جشنواره گلبانگ ، جلوه ای گویا از توانمندی های موسیقی سبزوار

مدیرعامل کانون هنرمندان سبزوار از برگزاری جشنواره گلبانگ در سبزوار خبر داد و گفت: این جشنواره  جلوه گویایی از توانمندی های موسیقی شهرستان سبزوار است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمدامیر استیری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دومین دوره از برگزاری جشنواره موسیقی گلبانگ سبزوار ، امسال در شرایطی برگزار می شود که نمایندگانی از چند شاخه اصلی موسیقی در آن حضور دارند و به مدت بیش از یک هفته در محل تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار، هنرنمایی خواهند کرد.

وی افزود: اولین دوره جشنواره موسیقی گلبانگ سبزوار، در سال 88 برگزار شده و با استقبال گسترده ای از سوی اصحاب فرهنگ و هنر غرب خراسان رضوی مواجه گردید، اما در برگزاری دوره های بعدی این جشنواره وقفه ای چند ساله ایجاد شد و اینک قرار است در دی و بهمن 93 دومین دوره این جشنواره برگزار گردد.

دبیر جشنواره موسیقی گلبانگ سبزوار ادامه داد: در این جشنواره 7 شاخه از شاخه های موسیقی شامل، سنتی، محلی، کلاسیک، نظامی، پاپ، کودک و سرود اجرا خواهند داشت و فضای مناسبی برای عرضه توانمندی های موسیقایی غرب خراسان فراهم می آید.

استیری تأکید کرد: هنرمندان فعال در عرصه هنر موسیقی معمولا در شهرستان ها، جایی برای عرضه هنر خود ندارند، در حالی که برای هر هنرمندی داشتن اجرا و عرضه هنرخود به مخاطبان، بسیار ضروریست تا در مواجه با ارزیابی و واکنش های مخاطبان به رشد و شکوفایی بیشتر استعدادهایش منجر شود.

وی تصریح کرد: البته خوشبختانه در سبزوار از حدود یک سال قبل نشست های پژوهشی موسیقی به طور تقریبا مستمری برگزار می شود که فضای خوبی برای شماری از هنرمندان فعال در عرصه موسیقی فراهم آورده تا هنر خود را عرضه کنند اما این نشست ها فقط به موسیقی سنتی اختصاص دارد و انواع دیگر موسیقی نظیر پاپ ، نظامی، کودک و ... در این نشست ها عرضه نمی شود.

مسئول انجمن موسیقی سبزوار سپس تصریح کرد: دومین دوره از جشنواره موسیقی گلبانگ سبزوار توسط انجمن موسیقی کانوان هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق و همیاری و حمایت شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگی ورزشی شهرداری از 29 دی تا 8 بهمن از ساعت 18 الی 21 بعد از ظهر در سبزوار  برگزار خواهد شد.

وی توضیحات بیشتری درباره گروه های هنری که در این جشنواره حضور خواهند یافت ، ارائه داد که در خبرهای بعدی به اطلاع خواهد رسید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

هنرمندان گروه داروگ، موسیقی سبزوار را پس از سوئیس و کره جنوبی به افغانستان می برند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما