر 93 با جابه جایی 10780 کیلوگرم بار رشد 14 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین بر مبنای همین گزارش متوسط جابه جایی مسافر در آبان 93 از طریق فرودگاه سبزوار، 71 نفر در هر پرواز بوده است و متوسط میزان بار جابه جا شده در همین مدت نیز 536 کیلوگرم بوده است.

بر این اساس، سبزوار از حیث متوسط میزان بار و مسافر جابه جا شده در آبان 93 از بین 44 فرودگاه مورد بررسی جایگاه 28 را به خود اختصاص داده که در این زمینه از فرودگاه های بجنورد، اراک، یاسوج و شهرکرد عملکرد بهتری داشته است.

گفتنی است از ابتدای سال 93 تا پایان آبان ماه، فرودگاه سبزوار 223 پرواز انجام داده است که در کل این پروازها 16826نفر به همراه 114200 کیلوگرم بار جابه جا شده اند.

فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی به جز فرودگاه مشهد است.

این فرودگاه که به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد معرفی شده و فعالیت 24 ساعته ای دارد، می تواند در صورت برنامه ریزی و مدیریت صحیح از سوی مسئولان برای جمعیت حدوداً دو میلیون نفری نیمه غربی خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی و نواحی شرقی استان سمنان خدمات رسانی کند.

گفتنی است در حال حاضر به جز مشهد و سبزوار که دارای فرودگاه های فعال هستند، در دیگر شهرها و مناطق دارای اهمیت استراتژیک سیاسی و اقتصادی و نیز کانون های جمعیتی خراسان رضوی نظیر گناباد، ترتب حیدریه  و کاشمر نیز فرودگاه هایی در حال احداث است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه فایل PDF شماره 60 ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که به بررسی وضعیت پروازها در آبان 93 پرداخته است، روی پیوند زیر کلیک کنید:

ماهنامه آماری عملکرد فرودگاه های کشور

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فرودگاه سبزوار و قصه تکراری آمادگی برای انجام پروازهای عتبات عالیات

نظرت را بنویس
comments

مجله اینترنتی سبزواریان

با سلام این مطلب با ذکر منبع در سبزواریان بازنشر شد. http://www.sabzevarian.com/?p=4650
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما