یک فعال سایبری:

سبزوارنگار رکوردی کم نظیر را در تاریخ فعالیت های رسانه ای غرب خراسان به ثبت رساند

در روزهای اخیر مجله خبری سبزوارنگار به عنوان یکی از چندین رسانه محلی دیار سربداران، شاهد ارتقاء ناگهانی و چشمگیر رتبه اش در وبسایت ارزیابی کننده الکسا بود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، سبزوارنگار که کمتر از 3 ماه از راه اندازی آن سپری شده است، در حالی که تا یک هفته قبل طبق آمار الکسا تقریبا در پایین ترین رده های جدول رتبه بندی سایت های سبزوار قرار داشت، ناگهان در رتبه بندی سایت های داخلی بعد از سلام سربدار و اسرارنامه به جایگاه سوم پربازدیدترین سایت های محلی سبزوار ارتقاء یافت (منبع1) ، (منبع2) و همین ارتقاء غیرمنتظره، برخی شبهه ها مبنی بر استفاده از بعضی ترفندهای فنی برای بالابردن رتبه این سایت را به وجود آورد.

ترفندهایی مانند استفاده از روش های «پاپ آپ» که هرچند بازدیدکننده های یک سایت را واقعاً بالا می برد، اما بازدیدهایی اکثراً اتفاقی و بی هدف از سوی مخاطبانی سرگردان را به همراه می آورد که با کلیک در سایت های عمدتاً تفریحی ، ناخودآگاه با بازشدن سایت هایی روبه رو می شوند که از سیستم پاپ آپ برای جذب مخاطب خود، استفاده کرده اند.

این نوع بازدیدها هرچند رتبه سایت ها  را در الکسا بهبود می بخشند، اما عملا در اکثر مواقع بازدیدهایی بی فایده محسوب می شوند که مخاطبان پیگیر و همیشگی را برای یک سایت به همراه نمی آورند و در قدرت اثرگذاری آن موثر نیستند و به محض اینکه اجرای برنامه پاپ آپ در این سایت ها به پایان برسد، مجددا جایگاه آن ها در الکسا افت پیدا می کند. البته استفاده از روش های پاپ آپ یا سایر روش های شبیه آن، برای جذب مخاطب، کارهای اشتباهی نیست بلکه تبلغات مجازی محسوب می شود که در دنیای واقعی یک نمونه رایج آن پخش تراکت ها و بروشورهای تبلیغاتی برای کالاها یا خدمات خاص در سطح خیابان هاست که ممکن است از چند هزارکاغذ تبلیغاتی  منتشر شده بالاخره چند مشتری واقعی برای کالا یا خدمات معرفی شده پیدا شوند.

با این حال آگاهان فعالان عرصه سایت های اینترنتی سبزوار، می گویند درباره مجله سبزوارنگار این اتفاق نیافتاده است و بازدیدها واقعا توسط کاربرانی انجام می شود که به صورت آگاهانه به سراغ این مجله می آیند و به مطالعه یک یا چند مورد از مطالب آن می پردازند.

درهمین زمینه امیر مسکنی، یکی از جوانان فعال در رسانه های سایبری سبزوار به خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه می گوید: عمده ترین دلیل بهبود سریع عملکرد سبزوارنگار در الکسا، انتشار مطلب داغ و پربحثی با عنوان« نامه سرگشاده جمعی از معلمان به رئیس جمهور» است که در پایین آن امضای الکترونیکی نیز تعبیه شده است.

مسکنی که خود مدیر مجله خبری تحلیلی سبزواریان و همچنین طراح تعدادی از سایت های خبری سبزوار و از جمله طراح وبسایت سبزوارنگار است، در این زمینه توضیح بیشتری داد و اظهار داشت: هرچند استقبال از سایت سبزوارنگار در روزهای اخیر ، استقبالی واقعی است و رتبه این مجله واقعا براساس بازدیدهای هدفمند و آگاهانه از جانب مخاطبان افزایش یافته است، اما بازهم ممکن است با فروکش کردن موضوع جمع آوری امضای الکترونیک معلمان سراسر ایران در سایت سبزوارنگار، مجدداً رتبه بندی این مجله در بین سایت های شهرستان سبزوار، یک یا چند پله سقوط کند.

وی می افزاید: چه مجله سبزوارنگار بتواد این جایگاه روبه بهبود کنونی را حفظ کند و چه بعد از چند روز مجددا به جایگاه های پایین تر جدول رتبه بندی الکسا برگردد، به هرحال درروزهای اخیر توانسته است، رکوردی کم نظیر را درتاریخ فعالیت های سایبری سبزوار به ثبت برساند.

مدیر مجله سبزواریان همچنین معتقد است: مجله سبزوارنگار به پشتوانه اینکه یکی از معلمان پرتلاش آموزش و پرورش مدیریت آن را برعهده دارد، توانسته درروزهای اخیر به خوبی جامعه فرهنگیان سبزوار و کشور را مخاطب مطالب خود قرار دهد و از این حیث ظرفیتی جدید را در عرصه رسانه ای دیار سربداران شکوفا سازد که اگر بتواند این رویه را حفظ کند، می تواند به یک رسانه تخصصی برای قشر بزرگ فرهنگیان کشور در شهر سبزوار تبدیل شود.
وی سپس می گوید: طرح بررسی رتبه بندی سایت های سبزوار در الکسا که چند هفته است، توسط مجله اینترنتی اسرارنامه آغاز شده، طرحی ابتکاری است که می تواند در صورت ادامه برای آگاهی مخاطبان و ایجاد یک رقابت سالم بین رسانه های محلی سبزوار بسیار مفید واقع شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوارنگار پدیده رسانه ای غرب خراسان رضوی در هفته سوم دی 93
 

نظرت را بنویس
comments

شعبانعلی یازرلو

باسلام وتشکر،امید آنکه شرایطی فراهم شود تامامعلمان بتوانیم حداقل کمی گوجه فرنگی قسطی بخریم .

مهتا

سلام . دست اندرکاران مجله سبزوار نگار خسته نباشید ما منتظر اخبار جدید شما از پی گیری این نامه هستیم. مهتا از تهران

عیسی از اردبیل

با سلام همکار گرامی با شما احساحس همدری می کنم ولی باید اینو به یاد داشته باشیم کسی نیست که به این نامه ها گوش بدهد

مرتضی

ازهمکاران سبزوار حمایت میکنم

علی

موافقم و از همکار محترم کمال تشکر را دارم

محمد جواد

با سلام خدمت همکاران عزیز با توجه باینکه دردهای ما را جز خدا کسی نمی شنود توصیه می کنم همگی باهم هر شب ساعت 10 یک آیت الکرسی برای شکایت به پیشگاه باری تعالی قرآئت کنیم .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما