مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار برگزار شد

انجمن های صنفی تشکیل می شود تا از حقوق صنفی اعضا دفاع شود،صعه صدر اعضای یک انجمن و این که اکثریت به دنبال این باشند که کارها درست انجام شود باعث می شود که حقوق صنفی اعضا به نحو بهتری برآورده شود

 

صبح امروز(سوم بهمن ماه ۹۳) و طبق دعوت قبلی، جلسه مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار با حضور اکثریت اعضای رسمی و عادی و تعامل مناسب روسای ادارات کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در محل نماز خانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

در مجمع عمومی فوق العاده انجمن پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ،لیست اعضای انجمن توسط حاضرین امضاء و اعضای هیئت رئیسه مجمع با اجماع حاضرین انتخاب شدند و سپس موضوع اصلاحات اساسنامه انجمن صنفی مطرح و پس از بحث در این مورد اساسنامه جدید با اتفاق آرا به تصویب رسید.

در ابتدای مجمع عمومی عادی نیز ،رئیس هیئت مدیره انجمن به ارائه برخی توضیحات در خصوص انجمن پرداخت.

رضا نامنی پس از تشکر از دغدغه مندی و توجه اصحاب رسانه شهرستان به انجمن خبرنگاران و قدر دانی از کسانی که در موضوع بازنگری اساسنامه کوشش نمودند گفت :روالی که دارد طی می شود روال صحیحی است و فقط باید سعی کنیم در این روال جایگاه بزرگترها حفظ شود.

وی در ادامه بیان داشت : امروز افتخار بزرگ بنده این است که انجمن خبرنگاران سبزوار به جایی رسیده است که درباره آن بین دوستان بحث می شود و این از نگاه بضاعت شهرستان سبزوار نقطه امیدواری است و این که این تعداد از همکاران در یک جا و در مجمع عمومی گرد آمده اند و در مورد موضوعات مختلف مربوط به انجمن و صنف رسانه ای شهرستان بحث می کنند جای افتخار دارد.

نامنی توضیح درباره انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد هیئت مدیره انجمن را به بعد موکول کرد و گفت :دیدگاه من این است که مسائل اختلاف انگیز را بزرگ نکنیم.

در این جلسه تعدادی از اعضا برخی انتقادات خود از عملکرد هیئت مدیره انجمن را نیز مطرح کردند .از جمله انتقادات این بود که اعضای هیئت مدیره درد و مشکلات اعضای انجمن را درک نمی کنند و در بسیاری از موارد قواعد قانونی را رعایت نکرده و نسبت به اساسنامه انجمن آشنایی و تسلط ندارند.

اعضای همچنین خطاب به هیئت مدیره خواستار صراحت در مدیریت شدند و از ریاست و اعضای هیئت مدیره خواستند تا به نظرات تمام اعضای انجمن و زحماتی که توسط اعضا و مطابق با قانون کشیده شده است احترام بگذارند.

در پایان مجمع عمومی عادی رئیس هیئت مدیره انجمن درخواستی مبنی بر اعلام برگزاری ادامه جلسه در زمان دیگری را مطرح کرد که به رغم عدم ارائه دلایل منطقی با گذشت و اجازه اعضای حاضر اجماع کلی در این مورد صورت گرفت و مقرر شد به استناد بند ۲ ماده ۲۵ اساسنامه (تبصره۴-۳۰ اساسنامه جدید) که در آن آمده است : «هرگاه در مجمع عمومی ، شور و اخذ تصمیم در مورد موضوعات مطروح در دستور جلسه خاتمه نیابد ، هیات رییسه مجمع با تصویب اکثریت اعضا می تواند اعلام تنفس نموده ، تاریخ جلسه بعدی را که حداکثر از سه هفته متجاوز نباشد؛ معین کند . تمدید جلسه ، نیاز به دعوت یا انتشار آگهی مجدد نخواهد داشت و نصاب لازم برای تشکیل جلسه همان نصاب قبلی می باشد » هیئت رئیسه مجمع تنفس اعلام نموده و تاریخ برگزاری جلسه بعد را با اتفاق نظر اعضا ساعت ۹ صبح ۲۴ بهمن ماه سال جاری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اعلام کرد.لذا بررسی سایر دستورات باقی مانده از جمله برگزاری انتخابات هیئت رئیسه، تصویب میزان حق عضویت و ورودیه انجمن ، ارائه گزارش هیئت مدیره در مورد عملکرد و دارایی ها و اموال انجمن ، و همچنین پذیرش عضویت افتخاری ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ، ریاست یا سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری و تصمیم گیری در خصوص درخواست های اعضا از مجمع عمومی به تاریخ مذکور موکول شد.

پس از تنظیم صورتجلسه مجمع و امضای آن توسط اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی طی تماس هایی از تعامل ، همدلی و همکاری بسیار خوب ریاست اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار تشکر و قدر دانی شد.

روسای ادارات مذکور نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن خبرنگاران سبزوار خواستار تعامل و همکاری افزونتر و تلاش بیشتر اعضا در جهت همگرایی و همدلی شدند.

عقیل مختاری در همین باب گفت : انجمن های صنفی تشکیل می شود تا از حقوق صنفی اعضا دفاع شود،صعه صدر اعضای یک انجمن و این که اکثریت به دنبال این باشند که کارها درست انجام شود باعث می شود که حقوق صنفی اعضا به نحو بهتری برآورده شود و در این زمینه چالش ایجاد نشود.

وی در ادامه افزود : تلاش ما تقویت انجمن های صنفی و سوق دادن آنها به سمت همگرایی و همدلی است.

منبع: رصد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما