آثار تاریخی و فرهنگی داورزن برای مسافران وگردشگران شناخته شده نیست

سبزوار- ایرنا - معاون فرماندار خواستار اسقرار اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگی در داورزن شد و گفت : این شهرستان دارای آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که برای مسافران و گردشگران شناخته شده نیست .

'علیرضا عبداللهی بید' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داورزن در ورودی استان خراسان رضوی قرار دارد که باید به این شهرستان توجه شود.

وی افزود: حدود 100 اثر تاریخی و باستانی شناسایی شده در این شهرستان وجود دارد که باید به مردم و گردشگران معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 18 میلیون نفر مسافر و زائر از مسیر این شهرستان تردد می کنند، افزود:باید زمینه توقف مسافران و گردشگران در این شهرستان مهیا شود.

معاون فرماندار داورزن گفت :تعدادی از آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان نظیر کاروانسرای بین راهی در حاشیه دو باند جاده اصلی تهران - مشهد قرار دارد که قابلیت مرمت و تغییر کاربری به مراکز خدماتی و رفاهی را دارند.

معاون فرماندار داورزن آتشکده آذربرزین مهر ،آبشارهای بفره ،مناطق کویری، رباط های بین راهی ،اماکن مذهبی قدیمی ،آسیابهای آبی ،مجموعه تاریخی روستاهای باشتین و مزینان و...را بخشی از جمله آثار تاریخی و دیدنی این منطقه ذکر کرد.

'عبداللهی 'اظهار کرد : تسریع در استقرار اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان ،سبب خدمات رسانی مطلوب به مسافران و زائران و نیز توسعه منطقه می شود.

معاون فرماندار داورزن افزود: فرمانداری در این خصوص مذاکرات و مکاتباتی با مسوولان ذیربط انجام داده است .

مرکز شهرستان داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار از بودجه یک میلیارد تومانی شهرهای نمونه گردشگری ایران محروم است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما