با جابه جایی اعتبار از استان فارس، احداث کتابخانه مرکزی سبزوار تسریع می شود

جابه جایی اعتبار و تحقق ایجاد کتابخانه مرکزی در سبزوار
سبزوار نیوز/معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت: با پیگری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جابه جایی اعتبار از استان فارس به سبزوار ، ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان را کلید زد.

حسین میر دشتی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که با حضور اعضا در محل کتایخانه حاج ملاهادی سبزورای برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب در سال 58 از طرف امام راحل دو فرمان تشکیل کمیته امداد و تشکیل نهضت سواد اموزی صادر شد که به لحاظ اهمیت موضوع نهضت سواداموزی در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکیل  شده است.

وی افزود: بحث انجمن کتابخانه ها یک بحث فرهنگی است که در جهت ارتقاء علمی مردم در تمامی زمینه ها حائز اهمیت است این انجمن که طی سال های گذشته فعالیت های چشمگیری داشته خوشبختانه توانسته در نقاط حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی مسائل فرهنگی را موشکافی کند.

میردشتی با تاکید بر ایجاد کتابخانه های عمومی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه کتابخوانی و مطالعه در حوزه های مختلف از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کانون های پرورشی کودکان و نوجوانان اقدامات مطلوبی صورت گرفته و شهرداری نیز مجاب شده تا در این زمینه ورود پیدا کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سبزوار با بیان اینکه 7 نقطه در سطح شهر به عنوان سکونتگاه غیر رسمی شناسایی و مشخص شده گفت: از این تعداد 5 منطقه به تصویب رسیده تا در زمینه های عمرانی، فرهنگی و کتابخوانی به آن اهمیت داده شود در جلسه حوزه اجتماعی استانداری نیز تاکید شدکه در برخی مکان ها کتابخانه سیار ایجاد شود تا مردم این مناطق بتوانند از فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره مند شوند.

اولویت با استکام بنای کشتارگاه است/ نظر قطعی با کارشناسان است

میردشتی به مشکلات فرهنگی مردم جنوب شهر سبزوار اشاره کرد و افزود: این منطقه با 5 هزار جمعیت فاقد کتابخانه است در قسمت های پایین این منطقه پارک نیمه کاره ای از سه سال قبل احداث شده که در مرکز پارک بنایی قدیمی وجود دارد که کشتارگاه سابق شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: با بازدیدهایی که از این محل انجام شد در صورتی که این بنا از نظر استحکام مشکلی نداشته باشد این سالن توسط خیرین و شهرداری مرمت و بازسازی شود تا به عنوان کتابخانه اهالی بتوانند از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول در فرمانداری با تاکید بر اینکه ساکنین منطقه صالح آباد در خصوص بحث کتاب و کتبخوانی در معذوریت قرار دارند اظهار کرد: در صورتی که این بنا توجیه کارشناسی شده داشته باشد و بحث های امنیتی آن برطرف شود در آینده تبدیل به سالن کتابخانه خواهد شد.

وی در ادامه از مکاتبات و پیگری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبار تخصیصی برای ایجاد کتابخانه مرکزی در شهرستان خبر داد و گفت: استان فارس به دلایلی قادر به جذب  اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد کتابخانه به استان خود نشد که خوشبختانه طبق صحبت های سرپرست اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی سبزوار از واحد عمران وزارت تماسی حاصل شده که گفته شده برای جایه جایی اعتبار از استان فارس به سبزوار متراژ بنای کتابخانه مرکزی در شهرستان اعلام شود.

میردشتی راه اندازی بخش مولفین و مصنفین و ایجاد کتابخانه شبانه روزی در سبزوار و تجهیز کتابخانه ها به سیستم کافی نت و تایپ و تکثیر را از دیگر اقدامات در حال پیگیری انجمن کتابخانه ها اعلام کرد.

منبع: سبزوارنیوز

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما