برخورد های متفاوت با مجله اینترنتی اسرارنامه / از لطف مزینانی ها تا انتقاد سایت رصد در یک روز

مجله اینترنتی اسرارنامه در حالی چهارمین سال فعالیت های خود را در جمع رسانه های دیار سربداران سپری می کند که به نظر می رسد، برداشت ها و برخوردهای متفاوتی را از سوی مخاطبان، مسئولان شهرستان و نیز همکاران رسانه ای به همراه آورده است.

برخوردهایی که گاه حاکی از تأیید و تحسین و گاه حاکی از رد و انتقاد نسبت به نوع فعالیت های اسرارنامه است.

یک نمونه واضح از این برداشت ها و برخوردهای متفاوت نسبت به فعالیت اسرارنامه از سوی همکاران رسانه ای همین امروز یکشنبه 12 بهمن 93 در فاصله کمتر از چند ساعت اتفاق افتاده است.

برخورد اول، مربوط به وبلاگ شاهدان کویر مزینان است که توسط یکی از همشهریان فرهیخته دیار سربداران آقای علی مزینانی عسکری مدیریت می شود و قبلا ذکر خیر این همشهری گرانقدر و رسانه تحت مدیریتش بارها در اسرارنامه امده است.

علی مزینانی عسکری،  امروز در مطلب سرشار از لطفی که با قلم روان خود در شاهدان کویر مزینان نوشته، اسرارنامه را به شکل زیر توصیف کرده است:

«اسرار نامه مجله ای اینترنتی است اما نه ، این تنها همه ی آنچه باید از این رسانه ی فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی که گاه نیز به رویدادهای پیرامون دیار علم وادب می پردازد بگوییم ،نیست چرا که اسرار نامه امروز مانند نگینی برپیشانی فرهنگ و ادب می درخشد و به یقین همانند نامش که رازها در دل دارد شهر اسرار را به نیکی معرفی می نماید  و به دور از هیاهو و جنجال های متداول رسانه ای که در فضای مجازی  کم نیستند! آنچه باید در باره ی این شهر تاریخی بدانیم اسراری ها می گویند ، برایشان هم فرقی نمی کند شهرنشین باشی یا کوخ نشین مهم این است که تو برای بلند آوازه نگهداشتن دیارت آوای عشق سروده باشی ، هرجا نامی از یک سربداری است به یقین اسرار نامه را خواهی دید و ما مزینانی ها بارها چه با نام شریعتی  و یا مزینانی ، آنها به خوبی فرهیختگانمان را دیده اند و با بصیرت بالا از ما و زادگاهمان به نیکی گفته اند و می گویند.

مطلب زیر که به نقد اثر فرزندی دیگر از مزینان می پردازد در خبرگزاری کتاب ایران منتشر شده است و حق نیز آن بود که ما با همین نام این مطلب را بازنشر می کردیم اما دیدیم بازهم اسرار نامه از ما که هم ولایتی استاد محمدکاظم مزینانی هستیم پیشترند و بهتر آن را دیده اند برای همین ضمن احترام به دست اندرکاران ایبنا بادرود به همشهریان خوب و فرهیخته ی شهر اسرار و کاشفی و شریعتی این چند جمله را به نقل از مجله ی وزین اینترنتی اسرار نامه تقدیم مخاطبان گرانمایه ی شاهدان کویرمزینان می نماییم. ......»

ادامه مطلب را با کلیک روی اینجا در شاهدان کویر مزینان مطالعه کنید.

علی مزینانی عسکری مدیر شاهدان کویر مزینان را در اینجا بشناسید.

و اما ساعاتی بعد از این اظهار لطف و محبت شاهدان کویرمزینان، وبسایت رصد، یکی دیگر از رسانه های محلی دیار سربداران، برداشت خود از فعالیت های اسرارنامه را در یک یادداشت انتقادی منتشر کرده و در  این یادداشت اسرارنامه را به چیزی متهم کرده که در نظر مدیر سایت رصد، شیطنت رسانه ای بوده است!

متن کامل منتشر شده توسط وبسایت رصد را هم اکنون در آدرس زیر مطالعه کنید:

خرابکاری سبزوارنیوز و شیطنت رسانه ای اسرارنامه


اینکه کدام یک از این برداشت ها صحیح است و یا اینکه اصلا با هم منافاتی دارند یا می توانند به طور همزمان هر دو صادق باشند و یا هر حالت ممکن دیگر، قضاوتی است که اسرارنامه آن را به مخاطبان گرامی خود می سپارد و از اظهار نظر بیشتر در این زمینه پرهیز می کند.

اما صرف نظر از قضاوت درباره درستی یا نادرستی هریک از این برداشت ها و برخوردهای دو گانه فوق نسبت به فعالیت های مجله اسرارنامه، تحریریه این مجله خرسند از آن است که ظاهرا توانسته است در طول دوران کاریش، تا کنون نوعی جریان رسانه ای را پیرامون خود پدید بیاورد که مانند هر جریان و حرکت دیگری موافقان و مخالفان و یا بهتر است بگوییم منتقدان خاص خود را دارد و به قولی توانسته است در جامعه مخاطبان و همکاران رسانه ای خود موثر واقع شود.

اینک امیدواریم که بتوانیم هرچه بیشتر از قبل، فعالیت های این اولین مجله تحلیلی غرب خراسان رضوی را که همواره سعی کرده است رویکردهای فرهنگی را در اولویت تهیه مطالب خود قراردهد به سمت تعامل بیشتر با سایر رسانه های محلی، عدم گرایش به جناح های چپ و راست سیاسی، عدم نقد یا حمایت مغرضانه بر مبنای منفعت های شخصی از افراد حقیقی و حقوقی و ... سوق دهیم، تا به یاری خدا، اسرارنامه بتواند در قالب رسانه ای مستقل و تحلیلی برای رصد مهمترین رویدادهای دیار سربداران و بررسی زوایای مختلف آن ها و ارائه انتقادات و پیشنهادات به موقع فعالیت خود را سازماندهی کند.

این مهم یقینا میسر نخواهد شد مگر با همکاری و همراهی و ارائه نظرات راهگشای مخاطبان گرامی این مجله.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

واکنش های متفاوت اهالی قلم نسبت به مجله اینترنتی اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments

آخرش هم نگفتی به کدوم جریان سیاسی خاص وابسته است! چرا؟ خوب بگو دیگه ما هم بدونیم.

ثالث

چه اهمیتی داره که ما بخوایم اینجا درباره وابستگی سایت رصد حرف بزنیم؟ اون خودشو قاشق نشوی کرده توی این ماجرا که بین اسرارنامه و یکی از نویسندگان افتخاریش پیش اومده دخالت کرده یک مزه ای پرونده مگه اسرارنامه و مخاطبانشم باید به رصد اعتنا کنن؟ وابستگیشم معلومه شما خودتو زدی به اون راه

مفتح

سایت رصد ابتدا باید وابستکی خودشو زیر سئول ببره بجای اینکه بخواهد به دیگر سایت ها گیر بدهد

وابستگي به کجا؟؟

اسرار نامه سایتی که می خواهد از آب هم کره بگیرد مرد حسابی کار اشتباه کردی باز از همین هم می خوای واسه خودت تعریف بتراشی؟واقعا که!

فرهاد

راستی از این آقا بپرسید تو خودت تا به حال کره دیدی کره ها!

حامی

اگه کسی بتونه از آب کره بگیره که خوبه. یعنی خیلی سیاست و مهارت داره

الف . ر

سلام به مجله دوست داشتنی اسرارنامه پنج ماهه که اومدم سبزوار و از اولین روزها با اسرارنامه آشنا شدم و روزهای اولی که خیلی تنها بودم فقط اسرارنامه رو داشتم و الانم که سرم خیلی شلوغه هر روز بهش سرمیزنم چون کارتون عالیه این انتقادها هم عادیه، استوار به راهتان ادامه دهید عزیزان پایدار و برقرار باشید.....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما