مردم بازوی توانمند شهرداری در حوزه مدیریت شهری هستند

محمدعلی طالبی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی سبزوار با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای تابعه و سبزوار باید سهمی در سند توسعه شهرستان داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه در تدوین برنامه سند توسعه و کمیته‌های آن هیچ نقشی برای شهرداری‌ها از سوی مدیریت شهرستان در نظر گرفته نشده است که این مسئله در آینده به ضرر شهر تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های بخش‌های تابعه و شهر سبزوار می‌توانند در کمیته‌های 9گانه تدوین سند توسعه شهرستان به ایفای نقش و ارائه برنامه و راهکار بپردازند، تصریح کرد: شهرداری سبزوار امروز به عنوان یکی از شهرداری‌های مطرح کشور دارای ایده و نظر است و اگر قرار باشد برای شهرستان سندی تدوین شود، شهرداری باید در آن پر رنگ و پر شور حضور پیدا کند.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه شهرداری سبزوار دارای 9 سازمان مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: مدیران این سازمان‌ها توانایی حضور در تمام کمیته‌های 9گانه تدوین سند را دارند و می‌توانند موثر واقع شوند.

طالبی با بیان اینکه در سند توسعه شهرستان باید به مزیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان توجه ویژه‌ای شود، افزود: متاسفانه در سند توسعه استان جایگاه ویژه سبزوار در حوزه منطقه‌ای و ملی دیده نشده که این مسئله در آینده شهرستان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مسئله صنعت سبزوار در سند آمایش استان در جایگاه دوم قرار گرفته و این موضوع از اشکالات وارده به طرح است، عنوان کرد: شهرستان سبزوار از دیرباز به عنوان یک شهر بازرگانی، کشاورزی و صنعتی شناخته می‌شده که باید در سند توسعه شهرستان به این مزیت‌ها توجه جدی داشت.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از 7 هزار سال قدمت تاریخی دارد، عنوان کرد: یکی از ضعف‌های مهم سند توسعه استان در حوزه شهرستان سبزوار بی‌توجهی به تاریخ این دیار و نهضت سربداران است که می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای در سند توسعه شهرستان و استان برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله امنیت از مهم‌ترین مسائلی است که باید در سند توسعه شهرستان به آن دقت کرد، گفت: خوشبختانه سبزوار از شهرستان‌هایی است که از امنیت اجتماعی بالا و سلامت اداری خوبی برخوردار است که این مزیت‌ها باید به عنوان سرلوحه در تدوین سند توسعه شهرستان مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع : خبرگذاری فارس
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما