وبسایت شورای شهرستان سبزوار راه اندازی شد / درگاهی برای ارتباط مستقیم مردم با شوراییان

وبسایت شورای شهرستان سبزوار مدتی است راه اندازی شده است و به صورت روزانه اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه کاری این نهاد را به آگاهی مخاطبان می رساند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه،  شورای شهر و شورای شهرستان سبزوار تا کنون هیچ گاه وبسایت قابل اعتنایی که بتوان اخبار و تحولات این دو نهاد مهم و تأثیرگذار در مدیریت شهری را از طریق آن پیگیری کرد، نداشته اند.

البته پیش از این شورای شهر برای مدتی دارای وبسایت اطلاع رسانی شده بود اما عملا فعالیت موثری انجام نداد و پس از چند ماه تعطیل شد.

از آنجایی که یکی از وظایف نهادهای خدمت رسان به مردم، اطلاع رسانی صریح و شفاف از اقدامات و برنامه های خود است، داشتن رسانه هایی است که این مهم را به انجام برسانند، بسیار ضروری به نظر می رسد و لذا راه اندازی وبسایت شورای شهرستان سبزوار را باید به فال نیک گرفت.

شورای شهرستان سبزوار در حال حاضر به مدیریت جلال تعصبی اداره می شود که معمولا رابطه ی خوبی با خبرنگاران و رسانه های محلی سبزوار داشته است.

وی در دوره قبلی حضور خود در شورا اخبار حوزه کاریش را از طریق وبلاگ روزانه های جلال به اطلاع مخاطبان می رساند و تقریبا تنها عضو شورای شهر بود که از طریق یک رسانه شخصی ارتباطی همیشگی با مردم داشت.

روزانه های جلال

جلال تعصبی که از مهرماه 93 ریاست شورای شهرستان سبزوار را برعهده گرفته است، ظاهرا با همان رویکردی که داشتن ارتباط دائمی با مردم را جزء ضروریات کاری خود می دانست، اینک اقدام به راه اندازی وبسایت شورای شهرستان کرده است. شاید این اقدام بتواند ابهامات موجود درباره چیستی و چگونگی کار شورای شهرستان را در نظر عموم مردم از بین ببرد. زیرا در حال حاضر شورای شهرستان برای بسیاری از مردم شناخته شده نیست و حتی ممکن است عده ای گمان کنند یک نهاد تشریفاتی و افتخاری است. اما در واقع این شورا نیز به نوبه خود دارای وظایف و اختیاراتی است که جایگاه قانونی مشخصی را در مدیریت امور شهرستان برای آن ایجاد می کند.

اسرارنامه قبلا در مطلبی به شرح زیر به توضیح وظایف و جایگاه شورای شهرستان و بیان تفاوت آن با شورای شهر پرداخته است:

شورای شهرستان چگونه نهادی است و چه تفاوتی با شورای شهر دارد؟

 

جلال تعصبی در یادداشت کوتاهی، پیرامون راه اندازی وبسایت شورای شهرستان سبزوار نوشته است:

لزوم ایجاد پایگاه اطلاع رسانی

قدر فلک را کمال و منزلتی نیست      در نظـر قـدر با کــمال مــحمـــد

از نخستین روزهای پذیرش مسئولیت شورای اسلامی شهرستان سبزوار در صدد ایجاد یک پایگاه اطلاع رسانی برای این نهاد بوده ام چرا که ارتباط با مردم و اطلاع رسانی را بر عهده خود و آحاد اعضای محترم شورا دانسته و می دانم واینک بسیار خوشوقتم که در این ایام خجسته و مبارک هفته وحدت این توفیق نصیب شد که با اندک بضاعت و با همکاری دیگر اعضای محترم پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرستان را راه اندازی نماییم تا از این رهگذر اخبار ومطالب و رویدادهای مرتبط با شوراهای سطح شهرستان را به آگاهی شهروندان عزیز برسانیم.

شورای شهرستان بعنوان شورایی فرادست با ملاحظه تمام ظرفیت های قانونی خود و توجه به پتانسیل های موجود سعی در هماهنگی و همراهی شوراهای سطح شهرستان و تعامل با شورای استان و شورای عالی خواهد نمود تا بتوان با نیاز سنجی و ارائه برنامه با در کنار سایر مسئولین و دولتمردان به توسعه متوازن و همه جانبه شهرستان دست یابد.

در این پایگاه همچنین سعی خواهد شد اهم مصوبات، اخبار و اطلاعات و مکاتبات این شورا و مصوبات و تصمیمات کلان شوراهای شهرهای سبزوار، ششتمد و روداب همچنین اخبار شورای استان و شورای عالی را به نظرمخاطبان خود برسانیم و البته بسیار خرسند خواهیم شد تا در این مسیر از نظرات ارزشمند ایشان نیز بهره مند شویم تا این پایگاه به غنای محتوایی لازم دست یابد.

انشاالله.

منبع: شورای شهرستان سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جلال تعصبی: مصمم تر از همیشه همچنان در کسوت یک معلم در خدمت مردم شهرم خواهم بود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما