سبحانی فر: مشکل خاصی در تأمین اعتبارات کنگره سربداران وجود ندارد

رمضانعلی سبحانی نماینده مردم منطقه سبزواربزرگ در مجلس شورای اسلامی امروز طی گفتگویی با خبرگزاری فارس گفته است، کنگره سربداران در خردادماه 94 برگزار می شود و مشکل خاصی نیز در تأمین اعتبارات آن وجود ندارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند زمان باقی مانده تا مهلت برگزاری کنگره با شکوه سربداران در بهار 94 مهلت بسیار کمی است، اما با این حال انگار مسئولان شهرستان سبزوار هنوز تاریخ دقیقی از زمان این کنگره با اهمیت در شهرشان ندارند. به طوری که برخی مسئولان زمان آن را اردیبهشت 94 و برخی دیگر آن را خرداد 94 اعلام می کنند.

هرچند خردادماه معمولا همیشه برای برگزاری اکثر برنامه های فرهنگی، ماه نامناسبی بوده است. زیرا این ماه علاوه بر گرم شدن بیش از حد هوا، با آغاز امتحانات مدارس و برخی دانشگاه ها مصادف است و به طور کل فضای کشور بیشتر جو آموزشی و امتحانی دارد، اما به هرحال سبحانی فر فعلا خردادماه را به عنوان زمان احتمالی برگزاری کنگره هفتصدمین سال قیام سربداران عنوان کرده است.

مهم تر از تاریخ برگزاری کنگره قیام سربداران، بودجه آن است که دراین مورد هم ظاهرا بین گفته مسئولان سبزوار چندان هماهنگی وجود ندارد. زیرا حدود سه هفته قبل، دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرده بود بودجه مورد نیاز کنگره سربداران دراختیار دانشگاه قرار نگرفته و فقط در صورت تأمین این بودجه ظرف یک هفته مجوز برگزاری کنگره بین المللی اخذ می شود.(منبع)

حالا شهروندان سبزواری باید منتظر باشند تا در عمل ببینند، با این اظهارات متضاد که از سوی مسئولان ابراز می شود، آیا بالاخره اردیبهشت یا خردادماه سال 94 شاهد برگزاری کنگره ای درخور شأن برای هفتصدمین سال قیام سربداران خواهند بود؟

متن کامل گفتگوی امروز سبحانی فر با خبرگزاری فارس را در ادامه منتشر می کنیم:

عضو کمیسیون صنایع مجلس:
در بودجه 94 به درآمدهای مالیاتی توجه ویژه‌ای شده است / ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: در بودجه 94 به درآمدهای مالیاتی و صادارت غیر نفتی توجه ویژه‌ای شده است.

علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه مسئله وابستگی کشور به نفت سبب بروز مشکلات مختلفی شده است، اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد بروز توطئه‌هایی هستیم که توسط دشمن در راستای کاهش قیمت نفت صورت گرفته و این عامل تاثیر زیادی بر اقتصاد بسیاری از کشورهای صادر کننده نفت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مسئله کاهش سهم نفت در درآمدهای کشور و بودجه از مسائلی بوده که همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه دولت پیش‌بینی‌های خوبی را در بحث کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی کرده و سهم صادرات غیر نفتی در بودجه را افزایش جدی داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای مالی کشور از سه طریق صادرات نفتی، صادرات غیر نفتی و درآمدهای مالیاتی حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال پیش‌بینی شده بود که درآمدهای غیر نفتی کشور به 220 هزار میلیارد تومان برسد که از این میزان 85 هزار میلیارد تومان آن به درآمدهای بخش مالیات تعلق داشت.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال نیز توجه ویژه‌ای به مسئله صادرات غیر نفتی شده است، افزود: دولت امسال پیش‌بینی 55 هزار میلیارد تومان درآمد در بخش صادرات غیر نفتی را کرده بود که تاکنون بخش زیادی از آن محقق شده و تا پایان سال آنچه از این مبلغ مانده است تامین می‌شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه هر چه به سمت تقویت صادرات و درآمدهای غیرنفتی برویم می‌توانیم به تحقق برنامه اقتصاد بدون نفت کمک کنیم، گفت: با توجه به توطئه‌هایی که در حوزه کاهش قیمت نفت صورت گرفته می‌توان با صرفه‌جویی مدیریت درست اعتبارات و منابع و توجه به افزایش درآمدهای غیر نفتی بودجه سال 94 را در ابعاد مختلفش به طور کامل محقق کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژه برنامه کنگره سربداران در شهرستان سبزوار نیز گفت: برگزاری این کنگره یک فرصت مهم برای معرفی توانمندی‌های شهرستان در راستای تقویت مزیت‌های گردشگری و توسعه اقتصادی آن است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در برگزاری این کنگره وجود ندارد افزود: در حال حاضر دبیرخانه، کمیته‌های اجرایی و علمی کنگره با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری در شهرستان تشکیل شده و مشکل خاصی نیز در تامین اعتبارات مورد نیاز کنگره وجود ندارد.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه کنگره بزرگداشت قیام سربداران براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این کنگره یک فرصت مناسب برای معرفی شهرستان سبزوار به خارج از مرزهای جغرافیایی و سیاسی کشور است و می‌تواند سبب گسترش فرهنگ سربداران به عنوان یک تفکر  اسلامی و شیعی شود و دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن را به جهانیان معرفی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کنگره بین المللی سربداران را برگزار نکنید!

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما