شورای آموزش و پرورش سبزوار در خراسان رضوی برتر شد / تقدیر استاندار از فرماندار سبزوار

قدردانی شورای آموزش و پرورش استان از فرماندار ویژه سبزوار
 
در همایش سالانه شوراهای آموزش و پرورش استان که با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، این شورا از معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار قدردانی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سبزوار، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت:  بودجه سالانه وزارت آموزش و پرورش و سهم ادارات کل در استان ها، کفاف هزینه مسئولیت های سنگینی که برعهده این نهاد است را نمی دهد و باید سهم این وزارتخانه در بودجه 94 افزایش یابد.

وی افزود: مشکلات بسیاری در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که رفع آنها نیازمند اعتبارات بیشتری است و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اختصاص بودجه بیشتر به وزارتخانه مزبور اهتمام داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: هرچند امسال با عنایت رئیس جمهوری و اعضای کابینه دولت در افزایش بودجه این وزارتخانه، بودجه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را چهار درصد بیشتر از دستگاه های اجرایی دیگر قرار دادیم اما هنوز برای رفع مشکلات این حوزه نیازمند توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

رشیدیان خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ با مسوولیت های گسترده است که توجه و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی را می طلبد ضمن اینکه در تبصره دو ماده دو قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش وزارتخانه ها موظف به کمک به وزارت آموزش و پرورش شده اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر رسیدن به توسعه و پیشرفت پایدار تاکید کرده اند که این توسعه باید درون زا و در مسیر توسعه علمی، آموزشی و پرورش باشد و تحقق این مساله در گرو انجام رسالتی است که بر عهده معلمان و فرهنگیان در حوزه آموزش و پرورش می باشد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر گسترش حوزه دانش متناسب با نیازهای کشور گفت: در استان خراسان رضوی متناسب با رسالتی که برعهده شوراهای آموزش و پرورش گذاشته شده است، متولیان این حوزه باید با توجه به اختیاراتی که در قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ذکر شده از ظرفیت های آن به نحو مطلوب بهره گیرند.

رشیدیان توسعه عدالت آموزشی و تلاش همه دستگاه های دولتی و خصوصی برای رسیدن به اهداف عالیه جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

وی توسعه هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای را از اهداف وزارت آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: متاسفانه دیدگاهی که در سطح جامعه نسبت به این گونه مدارس وجود دارد در شان آنها نیست در حالی که یکی از راه های توسعه و تامین نیازهای اقتصادی کشور تربیت دانش آموزان کارآفرین است.

استاندار خراسان رضوی گفت: اعضای شوراهای آموزش و پرورش باید به تکلیف خود مبنی بر تربیت دانش آموزانی توانمند، خلاق، مبتکر و کارآفرین به نحو مطلوب عمل کنند و در این خصوص  اهتمام بیشتری داشته باشند.

رشیدیان، بهبود زیرساخت های آموزش و پرورش را یکی از اهداف عالیه این وزارتخانه و از مفاد قانون تشکیل شوراها عنوان کرد و گفت: هوشمندسازی همه مدارس یکی از مفاد این قانون است که باید رسالت خود را در این زمینه به انجام برسانیم.

استاندار خراسان رضوی با تبریک فرارسیدن سالگرد تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: این قانون ظرفیت های بالایی دارد و باید با همدلی همه مدیران دستگاه های اجرایی بتوان به مفاد آن عمل و تکلیف ملی و انسانی خود را انجام داد تا با تربیت فرزندانی متعهد، دین مدار و عالم، آینده این کشور را ساخت.

رشیدیان  با محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) از سوی نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" گفت: این عمل یک جهالت جدیدی از سوی غرب است که به نام آزادی و تجدد در غرب با توهین به مقدسات و عقاید دیگران انجام گرفته است.

وی افزود: هدف اصلی بعثت انبیا و در راس همه آنها بعثت پیامبر اکرم (ص) توجه به تعلیم و تربیت انسان و رهایی از جهالت و حرکت به به سمت نور و روشنگری بوده است و معلمان همان رسالت انبیا را در جامعه برعهده دارند.
 
در ادامه این  مراسم احمد برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با سپاس از تلاش مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بخاطر کسب چنین رتبه و جایگاهی در سطح استان بیان داشت: آموزش وپرورش بعنوان وسیعترین ،پیچیده ترین و مهمترین نظام اجتماعی به دلیل تعلیم و تربیت انسان، مورد توجه و تاکید برنامه ریزان کشور باید قرار گیرد.
 
وی همچنین افزود: قانون شوراهای آموزش و پرورش دارای ظرفیت ها و خدمت های مناسبی است که مسئولین محلی و منطقه ای  مشارکت و حضور فعالی در آموزش و پرورش باید داشته باشد .

سید جواد  حسینی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در خراسان رضوی 41 شورای آموزش و پرورش در سطح استان، شهرستان ها و مناطق فعال است که سال گذشته به طور میانگین از دو هزار و 500 مصوبه این شوراها 85 درصد اجرایی شده است.
وی  افزود: شورای آموزش و پرورش استان در سال های  89 رتبه عالی، 90 رتبه بسیار عالی و 91 رتبه برتر کشور را کسب کرد.
 
شایان گفتن است شوراهای آموزش و پرورش در کشور در کنار شوراهای تامین استانها از بزرگترین شوراهای شهرستانی، منطقه ای، استانی و ملی است که ظرفیت بسیار گسترده ای دارد.
 
در انتهای این مراسم استاندار خراسان رضوی به دلیل کسب مقام اول و برتر استان توسط شورای آموزش و پرورش سبزوار از برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار تقدیر و تشکر نمود.

منبع: فرمانداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما