بهسازی فاز دوم بافت امیریه سبزوار در شهرداری بررسی شد

با حضور مدیران شهری و جمعی از کارشناسان، بهسازی و ایجاد مجتمع تجاری فاز دوم طرح ارگ امیریه در بافت فرسوده سبزوار، در شهرداری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در این جلسه گفت: طرح بافت فرسوده امیریه حدود10 هکتار مساحت دارد و در محدوده خیابان های عطاملک، مدرس، بیهق و امیرمسعود واقع شده است.

دکتر محمد علی طالبی اظهار داشت: 3 و 2 دهم هکتار از فاز یک بافت امیریه با نام سرای اعظمی در دروازه عراق اغاز و گودبرداری شده  و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است .

وی با بیان اینکه  فاز دوم ارگ امیریه تا پایان سال انجام خواهد شد، تصریح کرد: 3 فاز دیگر در 3 و 2 دهم مداخله مستیقیم داریم، این طرح یک طرح شهری است و تمامی دستگاه های اجرای شهر که امکان مداخله در این حوزه دارند ادر این جلسه حضور یافته تا برخی امور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.



شهردار سبزوار خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی کلنگ زنی فاز دوم بافت فرسوده امیریه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر کشور و جمعی از مسئولان کشوری در نیمه نخست اسفند ماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: استان خراسان رضوی 4 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده دارد که نوسازی آن جز با مشارکت مردم محقق نمی شود.

احمد نوروزی با بیان اینکه نوسازی یک فعالیت عمرانی نیست بلکه یک فعالیت اجتماعی و اقتصادی است، افزود: لازمه نوسازی بافت فرسوده ایجاد مدیریت واحد، ثابت و تام الاختیار است.

 وی در ادامه با اشاره به بافت فرسوده امیریه سبزوار، برای این بافت 5 بلوک در نظر گرفته شده که فاز نخست آن از مدت ها قبل با عنوان مجتمع تجاری فرهنگی اعظمی در حال اجراست و فاز دوم نیز بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

نوروزی افزود: طرح امیریه نخستین گام اجرایی در راستای بازسازی بافت فرسوده 186 هکتاری سبزوار است که هرگونه حمایت در این مرحله باعث نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مردمی در ادامه مسیر می شود.

وی در ادامه به با بیان اینکه پشتوانه سیاسی و اقتصادی ما مردم هستند و نظام ما متکی بر مردم است، گفت: ما جز مشارکت با مردم در انجام امور موفق نخواهیم بود.

گفتنی است در ادامه هریک از مدیران شهری سبزوار به بحث و بررسی، چگونگی مشارکت و ارائه پیشنهادات و نظرات خود در این طرح بزرگ شهری پرداختند.

 

 منبع : وب سایت شهرداری

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما