50 در صد حوادث سبزوار مربوط به آتش سوزی است

مهدی احمدی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه در مدت 9 ماه گذشته بیش از 337 مورد حادثه آتش‌سوزی در سطح شهرستان رخ داده است، اظهار داشت: متاسفانه آتش‌سوزی از حوادثی است که هموراه در سطح شهرستان به دلیل توجه نکردن به نکات ایمنی رخ می‌دهد و همواره در صدر حوادث قرار دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار با بیان اینکه در این مدت بیش از 94 مورد حادثه رفع مزاحمت حیوانات در شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: این میزان حادثه 14.1 درصد از حوادث روی داده در 9 ماهه گذشته را به خود اختصاص داده که پس از آنش‌سوزی بیشترین حجم حادثه را در شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 53 مورد تصادف جاده‌ای و واژگونی خودرو در سبزوار و محورهای مواصلاتی توسط تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی سبزوار امدادرسانی شده‌اند، یادآور شد: در این مدت 59 مورد حادثه آسانسور نیز در سطح شهرستان رخ داده که رتبه سوم حوادث در این مدت را به خود اختصاص داده است.

احمدی‌راد با بیان اینکه حوادثی مانند محبوس شدن در اماکن عمومی، گیر کردن اشیاء حلقوی و آب گرفتگی در رتبه‌های بعدی حوادث در شهرستان قرار دارند، ادامه داد: در این مدت یک مورد غرق شدگی، سه انفجار، چهار سقوط در چاه، 9 مورد سقوط در ارتفاع، 6 مورد برق گرفتگی و 7 مورد آوار در شهرستان رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یک مجموعه عام المنفعه و مردم نهاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله و خدمات سازمان در راستای ارائه خدمت به مردم و نیاز مجموعه به تامین تجهیزات مورد نیاز از خیران این درخواست را داریم که در کنار آتش‌نشانی قرار گیرند، تا بتوانیم با کمک آنان خدمت‌رسانی بهتری به مردم انجام دهیم.

احمدی با بیان اینکه نردبان هیدرولیک، خرید خودروهای عملیاتی، تامین تجهیزات امداد و نجات و اطفای حریق از نیاز های سازمان است، افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران بتوانیم در این زمینه به توفیقات خوبی دست یابیم و لوازم مورد نیاز خود را تامین کنیم.


منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما