به مناسبت هفته وحدت به دعوت سفارت ایران

هنرمندان گروه داروگ، موسیقی سبزوار را پس از سوئیس و کره جنوبی به افغانستان می برند

هنرمندان گروه موسیقی سنتی داروگ، به دعوت سفارت ایران و از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هفته آینده در جشنواره ای هنری در شهرکابل پایتخت افغانستان حضور می یابند تا این بار صدای موسیقی سبزوار را بعد از کشورهای سوئیس وکره جنوبی، در کشور دوست و هم ریشه افغانستان طنین انداز کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، حمیدرضا سیدنیا سرپرست گروه موسیقی داروگ صبح پنجشنبه دراین رابطه به خبرنگار ما گفت: این جشنواره هنری به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام پرسعادت میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) در پایتخت افغانستان برپا می شود و هنرمندان گروه داروگ از 13 الی 18 دی به مدت 7 روز به اجرای کنسرت می پردازند.

وی افزود: علاوه بر گروه موسیقی داروگ ، تعدادی از هنرمندان خوشنویس ایرانی نیز از سوی انجمن خوشنویسان کشور، در این جشنواره حضور می یابند.

سیدنیا همچنین گفت: رایزن فرهنگی سفارت ایران در افغانستان، مسئولیت دعوت از هنرمندان این جشنواره را برعهده داشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های هنرمندان مدعو را مورد بررسی و تأیید قرار داده است.

وی نام هنرمندانی را که در این جشنواره از سبزوار حضور می یابند به این شرح اعلام کرد: حمیدرضا سیدنیا نوازنده دف و سنتور، حسن روحی نوازنده نی و قوشمه، سعید سیدنیا نوازنده بربط و ابوالفضل معتکف نوازنده دف و دایره.

این هنرمند صاحب سبک عرصه موسیقی سبزوار ادامه داد: در ابتدا تاریخ اعزام به افغانستان برای 13 بهمن پیش بینی شده بود، اما این تاریخ به صورت ناگهانی یک ماه به جلو افتاده و باعث شده است برخی از هنرمندان عضو گروه داروگ ازجمله آقایان احسان نادریان، مجید نقیب زاده و صادق امیرخانی نتوانند در این سفر گروه داروگ را همراهی نمایند.

وی سپس تأکیدکرد: با وجود این تغییر ناگهانی تاریخ سفر به افغانستان و کم شدن سه تن از اعضا، بازهم گروه داروگ در آمادگی مناسبی برای این 7 شب اجرا به سر می برد و از آنجایی که خوانندگان گروه در این سفر حضور ندارند، آواز به صورت همخوانی توسط 4 عضو دیگر گروه، ارائه می شود.

سرپرست گروه موسیقی داروگ همچنین اظهارداشت: دراین جشنواره قراراست، آهنگ های محلی، دف نوازی و چند موسیقی سنتی را اجرا نمایند که به غیر از آهنگ های محلی، بقیه اجراها همه از ساخته های خود گروه داروگ در سبزوار است.

سیدنیا افزود: علاوه بر گروه داروگ سبزوار که قرار است در ایام هفته وحدت به افغانستان برود و به اجرای برنامه هنری بپردازد، تعدادی دیگر از گروه های هنری کشور هم با تأیید وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی راهی سایر کشورهای همسایه ایران نظیر تاجیکستان، پاکستان، ارمنستان و ... شده اند، تا اجرای برنامه هنری داشته باشند.

گفتنی است گروه موسیقی داروگ سبزوار تا کنون چندین اجرای داخلی و خارجی را در شهرهای مختلف ایران و چند کشور خارجی نظیر سوئیس وکره جنوبی تجربه کرده است.


 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گروه داروگ هیچ برنامه ای جهت یادبود مرحوم مرتضی پاشایی ترتیب نداده است.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما