آشنایی با حسین شباهنگ هنرمند جوان تئاتر سبزوار در اولین شماره از نشریه صدای ملت

در روزهای ابتدایی هفته جاری، نشریه کاغذی صدای ملت ویژه سبزوار برای اولین بار دراین شهر منتشر شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه صدای ملت، مسئولیت انتشار صدای ملت در سبزوار بر عهده جواد دباغی مقدم یکی از روزنامه نگاران با سابقه این شهرستان است.

هرچند تولد هر رسانه جدید در هر شهر و جامعه ای که باشد، بر مبنای رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه های جمعی، رویداد فرخنده ای است، اما انتشار صدای ملت در سبزوار از همان ابتدا واکنش های مختلفی را برانگیخته است.

عده ای از منتقدان جواد دباغی مقدم، انتشار این نشریه را چندان جدی نمی گیرند و می گویند مانند دو مورد همکاری اخیر این خبرنگار سبزواری با نشریات محلی ندای کویر و خورشید کویر که مجموعه به انتشار فقط 3 شماره از این نشریات منجر شد، صدای ملت نیز نخواهد توانست مدت زیادی استمرار یابد.

آن ها همچنین لحن تند و انتقام جویانه دباغی مقدم در برخی یادداشت های منتشر شده در این ویژه نامه 8 صفحه ای نظیر ستون سرمقاله را نمی پسندند و می گویند روزنامه نگار نباید با عداوت و قصد انتقام جویی و تمسخر کسانی که با آن ها مشکل دارد، تحلیل های خود را به رشته تحریر در آورد.

اما فارغ از اینکه آیا صدای ملت تحت مدیریت جواد دباغی مقدم تا چه مدت بتواند، فعالیت خود را در سبزوار ادامه دهد، و نیز فارغ از قضاوت درباره لحن تندی که در برخی یادداشت های این نشریه به دباغی مقدم نسبت داده می شود، نگاهی به اولین شماره منتشر شده این نشریه، نشان می دهد، مطالب مندرج در آن از تنوع مناسبی برخوردار است، طراحی و صفحه آرایی که توسط ایمان ارضی هنرمند افتخارآفرین سبزواری انجام شده، کاملا حرفه ای از آب در آمده و جذب تبلیغات گوناگون در صفحات مختلف صدای ملت، ممکن است نشان دهنده ارتباط گسترده و اقبال عمومی مناسب نسبت به این فعالیت رسانه ای جدید دباغی مقدم باشد.

یکی از صفحات خواندنی در اولین شماره از ویژه نامه صدای ملت برای سبزوار، صفحه چهارم این نشریه است که به معرفی و گفتگو با دو تن از هنرمندان جوان سبزوار در عرصه تئاتر اختصاص یافته است.

مجتبی علیزاده که بیشتر سبزواری ها وی را با نقش ننه حسن در نمایش های کمدی این شهر به یاد می آورند و حسین غایبی معروف به شباهنگ دو هنرمندی هستند که صفحه 4 ویژه نامه صدای ملت را به خود اختصاص داده اند.

اسرارنامه در ادامه بنا به رسم همیشگی خود مبنی بر معرفی نشریات و رسانه های محلی دیار سربداران و گلچینی از مطالب آنان، به انتشار بخش هایی از مطلب گفتگوی  صدای ملت با حسین شباهنگ می پردازد و فقط قسمتی از این گفتگو را که نام تعداد زیادی از هنرمندان تئاتر سبزوار در آن ذکر شده و با اعتراض برخی از آنان در گروه های هنری متعلق به سبزواری ها در وایبر مواجه شده، حذف می گردد.

معرفی هنرمندان سبزوار / حسین غایبی شباهنگ

حسین غایبی متولد 12 شهریور 1366 سبزوار است که در سال 1385 فعالیت هنری خود را آغاز کرد وپس از یک سال اسم هنری برای خود انتخاب کرد و شد حسین شباهنگ می شناسند و بیشتر دوستانش او را به نام حسین شباهنگ می شناسند! حالا چرا اسم هنری ؟ به خاطر اینکه اسم عمویش محمد حسین غایبی است ودر جوامع هنری شهر او را حسین غایبی خطاب قرار می دهند ، از پیشکسشوت های تآتر سبزوار بوده وهنوزم در عرصه هنر فعالیت دارند وبرای اینکه مشکلی نه برای عمو ونه برای او بوجود بیاید به خاطر این تشابه اسمی با مشورت جمعی از هنرمندان سبزوار این اسم برایش انتخاب شد .
چرا تاتر ؟
شباهنگ در این خصوص می گوید : از بچگی نه علاقه داشتم به تیاتر  نه به بازیگری ولی از همان دوران فیلم زیاد می دیدم ..... البته بیشتر فیلمهای(بزن بزن) رو دوست داشتم واسه همین بیشتر بازی های بچگیم در گیری با خودم بوده یعنی هم نقش آدم خوبه بودم هم نقش آدم بد! بیشتر وقتا به خاطر اینکه رک بودم وبی پروا واینکه همیشه دوستانم را سر کار می گذاشتم وخیلی قشنگ خاطره تعریف می کردم (البته پر حرفم بودم ) همه به من می گفتند تو باید بازیگر می شدی ! ماشالله چقدر حرف می زنی ! ولی بازم این حرف ها تاثیر نداشت تا اینکه سال 85 بعد آشنایی با تعدادی دوست این ریسک را کردم وآمدم روی سن تیاتر و کم کم علاقه زیاد وزیاد تر شد طوری که الان تنها علاقه ام رفتن روی سن تیاتر است.
فعالیت هنری خودم را با نمایشی از سید احمد موسوی به نام (گمشده بقیع) شروع کردم و رفتم رو سن تآتر ......و سن تآتر چنان حس خوبی بهم داد که هیچ جا نتوانستم پیدایش کنم واز همان نمایش فعالیت من ادامه داشته وخدا رو شکر همین طور تجربه کسب می کنم واز اساتید خودم یاد می گیرم وشاگردی می کنم ........ اضافه کنم مخلص تک تک پیشکسوت های خودم هستم که به من اخلاق هنری آموختند ، اصول بازیگری ودم همه تان گرم !

بهره گیری از فضا های مجازی همچون لاین ، واتس آپ و وایبر از دغدغه ها  و دلمشغولی های متولیان فرهنگ بوده است اما  برو بچه های تآتر سبزوار به ابتکار حسین شباهنگ ازین صفحات فرصت ساخته اند ! صفحاتی پویا که علاوه بر سر گرمی ،فضای مجازی دوست داشتنی را باعث شده است .
در این فضا هر کسی می تواند بیاید ونقطه نظرات خودش را بیان کند ودر جریان آخرین اخبار واطلاعات هنر نمایش در دیار سربداران قرار گیرد. والبته هنرمندان دیارمان نیز او را تنها نگذاشته اند ودر این رهگذر پیشنهادات جالب توجهی را نیز برای نامگذاری آن داده اند ؛


فعالیت هنری  
 گمشده بقیع کارگردان : سید احمد موسوی، ن وقلم کارگردان : محمد اسماعیلی ، وارث کارگردان : مصطفی عنایت پور ،یک اتفاق تازه (تن پوش عروسکی) کارگردان : اکرم بیدی ، دختر چادری کارگردان : ابراهیم حاجی صوفی ، گلنار ( فیلم کوتاه . صدابردار) کارگردان : امید عابدی نیا ، یادواره شهید شجیعی کارگردان : رضا غفاریان، ضیافت نامه کارگردان: رضا برآبادی ، سر دو گرم (تیاتر خیابانی) کارگردان : مجید خسروی ، شب دراز است وقلندر بیدار کارگردان : مصطفی عنایت پور ، دهانی پر از کلاغ کارگردان: مجید بهنامی فر ، هفت پرده عشق (یادواره شهدای هویزه) کارگردان : حسین شمس آبادی ،نيروانا کارگردان:رضا برآبادي ، قلاده برای سگ مرده کارگردان : وحید عبدالمجیدی ، پیاده رو (فیلم کوتاه) کارگردان : عباس عمرانی بیدی،متفکر بي فکرکارگردان:مجيد بهنامي فر ,شنبه های رفتن کارگردان : محسن کفاش ، غدیر معراجی دیگر کارگردان : حسین شمس آبادی ، شفا(فیلم کوتاه) کارگردان : مجتبی فروهر، رهایم کن(فیلم نیمه بلند) کارگردان : مرتضی ایمانی
خونه باد (تله تیاتر) کارگردان : محمد اکبری کارگردان تلویزیونی : مجتبی اسماعیل زاده ، پازل کارگردان : محسن کفاش ، واکاوی یک پوچی ممتد کارگردان : امین یاوری ، راز زیبایی کارگردان : حسین شمس آبادی ، نمایشنامه خوانی رادیویی مهمان نا خوانده کارگردان : حسین شمس آبادی ، چله عاشقانه (یادواره شهدای هویزه) کارگردان : حسین شمس آبادی ، ایستگاه وصل(فیلم کوتاه)کارگردان:زهرا لندرانی ،شما که غریبه نیستید کارگردان : محسن کفاش ، کارنامه (یادواره شهدای هویزه ) کارگردان : حسین شمس آبادی
    
  

منبع: نشریه صدای ملت / سال یازدهم / شماره 549 / (8 صفحه ویژه سبزوار) صفحه 4     

 

گفتنی است نام حسین شباهنگ هم اکنون در فهرست هنرمندان سبزواربزرگ در بخش حوض هشت پایه مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر شده است. برای مشاهده این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

صدای ملت در سبزوار منتشر می شود / تحلیلی بر فعالیت جدید دباغی مقدم در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما