معرفی نگارخانه سپنج سبزوار

«سپنج»نام نگارخانه تازه تأسیسی است که قرار است به زودی فعالیت خود را در شهرستان سبزوار آغاز کند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه «سپنج» توسط یکی از هنرمندان عکاس دیار سربداران راه اندازی شده و طبق آنچه در وبسایت این نگارخانه درج شده، می خواهد مکانی استاندارد و دائمی برای عرضه آثار ارزشمند هنرمندان سبزواری در رشتته های مختلف هنرهای تجسمی باشد.

همچنین به تازگی، مدیرعامل موزه شهر، دکتر محمودرضا سلیمانی از راه اندازی نگارخانه دائمی موزه شهر در محل میدان سی هزارمتری در فضایی زیبا خبر داده است. (جزئیات بیشتر این خبر به زودی در اسرارنامه منتشر می شود.)

با این حساب هنرمندان سبزواری احتمالا قرار است پس از حدود دو سال تعطیلی دو مورد از نگارخانه های مهم این شهر (نگارخانه اسرار خانه فرهنگ دانشجو و نگارخانه فرهنگسرای آفتاب) اینک مجدداً محل های مناسب برای برگزاری نمایشگاه های عرضه آثار هنری خود را داشته باشند.

وبسایت نگارخانه سپنج ماهیت این نگارخانه و اهداف و  فعالیت هایش را به شرح زیر معرفی کرده است:

درباره نگارخانه سپنج

نگارخانه سپنج با هدف ارایه آثارهنری پیشکسوتان، کشف استعدادهای جوان و تقویت بازار هنر توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و آرزوی موئسسان ایجاد فضایی شاداب، گرم و دوستانه در چهارچوب ارائه فرصتهای برابر به همه سلایق هنری به ویژه دوستداران هنر های تجسمی جهت مبادلات هنری در فضای شهرمان سبزوار است. به نظر ما در شهری که استخوان ترکانده و مناسبات مدرن و گروههای اجتماعی جدید به تکاپو برخاسته اند،تلاش برای شناخت نیازهای فرهنگی و هنری جدید بازتاب مناسب خودرا خواهد یافت.

هنرهای تجسمی می توانند از قیود تنگ و تعریف شده سنتی خارج و حیات جدیدی را از طریق نمایشگاه های ادواری مداوم و منظم دنبال نمایند و مخاطبین جدیدی در همه گروههای مردم بیابند. هنرمندان از طریق ارتباط با این گروهها نیازهای اقتصادی خودرا جهت تداوم خلاقیت های هنری تامین خواهند نمود و خون تازه ای در رگهای هنر و فرهنگ شهر به گردش در خواهد آمد.

جامعه ما به تلطیف روابط از طریق هنر نیازمند است . یک اثر هنری زیبا که در محل زندگی، عبور، یا مراجعه افراد قرارداده می شود موجب نشاط و تاملی انسانی و عاطفی می گردد که اثربخشی آن با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. رسوب این تاثر مطبوع زیبا شناسانه و چه بساآگاهی بخش در اذهان افراد، تاملات و تعاملات منطقی تر و منصفانه تری را بدنبال خواهد داشت.

اخیرا ٌ نمایشگاهی در نگارخانه ای در تهران با شعار " هرخانواده ، یک اثرهنری" افتتاح شد. به نظر کارشناسان جدا از ارزش معنوی یک اثر هنری، افزایش ارزش مادی آن نیز  که گاه از طلا افزونتراست می تواند توجیه کننده سرمایه گذاری هر خانواده در زمینه خرید اشیای هنری قلمداد گردد.

ما همه همشهریان به ویژه مدیران ساختمان و بناهای بزرگی که مورد مراجعه عموم مردم هستند، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسین، وکلا، مسئولان  فضاهای آموزشی، بانک ها و موسسات بزرگ تجاری و تولیدی ، مدیران دولتی و ... را به بازدید و خرید آثار هنری و حمایت از هنر خلاقه و شادی بخش هنرمندان شهر خود دعوت می کنیم.  باشد که محیط انسانی تری بسازیم.

منبع: نگارخانه سپنج

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فراخوان اولین نمایشگاه نگارخانه سپنج در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما