در مراسم افتتاح اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار مطرح شد: دانشگاه های سبزوار می توانند در تدوین استانداردها موثر باشند

دولت اهتمام خوبی در حوزه استاندارد و حمایت از این بخش دارد

 سبزوار - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم اهتمام خوبی در حوزه استاندارد و حمایت از این بخش دارد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، 'رمضانعلی سبحانی فر' روز سه شنبه در مراسم راه اندازی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار افزود: توجه به استاندارد اطمینان و اعتماد مصرف کنندگان داخلی و خارجی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت استاندارد بیش از گذشته شده است، اظهار کرد: اهمیت استاندارد به حدی است که در تصویب لایحه خروج از رکود طی هفته گذشته نیز مطرح شد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: در الحاقات لایحه خروج از رکود، بندی در زمینه استاندارد وجود داشت که قرار شد در کمیسیون های تخصصی کارشناسی شود.

وی همچنین با اشاره به توان و استعداد این شهرستان در بخش صنعت افزود: سبزوار در حوزه صنعتی دارای جایگاه سوم استان است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت راه اندازی اداره استاندارد در این شهرستان گفت : استقرار این اداره در کاهش رفت و آمدها، نظارت بهتر و احقاق حقوق شهروندان موثر است.

'احمد برادران' افزود: راه اندازی اداره استاندارد در ارتباط با واردات، صادرات و نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به قابلیت های این شهرستان افزود: سبزوار به عنوان شهرستانی بزرگ و با سابقه طولانی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارای توان و استعداد بسیار در این زمینه است.

وی ادامه داد: این شهرستان چه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و چه در حوزه صنایع غذایی و صنایعی که می تواند به عنوان خوشه های صنعتی در منطقه رشد کند دارای ظرفیت های بسیار است.

وی همچنین منطقه ویژه اقتصادی را یکی دیگر از مزیت های سبزوار عنوان کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی نیز فرصت بسیار خوبی است که می تواند در رشد اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.

فرماندار سبزوار بیان کرد: وجود 220 واحد صنعتی و دو شهرک صنعتی فعال در این شهرستان ظرفیت خوبی را برای توسعه صنعتی ایجاد کرده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: استاندارد حوزه وسیعی را اعم از تولیدات، واردات، صادرات و خدمات پوشش می دهد.

'علیرضا جمیع ' با اشاره به راه اندازی اداره استاندارد در سبزوار افزود: تجهیزات و نیروی مورد نیاز نیز به مرور زمان و متناسب با امکانات برای این اداره فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: مراکز دانشگاهی این شهرستان می توانند ما را در تدوین استانداردها یاری کنند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری اصناف، صنایع، معادن و سایر دستگاه های اجرایی سبزوار ابراز امیدواری کرد، با نگاه جمعی و هماهنگ بتوانیم استاندارد را در این منطقه توسعه دهیم.

در این مراسم 'علی امید بخش' به عنوان سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار سومین شهر صنعتی خراسان رضوی است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما