در نخستین گردهمایی روسای اتحادیه طلا و جواهر در سبزوار مطرح شد: رکود حاکم بر بازار بزرگترین مشکل اصناف

عضو اتاق اصناف ایران:
بزرگترین مشکل اصناف رکود حاکم بر بازار است
عضو اتاق اصناف ایران گفت: بزرگترین مشکل اصناف رکود حاکم بر بازار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی کیانی عصر امروز در نخستین گردهمایی روسای اتحادیه‌های طلا و جواهر در شهرستان سبزوار با بیان اینکه بزرگترین مشکل اصناف رکود حاکم بر بازار است، اظهار داشت: اساسی‌ترین مشکلی که امروز گریبان‌گیر اصناف و به‌ویژه صنف طلا فروشان شده مسئله اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه اصناف همواره پرداخت مالیات را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانند، تصریح کرد: پرداخت مالیات یکی از مترقی‌ترین راهکارهایی است که سبب رونق اقتصادی کشور و رهایی آن از اقتصاد معطوف به نفت می‌شود.

عضو اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قانون مالیات ارزش افزوده در دوره‌ای اجرا شده که هنوز زیرساخت‌های لازم آن فراهم نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان تدوین و اجرای این قانون حق بیش از 3 میلیون صنف با ظرفیت اشتغال 7 میلیون نفر در نظر گرفته نشده است.

کیانی با بیان اینکه دولت از پایه‌های مالیاتی کشور و تعداد افرادی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند اطلاع دقیقی در دست ندارد، اضافه کرد: ناتوانی دولت در جلوگیری از فرارهای مالیاتی سبب شده تا دولت برای جبران این مسئله فشار جدی را برای اخذ مالیات به اصناف آورد که این مسئله در دراز مدت سبب به خطر افتادن امنیت شغلی اصناف می‌شود.

عضو اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برداشت‌های ناصوابی از ماده 3 ،14 و 37 قانون مالیات ارزش و افزوده شده است، گفت: متاسفانه امروز مالیات ارزش افزوده در چند مرحله از مصرف‌کنندگان گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در ماده 3 این قانون هم اشاره شده که این نوع از مالیات باید از تفاوت بین ارزش کالا و خدمات عرضه شده با توجه به ارزش کالا و خدمات خریداری شده در یک دوره گرفته شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عضو اتاق اصناف سبزوار با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اصناف توجه به اجرای صحیح قوانین مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی در کشور است، عنوان کرد: اجرای قوانین نباید با تفسیر به رای‌های مختلف و سلیقه‌ای انجام شود و حقوق افراد نیز باید در این حوزه در نظر گرفته شود.

کیانی با تأکید بر اینکه در شهرستانی مانند سبزوار مالیات‌هایی از 10 تا 500 درصد افزایش از اصناف گرفته شده است، بیان کرد: متأسفانه امروز جلساتی که برای حل مشکلات و اختلافات مالیاتی باید توسط مجموعه‌های مرتبط برگزار شود، در سطح شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود این مسائل امروز سبب بروز مشکلات مختلفی شده است.

وی با تأکید بر اینکه به اصناف توصیه می‌شود تا برای آشنایی هرچه بیشتر با قوانین مالیاتی از مشاورانی در این زمینه بهره‌بگیرید، یادآور شد: قوانین مالیاتی دارای پیچیدگی‌های زیادی است که برخی اصناف به دلیل نبود اطلاع از قوانین دچار مشکلاتی می‌شوند که راه حل آن کمک گرفتن از مشاوران مالیاتی است.

کیانی با اشاره به اینکه ما همواره در راستای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت آماده هستیم، افزود: اصناف معتقد است که با اجرای درست قوانین مالیاتی در کشور می‌توان به سمت اقتصاد بدون نفت و توسعه کشور از این طریق حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازار تخصصی و هوشمند طلا و جواهر در سبزوار راه اندازی می شود  

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما