سبزوار سومین شهر صنعتی خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزای فارس از سبزوار، احمد برادران صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان سبزوار با بیان اینکه سند آمایش استان به تصویب رسیده و هر شهرستانی با توجه به مزیت‌هایی که دارد در این سند دیده شده است؛ اظهار داشت: سند توسعه شهرستان سبزوار نیز بر مبنای سند آمایش استان تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه در سند آمایش استان بخشی از توانمندی‌ها و نیازهای شهرستان در نظر گرفته نشده بود، تصریح کرد: بیش از 18 مورد از این ظرفیت‌ها، نیازها و توانمندی‌ها پس از بررسی‌ها و مطالعات مختلف برای اصلاح در سند آمایش استان ارائه شده که پس از جلسه با مشاور در سند اصلاح می‌شود.

فرماندار سبزوار عنوان کرد: یکی از این ظرفیت‌های موجود شهرستان که برای ارائه و اصلاح به استان اعلام شده مسئله راه‌آهن شمال به جنوب است که شهرهای بردسکن، کاشمر، مشهد، گرگان و بجنورد را به هم متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای موقعیت مکانی استراتژیکی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان است، خاطرنشان کرد: وجود بیش از 88 معدن از انواع مختلف فلزات و سنگ‌ها، عبور یکی از شاهراه‌های حیاتی کشور از منطقه سبزوار، دارا بودن تاریخی 7 هزار ساله و ظرفیت بالای گردشگر و جذب توریسم، وجود ظرفیت ممتاز کشاورزی در منطقه، وجود فرودگاه و دانشگاه‌های عالی و ... سبب شده تا شهرستان سبزوار نسبت به شهرستان‌های دیگر از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار باشد.

برادران با بیان اینکه بیش از 12 درصد از معادن استان در منطقه سبزوار بزرگ واقع شده است گفت: در حال حاضر شهرستان سبزوار به عنوان سومین شهر صنعتی استان شناخته می‌شود که از ظرفیت‌های بالایی در این حوزه برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار به عنوان سومین شهر استان در حوزه ارائه خدمات رفاهی به مسافران و زائران حضرت رضا (ع) شناخته می‌شود، افزود: متاسفانه این ظرفیت مهم شهرستان به خوبی در سند آمایش استان دیده نشده و ما نیز در این زمینه مستندات خود را برای ارتقای جایگاه شهرستان ارائه کرده‌ایم.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه سالانه بیش از 25 میلیون زائر و گردشگر از مسیر سبزوار به شهرهای دیگر استان به ویژه مشهدالرضا تردد می‌کنند یادآورشد: متاسفانه جایگاه این شهرستان در حوزه صنعت توریسم و گردشگر در رتبه چهارم قرار گرفته که این مسئله نیز برای تغییر جایگاه به استان منعکس شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس سند آمایشی استان پیش‌بینی ایجاد 13 محور، 49 شهرک و 129 خوشه صنعتی در سطح خراسان رضوی صورت گرفته است، گفت: براساس سند آمایش شهرستان سبزوار دارای شش ناحیه و شهرک صنعتی است که باید تقویت شوند.

برادارن افزود: یکی از 13 محور صنعتی استان نیز در منطقه سبزوار واقع شده که شامل محورهای جوین و جغتای، سبزوار و شاهرود می‌شود.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل نیز شهرستان دارای توانایی خوبی است گفت: در این زمینه نیز تلاش شده مسئله خط سریع السیر تهران- سبزوار - مشهد، بزرگراه اسفراین –سبزوار نیز در سند آمایش دیده شود


منبع : خبرگذاری فارس

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما