سبحانی فر در نطق میان دستور مجلس:

ملت ایران، همچون رهبران قیام سربداران خون حسینی در رگ هایشان می جوشد

سبحانی‌فرد تأکید کرد:

اجازه ندهیم کم تحملی‌ها به رعایت نشدن قانون ختم شود

نماینده مردم سبزوار گفت: شرایط کشور نباید به گونه‌ای باشد که اگر سخنی به مذاقی خوش نیامد وامصیبتا برآوریم که اسلام و کشور از دست رفت و این کم‌تحملی تا بدانجا پیش برود که به عدم رعایت قانون ختم شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمضانعلی سبحانی‌فرد در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران به روح شهدا و رهبران اولین قیام شیعه درود می‌فرستم.

وی در هشداری به کشورهای استکباری گفت: بدانید که ملت ایران همچون رهبران قیام سربداران خون حسینی در رگ‌هایشان می‌جوشد و ذره‌ای از خواسته‌های بحق خود کوتاه نخواهند آمد و با برنامه‌های شیطنت‌آمیز مثل جنگ، تحریم و حمایت از تروریست‌ها به خواسته‌های نامشروعشان نخواهند رسید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بدانید که پدیده تروریسم نزد همه کشورها مذموم است. ولی سوال اینجاست که چرا در مقابل چند صدهزار قربانی که توسط تروریسم داعش در سوریه و عراق، غرب سکوت کرد و در مقابل چند نفر کشته در فرانسه که ما نیز آن را محکوم می‌کنیم فریاد برآورد؟ بدانید که ترور در همه جا منفور و محکوم است.

سبحانی‌فرد وحدت، انسجام و تحمل یکدیگر را مایه استقامت نظام در برابر دشمنان و بیگانگان دانست و افزود: شرایط کشور نباید به گونه‌ای باشد که اگر سخنی به مذاقی خوش نیامد وامصیبتا برآوریم که اسلام و کشور از دست رفت و این کم‌تحملی تا بدانجا پیش برود که به عدم رعایت قانون ختم شود.

نماینده مردم سبزوار در توصیه‌ای به همکارانش خواستار توجه به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها شد و افزود: از دولت تدبیر و امید به دلیل کاهش چشمگیر تورم و اجرای طرح سلامت، تشکر می‌کنم، ولی انتظار دارم که با توجه به منویات مقام معظم رهبری که در چند سال اخیر توجه به اقتصاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی داشته‌اند، با افزایش منابع داخلی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره و توجه ویژه به صنعت، تولید و کشاورزی موجب رونق بخشیدن به اقتصاد و بازار سرمایه می‌شود تا از مرحله رکود خارج شویم.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اجرای سریع دو مصوبه لایحه خروج از رکود با لایحه تظیم بخشی از مقررات مالی دولت که مبتنی بر فرصت‌ها و توانمندی‌های داخلی است و با کاهش بیش از 50 درصد قیمت نفت پایه‌گذار بودجه بدون نفت در تاریخ کشور باشیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اکنون لایحه بودجه در اختیار مجلس است، گفت: آنچه که مردم از مجلس درخصوص بودجه انتظار دارند این است که به اقتصاد، بیکاری، معیشت، کارگران و کارکنان دولت و به ویژه تأمین اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

گفتنی است، قیام سربداران که نماینده مردم سبزوار امروز در ابتدای نطق خود به آن اشاره کرده است، بزرگترین نهضت مردمی و آزادی بخش خاورمیانه در قرن هشتم هجری بود که در شهر سبزوار و روستاهای اطرافش به خصوص باشتین به وقوع پیوست و به تدریج درکشور گسترده شد تا اینکه سرانجام، به بیرون راندن مغولان از ایران انجامید.

این قیام دارای دو دسته رهبران مذهبی و رهبران سیاسی و نظامی بود که شیخ خلیفه مازندرانی اولین رهبر مذهبی و پهلوان عبدالرزاق باشتینی نخستین رهبر سیاسی و نظامی سربداران محسوب می شود.

پایتخت قیام سربداران دارالمومنین سبزوار بود و گفته می شود سال 1394 یا 1395 خورشیدی، مصادف با هفتصدمین سالروز این قیام (بر اساس سال قمری) است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبحانی فر: مشکل خاصی در تأمین اعتبار کنگره سربداران وجود ندارد

نظرت را بنویس
comments

نیما

باز خوبه سبحانی فر واقع گرا بوده و گفته که نباید بی قانونی باشه و هرکسی از هر حرفی خوشش نیومد حق نداره نظم امور رو به هم بزنه.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما