با تأمین حساب ال.سی 289 میلیون یورویی، تکمیل فولاد سبزوار سرعت می گیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
پروژه فولاد سبزوار با همکاری شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تامین LC پروژه فرولاد سبزوار خبر داد و گفت: پروژه فولاد سبزوار با همکاری شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود.

علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به اینکه توافقات نهایی برای تامین اعتبارات پروژه فولاد سبزوار صورت گرفته اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و توافقات صورت گرفته حساب ال.سی 280 میلیون یورویی فولاد سبزوار تامین شده که با تامین این اعتبارات تکمیل این پروژه سرعت می‌گیرد.

نمایند مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح 800 هزار تنی با مشارکت 85 درصدی شرکت ایرانی اوپال کانی و 15 درصدی ایمیدرو تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این طرح در قالب و چارچوب پروژه‌های هفت‌گانه فولاد کشور در حال اجراست که تاکنون بخش احیا این مجموعه بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه طرح فولاد سبزوار قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک میلیون تن را نیز دارد یادآور شد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر احداث شده که با اجرای آن ظرفیت ایجاد اشتغال به صورت غیر مستقیم برای بخش‌های مختلف نیز به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تامین این اعتبار واحد طول آهن اسفنجی این کارخانه تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: واحد فولادسازی این پروژه نیز ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با احداث این کارخانه زمینه لازم برای ایجاد کارخانه‌های تامین‌کننده مواد اولیه برای تامین نیازهای کارخانه فولاد نیز ایجاد می‌شود، گفت: کارخانه‌های فرومنگنز، فروسلیس، فروکروم و ... نیز ایجاد می‌شود.

سبحانی‌فر افزود: همچنین با احداث این کارخانه، زمینه برای احداث کارخانه‌هایی که بتوانند محصولات کارخانه فولاد را تبدیل به ابزارهای مورد نیاز منطقه و کشور کنند، نیز ایجاد می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ساخت بزرگترین الکتروموتور کشور در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مفتح

به امید خدا امیدواریم تحقق پیدا کند وگرنه از انتخابات مجلس سال1394 بگذرد باید دوباره منتظر انتخابات سال 1398 باشیم تا نماینده های ما از وعده و وعیدهای زیبا حرف بزنند. چه باید کرد آدمی با امید زندست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما