با ثبت اولین قهرمانی کشور در رشته بوچیا

استمرار دوران درخشان ورزش سبزوار

تیم های چندگانه ثامن الحجج، همچنان نام سبزوار را در عرصه های مختلف ورزش کشور، با اقتدار بیان می کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند سبزوار بیشتر با ورزش هندبال شناخته می شود و به عنوان مهد هندبال ایران شهرت دارد، اما در چندسال اخیر ورزش های دیگری نظیر کشتی، والیبال و ورزش های باستانی و برخی از انواع ورزش های جدید نظیر بوچیا در این شهر راه اندازی شده و یا نسبت به گذشته رونق گرفته است.

البته سابقه سبزوار در ورزش ایران، به چندین قرن قبل باز می گردد. چرا که پهلوان عبدالرزاق باشتینی اولین رهبر سیاسی و نظامی نهضت سربداران  و تعدادی دیگر از رهبران این نهضت به گفته منابع تاریخی ورزشکار و در واقع پهلوانان نامدار ورزش باستانی و زورخانه ای زمان خود بوده اند.

اینک حرکت امیدوار کننده تیم های ثامن الحجج سبزوار در مسیری است که گویی علی رغم وجود برخی حواشی و انتقادات، در مجموع بازهم دوره ای درخشان در تاریخ ورزش سبزوار رقم خورده است تا آنجا که امروز با همت بانوان ورزشکار تیم ثامن الحجج، در اولین دوره از رقابت های باشگاهی بوچیا در ایران، نام سبزوار به عنوان نخستین برنده عنوان قهرمانی ثبت شد.

خبرگزاری مهر خبر این موفقیت ورزشی برای سبزوار را به شرح زیر منتشر کرده است:

تیم ثامن الحجج سبزوار عنوان قهرمانی اولین دوره رقابتهای باشگاهی بوچیا در بخش بانوان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، مژگان نصیری، نایب رئیس انجمن بوچیا با اعلام این خبر گفت: اولین دوره رقابتهای باشگاهی بوچیا با حضور 9 تیم و 70 ورزشکار در چهار کلاس BC1 تاBC4  برگزار شد و در پایان تیم ثامن الحجج سبزوار با 9 امتیاز قهرمان شد، هیئت زنجان با 6 امتیاز نایب قهرمان شد و عنوان سوم به تیم آسایشگاه کهریزک تهران با 3 امتیاز رسید و تیم گیلان بدون کسب امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.

وی افزود: در مرحله اول این مسابقات 9 تیم حاضر به دو گروه تقسیم شدند و از هر گروه 2 تیم به مرحله نهایی راه یافت و در پایان 4 تیم به صورت دوره ای با هم به رقابت پرداختند.

نصیری خاطر نشان کرد: مسابقات به صورت انفرادی، دوبل و تیمی برگزار شد و در مجموع کیفیت بازی ها از سطح خوبی برخوردار بود.

نایب رئیس انجمن بوچیا گفت: در این مسابقات شاهد حضور بازیکنان ملی پوش و بازیکنان جدید در کنار هم بودیم و این مساله نشان دهنده این است که رشته بوچیا به تدریج جایگاه خود را در میان ورزشکاران استان ها پیدا کرده، به عنوان مثال تیم آذربایجان شرقی برای اولین بار و پس از اینکه یک سال از آغاز به کار این رشته در استان می گذرد، دراین مسابقات شرکت کرد که برای ما ارزشمند است.

اولین دوره رقابتهای باشگاهی بوچیا طی روزهای 12 تا 14 بهمن ماه به میزبانی باشگاه 22 بهمن تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ورزش های باستانی از عهد سربداران تا کنون در میان جوانان سبزواری طرفدار دارد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما