یک هفته با میراث فرهنگی و گردشگری/

تنها چهارسفیر به نشست رئیس میراث آمدند/ همنشینی فعالان بوم‌گردی

برگزاری نشست میراث ناملموس جهانی با حضور تنها چهار سفیر، برپایی دورهم نشینی فعالان اقامتگاههای بوم گردی، شناسنامه دار شدن خودروهای تاریخی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
به گزارش خبرنگار مهر، این هفته همه فعالان اقامتگاههای بوم گردی یک دورهم نشینی در خانه نقلی کاشان برگزار کردند تا درباره مشکلاتشان صحبت کنند و اینکه بلاخره تصمیم گرفته شود که همه آنها می توانند یک انجمن، جامعه و یا اتحادیه تشکیل دهند یا خیر.

در این نشست مشخص شد که سه نفر به عنوان کمیته پیگیری مسئولیت بررسی شرایط را برعهده بگیرند و مرامنامه ای را تهیه کنند آن هم تا روز ۲۶ بهمن ماه. تا بلاخره مشخص شود که آیا این اقامتگاهها می تواند استاندارد و تشکل مستقلی را شکل دهد یا نه.

از طرف دیگر قرار شد تا در نمایشگاه گردشگری که اواخر بهمن برگزار می شود وظیفه پذیرایی و طراحی غرفه VIP سازمان میراث فرهنگی بر عهده اقامتگاههای بوم گردی باشد. این کار یک فرصت مناسب برای اقامتگاههای بوم گردی است. در این برنامه پورنگ پورحسینی، کارشناس طبیعت‌گردی معاونت گردشگری نیز حضور پیدا کرد هر چند که قرار بود مدیرکل طبیعتگردی در این برنامه حضور پیدا کند ولی پورحسینی پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، گفت: ما پیشنهاد ایجاد یک جامعه را می‌دهیم. این نظر ماست. ولی شما باید انتخابات خود را برگزار کنید. ما در آن دخالتی نمی‌کنیم. این یک پیشنهاد است ولی شما می‌توانید مشخص کنید که چه تشکلی را انتخاب کنید. منتها این انتخابات باید شفاف بوده، همه دعوت شده و زودتر انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرت را بنویس
comments

مفتح

در همین جا از مطلب بالا کمال استفاده را میبریم و از جناب پسندیده به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورا شهر رزومه کاریشان را برای درک زحمات ایشان در طول دوره شورایی ایشان خواهانیم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما