خانه موزه سردار شهید فرومندی در سبزوار افتتاح می شود / تدوین تقویم فرهنگی سبزوار

همزمان با برگزاری یادواره شهدای بسیجی
خانه موزه سردار شهید فرومندی در سبزوار افتتاح می‌شود

رئیس شورای شهر سبزوار از افتتاح خانه موزه شهید فرومندی همزمان با برگزاری یادواره شهدای بسیجی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، کاظم کرامت صبح امروز در نشست هماهنگی یادواره شهدای بسیجی این شهرستان اظهار داشت: این خانه متعلق به سردار شهید فرومندی بوده که با همکاری و همیاری شهرداری و شورای شهر برای ایجاد خانه موزه خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت فرهنگ شهید و شهادت و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده تا این خانه تبدیل به خانه موزه‌ی این شهید بزرگوار شود.

کرامت با بیان اینکه مسئله فرهنگ به‌ویژه فرهنگ ایثار و شهادت از دغدغه‌های مهم شورای اسلامی شهر سبزوار است، گفت:
یکی از اقداماتی که شورا در دستور کار خود قرار داده تدوین تقویم فرهنگی شهرستان است که امیدواریم با همکاری سایر ادارت بتوانیم این تقویم را تهیه و به عنوان راهبرد اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان از آن بهره ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه نیم درصد بودجه هر اداره‌ای باید در عرصه فرهنگی هزینه شود، ادامه داد: ادارات با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه فرهنگی خود دارند، این اعتبارات را هزینه می‌کنند و در زمان برگزاری مراسم شهرستانی و ملی نمی‌توان از آنها کمک گرفت.

وی ادامه داد: با تدوین این تقویم فرهنگی و اجرایی می‌توان بخشی از اعتبارات مربوط به این حوزه را تجمیع و با نظارت فرماندار آنها را در مراسم مهم شهرستانی و ملی هزینه کرد.

کرامت با اشاره به برگزاری یادواره شهدای بسیجی شهرستان نیز گفت: افتتاح گلزار شهدای سبزوار، افتتاح خانه موزه شهید فرومندی و کلنگ‌زنی فرهنگسرای آزادگان در سبزوار از ویژه‌برنامه‌های این یادواره است.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

موزه شنیداری سبزوار راه اندازی می شود / بهره برداری از فاز 3 موزه شهر تا اسفند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما