یک مسوول :حوادث کاری در شهرستان سبزوار 36 درصد کاهش یافت

'عقیل مختاری' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع 87 مورد حادثه کاری در 9 ماهه نخست سال گذشته افزود: امسال 56 مورد حادثه در محیط های کاری این شهرستان اتفاق افتاده است .

وی همچنین از کاهش آمار فوتی ناشی از حوادث در محیط های کاری شهرستان سبزوار خبر داد و یادآورشد: حوادث کاری منجر به فوت در 9 ماهه اول سال گذشته شش حادثه بوده که امسال به یک حادثه کاهش یافته است.

وی بیشترین حوادث کاری را در کارگاههای ساختمانی عنوان کرد و افزود: 62 درصد حوادث محیط های کاری امسال سبزوار در کارگاهها اتفاق افتاده است.

رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: از 56 مورد حادثه کاری که سالجاری در این شهرستان اتفاق افتاده 35 حادثه در کارگاه های ساختمانی بوده است.

وی یادآورشد: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار امسال به منظور حفظ و صیانت از نیروی کار و جلوگیری از بروز حوادث از یکهزار و 67 کارگاه در سطح شهرستان بازدید کرده اند.

'مختاری ' با بیان اینکه طی این بازدیدها نقاط ضعف و مشکلات و کاستی های مشاهده شده ،گفت : در زمینه ایمنی کار ابلاغ و جهت رفع مشکلات پیگیری شده است .

وی اظهار داشت: کلاسهای آموزش ایمنی و حفاظت و بهداشت کار نیز به تعداد دو هزار و 995 نفر ساعت برای کارفرمایان و مسوولان کمیته های فنی و ایمنی کارگاه های شهرستان سبزوار برگزار شده است .

مختاری افزود: این آموزش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش داشته و بیانگر این است که رویکرد اداره به سمت اطلاع رسانی و آموزش بیشتر جامعه هدف تغییر یافته است .

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما