آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار درگفتگویی که روز گذشته با خبرگزاری  ایرنا انجام داده است، از رایزنی با تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و اخذ آمادگی لازم برای مشارکت در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار خبر داده است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که در سال های 89 و 90 در مجلس هشتم و دولت دهم مصوب شده است، قرار است در زمینی به مساحت 1200 هکتار در شرق سبزوار احداث شود تا بتواند به یکی ازکانون های مهم اقتصادی در شمال شرق ایران تبدیل شود و مردم سبزوار و سایر شهرستان های اطراف از امکانات و تسهیلات آن بهره مند شوند.
وجود فرودگاه بین المللی - که در حال حاضر به صورت مرز مجاز هوایی است اما قبلا پروازهای خارجی به دو کشور عراق و سوریه را تجربه کرده است - قرارداشتن سبزوار در یکی از کانون های مواصلاتی شمال شرق ایران که به قول معاون فرماندار این شهرستان یک پنجراه ارتباطی (منبع) از جاده های اصلی را تشکیل داده است، نزدیکی به راه آهن سراسری تهران - مشهد و همچنین راه آهن در حال احداث شمال به جنوب از مسیر سبزوار(منبع1) ، (منبع2) ، مرکزیت اقتصادی سبزوار درمیان شهرستان های خراسان از گذشته های دور تا به امروز ، نزدیکی سبزوار به کشورهای آسیای میانه و ... از جمله مزیت هایی است که توجیه لازم و کافی را برای احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار فراهم آورده است.

متن اظهارات فرماندار سبزوار در خبرگزاری ایرنا به شرح زیر است:

وجود منطقه ویژه اقتصادی می تواند در توسعه سبزوار نقش بسزایی داشته باشد

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار خواستار همکاری مسوولان برای تسریع در واگذاری زمین منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان شدو گفت:وجود منطقه ویژه اقتصادی می تواند در توسعه منطقه و شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشد .

 ' احمد برادران' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به مساحت یکهزار و 200 هکتار در 30 کیلومتری این شهرستان سبزوار در منطقه زعفرانیه مشخص و جانمایی شده ولی هنوز واگذاری زمین انجام نشده است .

 وی اظهار داشت : در صورت واگذاری زمین و همکاری دستگاه های اجرایی حداکثر تا پایان سال 94 منطقه ویژه اقتصادی سبزوار عملیاتی می شود.

فرماندار سبزوار گفت: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در27 بهمن 89 به دولت ابلاغ و در 20 اسفندماه 90 توسط دولت تصویب شد.

 وی ادامه داد : همچنین در 18 آذر سال جاری در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی شورای برنامه ریزی توسعه استان مصوبه ای داشت که تاکید بر همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی در سطح استان را دارد .

 وی با اشاره به جذب مشارکت بخش خصوصی افزود: با تعدادی ازسرمایه گذاران داخلی و خارجی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مذاکره و آمادگی لازم نیز اخذ شده است.

 فرماندار سبزوار با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های این شهرستان گفت : وجود منطقه ویژه اقتصادی می تواند در توسعه منطقه و شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشد .

'برادران ' ادامه داد : مناطق ویژه اقتصادی به عنوان یک فرصت در حوزه صادرات و تبدیل موادخام به محصول است .

 وی اظهار داشت : سبزوار به علت قابلیت های تجاری ، صنایع تبدیلی ،صنعتی ، دسترسی به راه آهن سراسری و قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب شرق و غرب و نزدیکی به کشورهای آسیای میانه و افغانستان می تواند یکی از موفق ترین مناطق ویژه کشور باشد .

 سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی از روند احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مفتح

عجب نقشه ای انتخاب کردی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما